התמחות בשמאות רכוש – איפה מוצאים וכמה מרוויחים – מכללת אפיק

איפה מוצאים התמחות בשמאות רכוש לאחר הלימודים? איך מוצאים התמחות? כמה מרוויחים בתחילת הדרך? - טיפים למציאת התמחות לאחר הלימודים

התמחות בשמאות רכוש לאחר הלימודים שונה מאשר התמחות בלימודי שמאות מקרקעין. בעוד התמחות בלימודי שמאות מקרקעין היא תנאי מחייב כדי לקבל תעודת שמאי מקרקעין, בשמאות רכוש אין ממש תנאים מוגדרים להתחלה בעבודה, ותיאורטית כל אחד יכול להכריז על עצמו כשמאי רכוש.

אך מעשית קשה מאוד להתחיל בתחום בלי רקע לימודים רלוונטי ועשייה משמעותית. כך גם חוות דעת בבית המשפט מתקבלות בעיקר בידי שמאים מומחים שמכירים את התחום על בוריו. ובכל זאת, כל אחד צריך לעשות את צעדיו הראשונים איפשהו, ולכן יש חשיבות להתמחות אחרי לימודי שמאות רכוש, לפני שהופכים לשמאים מומחים.

איפה מתמחים בשמאות רכוש

המקומות העיקריים שבהם אפשר להתמחות בהם לאחר לימודי שמאות רכוש הם חברות הביטוח ומשרדי השמאים הפרטיים. שני אלה הם המעסיקים העיקריים  של שמאי רכוש. שמאי רכוש נקראים גם  שמאים כלליים, שמאי ביטוח, או פשוט רק שמאים.

אפשר לחפש את המונחים הנ”ל בלוחות הדרושים, בקבוצות העבודה בפייסבוק, ברשתות חברתיות אחרות ועוד. אתם יכולים  גם להיעזר בסטודנטים ובמרצים למצוא מקומות להתמחות.

כמה זמן לוקח להתמחות בשמאות רכוש

כיוון שלכל משרד יש התנאים שלו וכך גם לחברות הביטוח, אין למעשה תקופת התמחות רשמית.  משרד אחד יכול להחליט שכדי להתחיל לפעול כשמאי מקצועי נדרש חודש ומשרד אחר יכול להחליט שנדרשת אפילו שנה. כמו בכל מקצוע, בהתאם לניסיון ולהתמחות, גם מקבלים יותר פרויקטים וכן השכר עולה בהתאם.

כמה מרוויחים מתמחים בשמאות רכוש

עוד שאלה הנוגעת להתמחות אחרי לימודי שמאות רכוש – היא כמה מרוויחים. גם כאן זה משתנה בין משרד למשרד ובין חברה לחברה. בזמן הלימודים ובמשרות חלקיות אפשר להרוויח שכר מינימום. אך לאחר תעודה וניסיון המחירים עולים. גורם הניסיון הוא גורם חשוב. גם יש משמעות רבה לשאלה האם המתמחה  התמחה במכללה מקצועיות המכשירה לשמאות רכוש, שסיפקה לו כבר ידע וניסיון. כלומר יש לו יתרון בשוק העבודה לעומת מי שלא למד את התחום.

כמה מרוויחים לאחר ההתמחות

יש הבדל בין שכר של שמאי רכוש עצמאי לשכיר.  לשמאי עצמאי יש פוטנציאל להרוויח מעל 20,000 שקל, ואילו שמאי שכיר שכבר עסק בתחום מרוויח בממוצע 15 אלף שקל. אך לרוב מתחילים בסכום ממוצע של קצת מעל 8,000 שקל בממוצע לפי המחירון.

ראו כמה מרוויח שמאי רכוש.

שם ומייל פה ונשלח לך את כל מה שצריך לדעת על
לימודי שמאות רכוש

Main website contact form

איפה כדאי להתמחות

בסופו של דבר איפה כדאי להתמחות זו החלטה שלכם, בהתאם להתמחות שהצלחתם למצוא. השיקולים הסובייקטיביים כוללים שיקולים כמו מיקום, גמישות בשעות, כימיה עם המעסיק ועם הצוות ועוד הרבה תכונות.

יש גם שיקולים אובייקטיביים, כמו איזה מקום יציב יותר, איפה היחס לעובדים מדורג טוב יותר בסקרי דעת קהל, באיזה מקום יש יותר אפשרויות קידום ועוד.

בתחום שמאות הרכוש יש גם סוגים רבים של התמחויות, יש שמאים המתמחים בחקלאות, יש המתמחים באומנות, יש שמאים ימיים ואוויריים. כל תחום הוא עולם ומלואו. כל אחד צריך להתאים למתמחה בחינת תחומי עניין, היקף העבודה והביקוש למקצוע.

אם נסכם את הטיפים למציאת התמחות:

א. התייעצו עם חברים סטודנטים עם המרצים

ב. פרסמו שאתם מחפשים מקום, בין אם ברשתות החברתיות ובין אם אצל קרובים

ג. בדקו בקבוצות משרות רלוונטיות בפייסבוק, בלינקדאין ובלוחות הדרושים

ד. פנו לחברות הביטוח ולמשרדי השמאים בעצמכם

ה. חפשו משרדים המתאימים לתחום התמחותכם

ו. חשבו על היבטים סובייקטיביים, כמו מיקום, שעות, צוות העובדים והמעסיק

ז. חשבו גם על היבטים אובייקטיביים, עד כמה המקום יציב, רווחי ומדורג טוב בסקרי דעת קהל

התמחות בשמאות רכוש לעומת תחומי התמחות אחרים

 לסיכום התמחות בשמאות רכוש שונה ממקצועות שבהם יש חובת התמחות, כמו שמאי מקרקעין, עורכי דין, רופאים, רואי חשבון, פסיכולוגים ועוד.

עם זאת, במשרדים ובחברות ביטוח רבים לא ניתן להתחיל מיד בעבודת השמאי ויש תקופת התמחות. כמובן שכל משרד שונה בדרכו. יש לכך לא מעט יתרונות, השכר מתאים את עצמו יותר לשוק, תקופת ההתמחות גמישה יותר ויש פחות מגבלות רגולטוריות.

לימודי שמאות רכוש זה תחום ענק המכיל מגוון של מסלולי לימוד, החל מקורס הערכת אומנות ועתיקות ועד לשמאות רכוש וחקלאות, עד מומחה לבית משפט וללא צורך בהסמכה ממשלתית כל שהיא.

השכר של שמאי רכוש משתנה וזה תלוי מאוד בהיקף תעודות ההסמכה שיש לכם.

אצלנו באפיק אונליין אתם מקבלים 5 תעודות הסמכה במסלול אחד, וגם המחירים באונליין משתלמים – שזה מטורף, והכל באונליין.

אז אם שאלתם את עצמכם האם כדאי ללמוד את התחום, אז ברור שכן, בין היתר מאחר וזה מקצוע מבוקש, שקל יחסית למצוא בו התמחות , ויש חוסר של שמאי רכוש וחקלאות בישראל ולכן שמאי רכוש דרושים בכל חלקי הארץ ואלו הסיבות האמיתיות ללמוד שמאות רכוש וחקלאות.

לגבי תנאי הקבלה ללימודי שמאות רכוש – זה פה. , וגם אפשר לקרוא איך למצוא עבודה כשמאי רכוש מפה.

מוזמנים לשאול אותנו יותר:

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון

ההכשרה המקיפה בישראל

100% אונליין
5 תעודות מקצוע

לקבלת המדריך למייל:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון