חומרי לימודי לקורס שמאות מקרקעין: היכן משיגים את דיני התכנון העירוני?

שמאות מקרקעין הוא המקצוע המבוקש בענף הנדל"ן. התחום שמושך אליו סטודנטים רבים מכל רחבי הארץ גורם לרבים לחפש חומרי לימוד לבחינות שמאות מקרקעין, כאלה שיעזרו להם לצלוח את המשוכה החשובה.

בחינות המועצה מתקיימות פעמיים בשנה – מועד חורף ומועד קיץ – והן מתבצעות לכל 12 הקורסים אותם יש לעבור לצורך קבלת רישיון שמאי מקרקעין מוסמך. אחת הבחינות המרתקות ביותר היא הבחינה בתכנון ובניה.

הבחינה בתכנון ובניה מחולקת לשני חלקים, אשר מוכרים לרוב בשמות “יסודות התכנון והבניה” ו”דיני התכנון והבניה”. כל אחד מנושאים אלה של שמאות מקרקעין מכיל חומרי לימוד משלו ובעל מבנה וסוג שאלות שונה. 

ספר התמ”א

אחד מחומרי הלימוד החשובים ביותר עבור הסטודנטים לשמאות מקרקעין הוא ספר התמ”א. מדובר בספר אשר בו מצוי פירוט כל סוגי תכניות המתאר הארציות (או בקיצור – תמ”א). התמ”א המוכרת ביותר לאדם הממוצע היא כמובן תמ”א 38, אשר מטרתה לחזק מבנים קיימים כנגד רעידות אדמה, תמורת תוספת זכויות בניה לדיירים בבניין.

עם זאת, כמות ה”תמאות” היא רבה ומרתקת ורבים לא מכירים אותה. תמ”א חשובה מאוד למשל היא תכנית מתאר ארצית אחת (תמ”א 1), אשר נועדה לשמירת שטחים לשימושים ציבוריים עתידיים. שטחים אלה עשויים להיות דרכים ומסילות, מתקנים ציבוריים ועוד.

ספר החוקים

ספר החוקים הוא אחד מכלי העזר העיקריים של הסטדונט לתכנון ובניה, ובו כל סעיפי התכנון והבניה. אם אתם שואלים את עצמכם “מדוע צריך ספר שלם עבור חוק אחד?”, ראוי שתדעו כי מדובר בכ-300 סעיפים שונים.

בנוסף כולל הספר תקנות לאיחוד וחלוקת שטחים, תקנות לתסקיר השפעה על הסביבה, תקנות סדרי הדין בוועדת הערר, חישוב שטחים ואחוזי בניה, רישוי ובניה כמו גם עבודות ומבנים שפטורים מאישורי בניה ועוד ועוד.

בחינות המועצה – חוברות תרגול

חומרי הלימוד החשובים ביותר במסלול שמאות מקרקעין הם אלה שמשפרים את הסטודנט ככל האפשר בטרם הבחינה. חוברות התרגול בקורס התכנון והבניה הם אחד הכלים החשובים ביותר לקראת הבחינה, ובעזרתם ניתן להתכונן לבחינה בצורה האולטימטיבית.

הספר כולל כמות רבה של שאלות משנים עברו ומאפשר להתכונן לבחינה באופן האולטימטיבי ע”י פתירת שאלות אמיתיות הבוחנות את הידע ומכינות את הנבחן לבחינה בצורה המקצועית והמדוייקת ביותר. לבחינות אלה רצוי להתכונן כשבועיים לפני הבחינה, תוך קבלת תרגולים מיוחדים במייל ממכללת אפיק.

איפה מקבלים חומרי לימוד

באתר מכללת אפיק תמצאו את כל חומרי הלימוד למקצועות שמאות מקרקעין, קורס התכנון והבניה, ולא רק אליו. כל הספרים זמינים להורדה גם למי שאינו סטודנט המכללה. רוצים לקבל את חומרי הלימוד? 

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

פוסטים נוספים

קורס פרקטיקום מכללת אפיק. המרצה שלומי חכמוב ושמאי המקרקעין ארז כהן

קורס פרקטיקום שמאות מקרקעין 2024

קורס פרקטיקום נועד להכשיר את שמאי העתיד בפן המעשי ולשפר את סיכוייהם להתקבל להתמחות במשרדים. מה לומדים בקורס? כמה זמן הוא נמשך? וכמה זה עולה?

שלחו לנו הודעה

Main website contact form
חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון