לימודי שמאות רכוש: מה זה שמאי רכוש ובמה הוא עובד? מדריך 2024 – מכללת אפיק

מה זה שמאי רכוש? שמאי רכוש הוא איש מקצוע שעבר הכשרה מיוחדת המאפשרת לו להעריך את גודל הנזק שנגרם לרכוש מסוים. אמנם שמאי רכוש אינו נזקק בדרך כלל לתעודה כלשהי, אך הוא נבדק באופן תמידי על ידי משרדי שמאים וחברות הביטוח.

לפני שנתחיל לדבר על מהם זה שמאי רכוש, מה לומדים בלימודי שמאות רכוש, נסביר מה זה שמאי רכוש מבחינת סדר העבודה שלו.

שמאי רכוש הוא האיש שאליו קוראים כשיש להעריך נזק או שווי של רכוש לפני ביטוח למשל, אך לא רק.

הוא רלוונטי גם לחלוקה בין שותפים, להסכמי מזונות, לחלוקת צוואה ועוד, לא פעם בחיינו נזדקק לשמאי רכוש או שחברת הביטוח תפעיל אותו. 

בעבר נקרא שמאי רכוש שמאי כללי ובהקשר של חברות הביטוח מכונה גם שמאי ביטוח. עוד בעבר נקרא גם שמאי אלמנטאורי.

שמאי רכוש עוסק בהערכה של כל רכוש למעט רכב ומקרקעין

שם ומייל פה ונשלח לך את כל מה שצריך לדעת על
לימודי שמאות רכוש

Main website contact form

אז מה זה שמאי רכוש ובמה הוא עובד?

לימודי שמאות רכוש זה תחום ענק המכיל מגוון של מסלולי לימוד, החל מקורס הערכת אומנות ועתיקות ועד לשמאות רכוש וחקלאות, עד מומחה לבית משפט וללא צורך בהסמכה ממשלתית כל שהיא.

השכר של שמאי רכוש משתנה וזה תלוי מאוד בהיקף תעודות ההסמכה שיש לכם.

אצלנו באפיק אונליין אתם מקבלים 5 תעודות הסמכה במסלול אחד, וגם המחירים באונליין משתלמים – שזה מטורף, והכל באונליין.

רוצים מדריך מסודר למייל? קליק פה >>>

אז אם שאלתם את עצמכם האם כדאי ללמוד את התחום, אז ברור שכן, בין היתר מאחר וזה מקצוע מבוקש, שקל יחסית למצוא בו התמחות , ויש חוסר של שמאי רכוש וחקלאות בישראל ולכן שמאי רכוש דרושים בכל חלקי הארץ ואלו הסיבות האמיתיות ללמוד שמאות רכוש וחקלאות.

לגבי תנאי הקבלה ללימודי שמאות רכוש – זה פה. , וגם אפשר לקרוא איך למצוא עבודה כשמאי רכוש מפה.

מתי כדאי להיעזר בשמאי רכוש?

לאחר שאנחנו יודעים טוב יותר מה זה שמאי רכוש, בואו נכיר  כמה מקרים שבהם כדאי בהחלט להיעזר בשמאי רכוש מקצועי:

  • פריצה לדירה או לעסק – כאשר מתרחשת פריצה לשטח הפרטי ונגרם נזק רב, מומלץ לקרוא לשמאי מקצועי, על מנת שיוכל להעריך את הנזק האמיתי שנגרם. כך שאם חברת הביטוח תציע פיצויים נמוכים יותר מערך הנזק עצמו, שמאי רכוש מקצועי יוכל להוכיח אחרת.
  • תיעוד הרכוש – לפעמים יש צורך לתעד את הרכוש לפני הנזק ואחריו. לדוגמה, מטע תפוזים לפני ואחרי או עסק שנרכש לאחרונה.
  • תביעות רכוש מורכבות – דוגמת נזק ליצירת אמנות.
  • איחוד רכוש עבור עסק – כששני בעלי עסקים רוצים לאחד רכוש לעסק אחד, שמאי מקרקעין מחשב את שווי הרכוש במטרה לקבוע את שווי רכושם של בעלי העסקים בנפרד.
  • תביעות בבית המשפט – ברגע שנגרם נזק לרכוש לאדם מסוים, הוא מעוניין לקבל את כל הפיצויים המגיעים לו. דו”ח מסודר של שמאי רכוש יכול בהחלט לסייע לבית המשפט לקבוע את גודל הפיצויים שיצטרך לשלם הפוגע.

מה זה שמאי רכוש בהקשר של מקומות עבודה

איפה עובדים שמאי רכוש?  שמאי רכוש בעיקר עובדים בחברות הביטוח אך לא רק, גם במשרדי שמאים. בתחום שמאות הרכוש יש גם כמה התמחויות, למשל כמו שמאי חקלאות. אלו עובדים גם בחברות תשתיות. תחום התמחות שאנחנו מלמדים במסגרת לימודי שמאות הרכוש הוא תחום שמאות אומנות. בוגרי קורס זה יכולים לעבוד כמעריכי שווי בבתי מכירות פומביים או בגלריות. גם חברות תכשיטים ומשכונאים מעסיקים שמאי רכוש. יש שמאי רכוש שבוחרים לעבוד כעצמאים ויש כשכירים.  אפשר גם לעבוד כבוררים או סוקרי סיכונים. קראו כאן על איפה דרושים שמאים בכלל.  עבודה אפשר למצוא באתרים כמו דרושים, אולג’ובס ואיגוד השמאים

מה זה שמאי רכוש בהיבט של שכר, כמה מרוויחים תאכלס?

מה זה שמאי רכוש – עכשיו זה ברור. אבל למה ללמוד שמאות רכוש? אחת הסיבות ללמוד שמאות רכוש היא משכורת גבוהה ותנאי קבלה מינימיליים, לפחות בשלב זה. משכורת של שמאי רכוש מתחיל בחמש השנים הראשונות היא בממוצע 10,970 שקל. לאחר הלימודים המשכורת היא בערך 8,500 למתחילים ותוך שנה-שנתיים מגיעים למשכורת דו-ספרתית. על פי איגוד שמאי הרכוש, בממוצע מרוויחים שמאי רכוש 28 אלף שקל כעצמאים ו-15 אלף כשכירים.כאן תוכלו לקרוא על כמה מרוויח שמאי רכוש

מה לומדים בקורס שמאות רכוש ולמה זה כדאי

הבנו מה זה שמאי רכוש וראינו כי עבודתו של שמאי רכוש חיונית וחשובה, ופעמים רבות היא הקובעת את גודל הפיצויים שישולמו במקרה שבו נגרם נזק. על מנת להתמקצע בשמאות רכוש ולסייע לאנשים לקבל את מה שמגיע להם בהתאם לנזק שנגרם, כדאי לעבור קורס שמאות רכוש. לימודי שמאות רכוש מכינים את הלומדים לקראת התמודדות עם מצבים שונים שבהם הם יידרשו להפגין ידע ובקיאות בחוק ולהעריך את גודל הנזק. הקורס כולל לימודים תיאורטיים ומעשיים כאחד, במטרה להכין את הלומדים בדרך הטובה ביותר.

מעבר לכך, בין הנושאים המגוונים שלומדים בקורס ניתן להזכיר ביצוע חוות דעת על נזקים שונים, נזקי אש, ביטוח, נזקי מים, עבודת שטח, עבודה מול ספקים, שווי מהיר, דרישות משפטיות ועוד. אמנם מדובר בקורס קצר יחסית, אך לימודי שמאות רכוש דורשים תרגול רב והבנה של כל הנושאים הנלמדים. לפיכך, כל מי שמעוניין להיות שמאי רכוש צריך להתייחס ללימודיו ברצינות, על מנת שיוכל ליישם בהמשך את כל מה שלמד ולהעניק את השירות הטוב ביותר ללקוחותיו.

אחד היתרונות של מכללת אפיק הוא שכבר לא צריך לעבור לימודים של שנתיים. בתוך זמן קצר, בלימודים מקוונים ומאורגנים אתם חוסכים בעלויות ובזמן ולומדים בקצב שלכם. אומנם בינתיים אין דרישות רגולוטוריות על התחום, אך כבר זמן רב מדברים על שינוי המצב. כמו כן שמאים שלא עברו קורס מקיף בנושא שמאות רכוש יתקשו למצוא עבודה בתחום.

מוזמנים לפנות אלינו בטופס למטה או להתחיל ללמוד מיד קורס שמאות רכוש —>

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

Main website contact form

ההכשרה המקיפה בישראל

100% אונליין
5 תעודות מקצוע

לקבלת המדריך למייל:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

Main website contact form