סוגי שמאי רכוש וסדר פעילות – כל מה שצריך לדעת על מסלול שמאי רכוש, תעודה והסמכה – מכללת אפיק

סוגי שמאי רכוש וסדר הפעילות שלהם. כל מה שצריך לדעת על סוגי שמאי הרכוש בישראל, מסלול הכולל מספר רב של דיציפלינות

יש כמה סוגי שמאי רכוש. מרבית השמאים שבאמת רוצים להחזיק מעמד  מתייחסים לעצמם קצת כמו לנהגי אמבולנס. יש קריאה, אתה טס עם האמבולנס. שירות מהיר. 

מתקשרים אליך מחברת הביטוח? אתה לא נותן לעצמך זמן. מאוד חשוב שתגיעו הכי סמוך לקרות המקרה. עכשיו  גם אם הדייר לא בבית, והייתה שריפה, אז יש שכנים בבניין. אז כבר יודיעו לו. והמידע יגיע לביטוח מהר ויגיע אליכם גם מהר. אתם צריכים להיות מספיק ממושמעים עם עצמכם להגיע לזירת האירוע ולהתחיל לטפל בתיק, לראות, לבדוק, לצלם, לשאול, לחקור, לאסוף מידע מהשטח ומהזירה. צריך לדעת לעשות את האינטגרציה הרב-מערכתית בכל הפרמטרים האפשריים.

שמאי הרכוש הפרטיים

אז בסוגי שמאי רכוש יש עובדי חברות הביטוח ויש השמאים הפרטיים. גם במקרה זה הביטוח מזין הרבה יותר תיקים. גם אם עכשיו אתה מפורסם ויש לך מוניטין, ויש לך שם, הביטוח הוא מפעל ההזנה המרכזי לשמאי.

העניין הוא שאתה גם לא יכול לרקוד על שתי חתונות. אתה לא יכול להיות שמאי של חברת ביטוח ומחר לתבוע את הביטוח. אתה לא יכול להרשות לעצמך להיות שמאי לדוגמה של חברת הראל, ומחר יש לך לקוח שמזמין אותך לעשות תביעה נגד הראל. 

גם כעצמאי אתה עובד עם חברות הביטוח. אבל בשלב מסוים בחיים, כשקהל הלקוחות שלך והשם שלך, והמוניטין גדלים, אז הדברים יגיעו אליך מהשוק הפרטי, מהשוק המוסדי, העסקי. ואז כשמאי אתה אומר טוב, אני יכול לאט לאט לנתק מגע. לתת שירות פרטי ולרוץ ככה. לרוץ דרך לקוחות פרטיים ועסקיים ומוסדיים ובכיוונים האלה. אבל בסוף זה מנעד האפשרויות הקיימות לעולם השמאי, בהקשרים של מי מזין לו את העבודה, מי נותן לו את הפעילות, מי מכניס לו את הרווחים.

 

שם ומייל פה ונשלח לך מדריך עם את כל מה שצריך לדעת על
לימודי שמאות רכוש

Main website contact form

האם מספק העבודה לא מצפה שתחסוך לו כסף?

לא משנה איזה סוגי שמאי רכוש התשובה החד משמעית היא כן. אבל אם עכשיו אתה תבוא לטובת צד אחד ואתה לא תהיה ניטרלי, אתה לא שופט. האם חברת הביטוח לא תעצור את העבודה למשל כי לא פעלת לטובתה?

קחו לדוגמה מקרה: נתת עכשיו שומה נמוכה. השמאי הפרטי אומר, ההוא שיכור מת. איך הוא כותב 20 אלף כשהנזק הוא פה 80 אלף שקל? אז לאן מגיעים? בית המשפט.

עכשיו מה הייתם עושים? השמאי הפרטי  אומר לך תשמע, דלתות הלכו, הנה משקופים נהרסו, למה לא רשמת את זה בתוך התיק? הייתה פה הצפה, מראה לך תמונות שהכל התפורר. מה קרה? אפשר לחיות עם זה ככה? 

 איפה היית? למה אתה לא מחזיר את המצב לקדמותו? הרי זה לא היה ככה לפני שהייתה נזילה. זה אכל מים, זה התפרק. ואתה לא יכול במידת הסבירות שלך כאיש מקצוע, לפספס בצורה כזו. עכשיו אני יכול להגיד שכן, תפגשו מצבי קיצון או של שמאי ביטוח, או של שמאי פרטי. אבל הם בסוף מדברים בשפה שלהם. יש להם כלים משותפים, מחירון דקל   משותף. הידע המקצועי משותף. במקרה הזה שמאי הרכוש של חברת הביטוח חוזר לדירה עם השמאי הפרטי. 

לא מעט פעמים קורה ששמאי רכוש  מוציא שומות מתוקנות. כשאתה מפספס משהו, זה בסדר להוציא שומה מתוקנת. אתה חותם, אתה מוסיף עוד שורה בטבלת סכימה, ואתה אומר עכשיו תוסיפו גם עוד 4 דלתות פנים, אם שכנעו אותך. יש למשל מקרה ששמאי מרים את המכסה הוא רואה מה הלך בפנים. כשהיה ציפוי למשקוף, למשל, לא הבין את עומק הבעיה. זה קורה כשאתה לא נכנס פנימה לתוך עובי הקורה, תרתי משמע, אז אתה פשוט מפספס בדרך דברים שאתה צריך להכניס אותם לתוך התימחורים שלך.

הוצאות לשמאי עצמאי

יש הבדל בתשלום לסוגי שמאי רכוש שונים. חברת הביטוח כמובן משלמת לשכיר. אתה משלם לשמאי עצמאי. אבל השמאי בכתב כמויות שלו מכניס סעיף שהוא מחזיר לך את הכסף דרך הביטוח. אתה זכאי להחזר הוצאות בגין יועצים, עורכי דין, שמאים, כל הדברים האלה הם מוכרים.

למי כפופים השמאים העצמאים?

יש את האיגוד של השמאים. ובמקרה של נזק אפשר לתבוע גם תביעה אישית.

תעודת שמאי רכוש ורענון לימודים

בשמאות רכוש יש קורסי העשרה. למשל החברה לשיקום נזקים מזמינה שמאים לעשות קורסי העשרה בנושא שיקום נזקים רב-מערכתיים. אפשר לעשות קורסים על מערכות מידע, כדי ללמוד איך לתפעל את המערכות. אבל תעודת שמאי רכוש היא לכל החיים. אין לה פג תוקף.

שמאי רכוש והתחלת סדר פעולות

לנושא אחר, סדר פעולות עקרוני של שמאי הרכוש מתחיל בשאלת ה-למה? בדיקת נסיבות האירוע. לא משנה אם זה הצפה, שריפה, קצר חשמלי, אם זה פריצה, אם זה נזקי טבע או כל דבר אחר, שואלים למה? מה קרה? שאלה ראשונה, שאלה בסיסית, אתה נכנס, אתה צריך להבין לאן הגעת. אחר כך אתה נכנס לסוגיה של חקירת כשלים. האם העבודה הייתה פגומה? האם טיב החומר היה לקוי? 

 איך? אתה יכול להסתכל, אתה יכול לבדוק. למשל  אם עכשיו יש בעיה עם הצנרת, אתה מביא אינסטלטור עם מכשור, מצלמה תרמית,  מד לחות, בלון, כל הציוד. שמאי רכוש בדרך כלל לא קונה את המכשור.

בקורס שמאות רכוש באפיק אנחנו מעריכים את חוכמת ההמונים. למשל באחד הקורסים היה חוקר שריפות מוסמך,  והוא לקח כל מה שהוא יודע מהתחום כדי להיות שמאי רכוש. בקורס מתארחים מומחים מסוגים שונים.

לכל אחד נקודת חוזקה שלו,  ונביא לקורס  case study 3, 4 שבהם מומחים ישלימו לכם את המידע החסר. 

 לסיכום, תחום שמאות הרכוש ונזקי חקלאות מעניין אותך? מקליקים, ממלאים פרטים ומתחילים מיד  – תעודת הסמכה וההכשרות ב 100% אונליין! כולל מבחנים ותרגולים. 

לימודי שמאות רכוש זה תחום ענק המכיל מגוון של מסלולי לימוד, החל מקורס הערכת אומנות ועתיקות ועד לשמאות רכוש וחקלאות, עד מומחה לבית משפט וללא צורך בהסמכה ממשלתית כל שהיא.

השכר של שמאי רכוש משתנה וזה תלוי מאוד בהיקף תעודות ההסמכה שיש לכם.

אצלנו באפיק אונליין אתם מקבלים 5 תעודות הסמכה במסלול אחד, וגם המחירים באונליין משתלמים – שזה מטורף, והכל באונליין.

אז אם שאלתם את עצמכם האם כדאי ללמוד את התחום, אז ברור שכן, בין היתר מאחר וזה מקצוע מבוקש, שקל יחסית למצוא בו התמחות , ויש חוסר של שמאי רכוש וחקלאות בישראל ולכן שמאי רכוש דרושים בכל חלקי הארץ ואלו הסיבות האמיתיות ללמוד שמאות רכוש וחקלאות.

לגבי תנאי הקבלה ללימודי שמאות רכוש – זה פה. , וגם אפשר לקרוא איך למצוא עבודה כשמאי רכוש מפה.

מוזמנים לבדוק יותר על קורס שמאות רכוש

 

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון

ההכשרה המקיפה בישראל

100% אונליין
5 תעודות מקצוע

לקבלת המדריך למייל:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון