קורס שמאי רכוש – שאלות סטודנטים והקדמה – מכללת אפיק

קורס שמאי רכוש - שאלות סטודנטים והקדמה - מכללת אפיק
סטודנטים, קורס שמאי רכוש

מה המונחים שחייבים להכיר בקורס שמאי רכוש, מה הסטודנטים שלנו רוצים לדעת – הקדמה לקורס

בקורס שמאי רכוש לא אחת אנחנו זוכים לקבל שאלות מאירות עיניים מהסטודנטים. צירפנו לכם כמה שאלות שעלו בקורס שמאי רכוש של רונן סולומון. בסוף המאמר נחדד נושאים וכלים חשובים שנלמדים בקורס שמאי רכוש וכן את הייחוד של מכללת אפיק.

רונן סולומון, מרצה קורס שמאי רכוש
רונן סולומון, מרצה קורס שמאי רכוש

השמאי הוא מטעם חברת הביטוח. לא מטעם הלקוח. האם לא נפגע האינטרס של הלקוח?

כששמאי מתחיל את דרכו כשמאי מתמחה הוא מתחבר לשמאי אחר. לאחר שצבר ניסיון יחליט אם להיות שכיר או עצמאי. השמאי צריך ללכת עם האמת שלו, לנגד עיניו המבוטח, לנגד עיניו חברת הביטוח והוא צריך להרכיב תמונה מלאה. לכל לקוח יש גם אפשרות להביא שמאי מטעמו.

מה המשמעות של שמאי רכוש פרטי?

שמאי פרטי או חיצוני הוא שמאי שמביא הלקוח.  אם הוא גילה שיש פערים בין מה שמצא לבין מה שמצא שמאי חברת הביטוח, הם יושבים ומדברים.

מה לא מסתדר? עוברים שורה, שורה. מה בדקת? כמה מטר? כמה זה? מה קרה? כמה עולה? כמה למטר? עושים את החישובים. מסתדרים, מגיעים להבנה.

השאיפה היא כמה שיותר להיות מחודדים ולדייק בנתונים. ובסופו של תהליך להגיע להסכמה כדי לתת למבוטח לשקם את עצמו, להחזיר את עצמו לרגליים.

מה עושים כשהשמאים לא מגיעים להסכמה?

אם השמאים לא מגיעים להבנה, תמיד אפשר לפנות לבית משפט. אבל אנשים לא רוצים בית משפט. חוק התיישנות הוא 7 שנים במדינה. בחוק של הביטוח התיישנות היא לאחר 3 שנים.

לכן אנשים אומרים “אני אסחוב את זה, אני אלך לבית משפט”. בינתיים  אנשים לא יכולים עכשיו להישאר עם בית שרוף או עם נזק 3 שנים, עד שזה יגיע לערכאות ולהסכמים ולהבנות. ובאמת השאיפה שלכם כשמאי רכוש, לא משנה איפה תהיו, לשים את האמת על השולחן. להביא את המצב כפי שאתם רואים בעיניים, כפי שהבנתם אותו מניתוח המקרה ומתוך הביקור שלכם באתר או בדירה, או בכל מקום שיהיה. להגיד מה ראיתם, לצלם. לכתוב

חשוב גם להגיע מהר. כי אם לא תגיעו מהר, אז כנראה לא תבינו את הזירה. ואתם סתם תעשו נזק ללקוחות שלכם ואחרי זה גם לתדמית שלכם.

קורס שמאי רכוש במכללת אפיק

ונחזור למכללת אפיק – בלימודי שמאות רכוש במכללת אפיק אונליין,  לאחר 16 מפגשים במסלול הנכסף, תקבלו תעודה. וכל אחד אחר כך בוחר בדרך שלו. בשביל זה אתם צריכים ללמוד את החוקים. ללמוד את התקנות. ללמוד את החומר, לבוא מוכנים למבחן גם למבחן האמצע. גם למבחן הסוף. נעשה גם עבודת פרקטיקום. העסק הזה הולך להיות עסק רציני. כיאה למכללת אפיק. כיאה לכל מה שאנחנו עושים כאן. לא רק בתחום הרכוש אלא גם בתחומים האחרים שהמכללה מבצעת בפעילות השוטפת.

בטח קיבלתם את החומר הזה בכל פעם שביטחתם דברים בביטוח דירה, ביטוח משכנתא. קיבלתם את זה בתיבת דואר, זרקתם את זה לאיזה מגירה או לפח. אבל מכיוון שלא חשבתם שאי פעם תבואו ללמוד שמאות, אז הנה הגיע הזמן שזה לא ייזרק לפח אלא פשוט ניכנס שורה, שורה, מילה, מילה ונדבר, ונסביר מה כתוב שם.

מתי לומדים כתיבת חוות דעת שמאית?

כתיבת חוות דעת שמאי תהיה בסוף  השיעורים. זו השורה התחתונה. המטרה לדעת לכתוב דוח מובנה, תקני, קביל, כי בסוף הדוח הזה מגיע לחברת הביטוח. בחלק לא קטן מהמקרים נגיע עם זה גם לבית המשפט במקרה שיש אי-הבנות ומחלוקות בנושא הכסף.

מה הכלים להיות שמאי רכוש?

היום יש כלי עזר, פעם השמאים של פעם היו להם ספרים, מחירונים. ארכיונים. היום לא צריך. נכנסתם להיות שמאים בשנת 2020. הכל מופיע באתרים. הכל זה תוכנות. מפגישות רבות שלי בחברות ביטוח. אוכלוסיית השמאים בישראל, אין הרבה, אבל החלק המרכזי זה אנשים שכבר 40 שנה פלוס במקצוע. אתם יודעים שלפני 40 שנה לא היו כל כך מחשבים, אם בכלל. אז הם מתקשים גם היום. מי שלא נולד מבטן אמו אל תוך עולם המחשבים, קשה לו, לא יודע בכלל מאיפה להדליק, איך לאפס סיסמה, איך לעשות..חברות הביטוח היום שואלות ישר. “תציג לי עם איזה כלים אתה עובד. תציג לי, איך הלקוח מתקשר איתך ומה ה– SLA שלך כלפיו?”

מה זה SLA

מה זה SLA? אלו מדדי שירות. ולכן אמרתי,  צריך לדעת אינטרנט וטכנולוגיות ולדעת להיכנס, ולדעת לשלוף מידע, ולדעת להשתמש במידע.

שם ומייל פה ונשלח לך את כל מה שצריך לדעת על

לימודי שמאות רכוש


מחירון דקל

אחד הכלים שנדבר עליהם בקורס שמאי רכוש זה מחירון דקל. מחירון דקל בעצם זה המחירון שנותן לשמאי יכולת לעשות בדיקה של עלויות, לפי פרקים, לפי נושאים, צבע, ריצוף, צנרת, מיזוג, חשמל –  כל מה שקשור לעולם הבנייה.

מחירון דקל זה המחירון כמו לוי יצחק של רכבים.  אז יש מחירון דקל לשמאי רכוש. אתם תצטרכו לעבוד איתו כשתהיו שמאים. אתם לא תדעו להמציא מחירים לבד. מחיר למטר רץ, למטר רבוע. לכל הדברים הללו. ותצטרכו להשתמש יש דברים שזה עולה כסף לקנות מנוי, אבל מי שפותח עסק ויש לו משרד אז כמובן שיש לו גם הוצאות נוספות ותקורות נוספות כדי לנהל את העסק שלו, כמו בכל בית עסק אחר ולא משנה באיזה ענף.

השילוב בין התיאורטי למעשי

בשיעורים באיזשהו תמהיל נמצא את נקודת האיזון בין התיאוריה למעשי. אני מאוד מאוד מאמין במעשי.

אני יכול להגיד לכם שבעולם השמאות מקרקעין, אתה לומד 5 שנים, יש כאלה לומדים 7 שנים כמו דוקטור ומגיעים בסוף לשטח להעריך נכסים של נדל”ן, להעריך בתים צמודי קרקע, בניינים רבי קומות, בתי מלון, מרכזים מסחריים, נחלות, קיבוצים, ובהתחלה הם מקבלים הלם. לא מבינים מי נגד מי והם 7 שנים למדו או חמש או שש. כל אחד עם הקצב שלו. והפרקטיקום הוא חלק בלתי נפרד מכל תהליך הכשרה, במיוחד בהכשרה כמו שתעברו שהיא יחסית הכשרה קצרה. אבל מיד אחרי זה  יש פעילות, עבודה ותחומי עיסוק. מי שנכנס יישאב לזה.

מערכת אומדן ופגישה עם מנכ”ל החברה

יש מערכת שנקראת מערכת אומדן. באחד השיעורים, אם יתאפשר, תוכלו לפגוש, את המנכ”ל של החברה, חברת אוריון. זו חברה שפיתחה את מערכת אומדן,  מערכת לניהול משרד שמאים. היא המערכת המרכזית בתחום הזה. מה יש במערכת הזו בעצם? הכל. אתה מקבל את הפנייה מחברת הביטוח, נכנס למערכת, אתה הולך לשטח, מצלם ומכניס למערכת.

הדוח בנוי כבר בתבניות מתוך המערכת. אתה מתכתב עם ממשקים ל-outlook  במערכת. אתה פותח תיק, כבר יש לו מספר אוטומטי ללקוח. ולמעשה במקום ליצור קלסרים ודפים שאתה לא יודע איפה תייקת ואיפה שמת, אתה יודע איפה החומר, גם פתאום אחרי שנתיים כשקוראים לך לתת איזשהו הגנה בבית משפט ולהציג נתונים, ואז אתם לא דואגים. מה שם הלקוח? תעודת זהות? מספר תיק? כל ההיסטוריה הרפואית של האירוע הזה, דרך המערכת.

בקורס ייתכן שהמנכ”ל יבוא עם המערכת, הוא יציג אותה, הוא יסביר עליה. הוא ידגים את היכולות. אני דואג להביא אותו לכל קורס של שמאי רכוש. ובאמת יש לדבר הזה ערך מאוד מאוד גדול

כל זה רק טעימה מהשיעור הראשון של לימודי שמאות רכוש עם המרצה רונן סולמון. אתם מוזמנים לקורס המלא ולהיות שמאים בצ’יק.

תחום שמאות הרכוש מעניין אותך? אולי קורס בדק בית? מקליקים, ממלאים פרטים ומתחילים מיד  – תעודת הסמכה וההכשרות ב 100% אונליין! כולל מבחנים ותרגולים.

האמת שלימודי שמאות רכוש זה תחום ענק המכיל מגוון של מסלולי לימוד, החל מקורס הערכת אומנות ועתיקות ועד לשמאות רכוש וחקלאות, עד מומחה לבית משפט וללא צורך בהסמכה ממשלתית כל שהיא.

השכר של שמאי רכוש משתנה וזה תלוי מאוד בהיקף תעודות ההסמכה שיש לכם.

אצלנו באפיק אונליין אתם מקבלים 5 תעודות הסמכה במסלול אחד, וגם המחירים באונליין משתלמים – שזה מטורף, והכל באונליין.

אז אם שאלתם את עצמכם האם כדאי ללמוד את התחום, אז ברור שכן, בין היתר מאחר וזה מקצוע מבוקש, שקל יחסית למצוא בו התמחות , ויש חוסר של שמאי רכוש וחקלאות בישראל ולכן שמאי רכוש דרושים בכל חלקי הארץ ואלו הסיבות האמיתיות ללמוד שמאות רכוש וחקלאות.

לגבי תנאי הקבלה ללימודי שמאות רכוש – זה פה. , וגם אפשר לקרוא איך למצוא עבודה כשמאי רכוש מפה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון

ההכשרה המקיפה בישראל

100% אונליין
5 תעודות מקצוע

לקבלת המדריך למייל:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון