לימודים אונליין? הסטודנטים שלנו מספרים איך הם עוברים את הבחינות בקלות ובמהירות

לתרגל, לא להיבהל משאלות ארוכות, לחזור על השיעורים ולסכם. וגם כמה זמן ללמוד לפני הבחינה? הסטודנטים שלנו עם טיפים לעבור את הבחינות

יש הרבה דרכים לעבור את הבחינות בהצלחה, ובראשן לבוא מוכנים ולדעת את החומר מצוין ולהיות מרוכזים בשאלות. אבל הדרך הכי טובה היא לשאול את מי שעברו את הבחינות לא מזמן. זה בדיוק מה שעשינו, והנה העצות של הסטודנטים המצוינים שלנו עם טיפים לעבור את הבחינות.

לסכם קצת כל יום

למשל הסטודנט חיים תירוש אומר:

“אני לומד כל יום קצת, ולקראת הבחינות עובר על החומר שסיכמתי ופותר את המבחנים. בסמסטר האחרון ניגשתי לשש בחינות, וכבר עברתי חמש (יסודות הנדסת בניין, מדידה ומיפוי, מימון, יסודות התכנון ודיני התכנון) אני מחכה לציון בדינים, ובסמסטר הקרוב אעשה את היתר: כלכלה עירונית, מבוא לשמאות ומיסוי”.

להדפיס את החומר

גם לסטודנטית נווין דבור, מצטיינת סמסטר עם ציון 100 במדידה ומיפוי לעומת 75 בארצי, כמה טיפים למעבר בבחינות:

נווין דבור
נווין דבור, סטודנטית מצטיינת

“הנה כמה דברים שאני עשיתי ותודה לאל עברתי בארבעת המבחנים שעשיתי בסמסטר הזה :

  1. ראיתי את ההרצאות המוקלטות.כל ההקלטות ברצף. לקח לי בערך שבועיים שלושה לראות את ההרצאות של כל קורס. תוך כדי סיכמתי את החומר שהועבר בהרצאה. סידרתי אותו והשארתי רק את התרגולים. לא ראיתי אותם.
  2. הדפסתי את כל החומר הנמצא באתר של אפיק והכנתי אותו בקלסרים לפי נושאים. 
  3. יומיים שלושה לפני כל בחינה חזרתי על סיכומי החומר שהכנתי מראש. ראיתי את התרגול המוקלט באתר אפיק ופתרתי מבחני מועצה החל ממועד 2019 עד 2021. עברתי על כל המבחנים ועל הפתרון, ובכך הייתי מוכנה למבחנים”

לעקוב אחרי הדגשים

הסטודנטית ציפי בורשטיין, שסיימה סמסטר ראשון בהצלחה יתרה, מוסיפה:

“כדאי לעקוב אחרי ההדגשים שהמרצים אומרים במהלך הקורס, במבחן בדינים זה ממש היה מורגש.

 גם לפתור כמה שיותר מבחנים כדי להבין את כיוון השאלות. בעיקרון המרצים ממש מכינים מעולה לבחינות”.

תרגול, תרגול ותרגול

ואילו נועם לוסטיגמן, שקיבל בקורס דינים לעומת 64 במבחן הארצי, אומר, “אני מתחיל ללמוד למבחן כשבוע-שבועיים לפני, עובר על הסיכום שלי ואז פשוט מתחיל לתרגל עד שיוצא לי מכל החורים”.

לא להיבהל משאלות ארוכות

ואמיר היימן, שקיבל 95 במדידה ומיפוי לעומת 79 בארצי, אומר: “לא להיבהל משאלות ארוכות ומרובות נתונים. לקחת את הזמן, להבליט את הנתונים החשובים ולהיעזר בתשובות. לרוב השאלה יותר פשוטה ממה שאתם חושבים”

והנה גם טיפים שלנו לעבור את הבחינות

כמה זמן לפני בחינה להתחיל ללמוד? לכל אחד הקצב שלו והיכולות שלו. אבל הזמן הכי טוב ללמוד הוא כמה שיותר מוקדם, לא להשאיר דברים לרגע האחרון ולגלות שלא כיסיתם חצי מהחומר. כמובן כדאי לתרגל מבחינות שונות גם לפני שסיימתם את הקורס או את הסמסטר.

באיזו שעה ללמוד?  גם כאן התשובה תלויה בשעות השינה הרגילה שלכם, אבל מומלץ להתחיל את הלימודים כשאתם ערניים ואחרי ארוחת הבוקר כשיש לכם פחות דברים על הראש.

איפה הכי כדאי ללמוד לבחינות?  אפשר ללמוד בבית, ספרייה, בחלל עבודה או בבית קפה. חשבו איפה אתם הכי פחות מוסחים. לכולם יתרונות וחסרונות, בחללי עבודה וספריות יש חללי עבודה לקבוצות שיאפשרו לכם ללמוד בלי הסחות, בבית תוכלו לצמצם את לוחות הזמנים ולאכול בריא יותר. ובתי קפה מתאימים למי שלא אוהב את השקט ויותר מתרכז כשיש תכונה סביבו.

עד מתי ללמוד? אם יש חומר שעדיין לא למדתם, אל תחכו לרגע האחרון. יום לפני הבחינה צריך להיות מוקדש לחזרה על החומר אחרי שכבר הפנמתם חלק נכבד מהחומר.

מתי ללכת לישון? תלכו לישון בשעות הרגילות שלכם. אל תקדישו את הלילה ללמידה ותגיעו לא ערניים.

מתי לקום?  לפחות שעתיים לפני הבחינה, גם כדי לא לאחר וגם כדי להיות במצב מנטלי ערני.

מתי להגיע? מומלץ להגיע עשרים דקות לפני הבחינות, למצוא את המקום שהכי נוח לכם.

עד כאן כל הטיפים שלנו למעבר בבחינות. יש לכם טיפים משלכם להצלחה בבחינות, אתם  מוזמנים לכתוב לנו. בהצלחה!

אם בא לכם, אפשר לצפות פה בהמלצות וחוות דעת על לימודי שמאות מקרקעין אצלנו 

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

פוסטים נוספים

שלחו לנו הודעה

Main website contact form
חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

Main website contact form