שמאות רכוש ואתיקה – מכללת אפיק

שמאות רכוש ואתיקה - מכללת אפיק
לחיצת ידיים. כיתב: שמאות רכוש ואתיקה
אחת השאלות שעולות לא מעט בשיעורי שמאות רכוש היא אתיקה. האם שמאות רכוש ואתיקה הולכות יחד? למשל אם השמאי מחויב לחברת הביטוח ואם אדם שביתו ניזוק מאוד, כמה ללכת לקראתו בנזקים שקשה להוכיח שמקורם משריפה שקרתה? האם אין הוגנות גדולה במקרה כזה? בעיקרון כל אחד מהצדדים מחפש לשלם כמה שפחות. האומנות במקצוע שמאות הרכוש היא לאזן בין הדברים, בין האמת והשקר. בין ההיגיון לטמטום. שמאי הרכוש  נמצא פה בתוך סעד מאוד מורכב ומצופה ממנו להיות מספיק הוגן עם עצמו, אחר כך עם מי שנותנים עבורו את השירות ואחר כך עם מי שמשלם משכורת, כדי לשים ולחתום על משהו שהוא אמיתי. אבל זה לא פשוט. עם זאת  לא הבטיחו לנו חיים קלים בכל דבר. בטח לא במקצועות החופשיים.
לחיצת ידיים המסמלת שמאות רכוש ואתיקה

האם  יש הליכים פליליים נגד שמאי רכוש שניפחו יותר מדי  את המחיר וכדומה?

למעשה שמאי צריך לדאוג לא מניפוח, אלא ממצב הפוך. הוא צריך לדאוג מזה שהוא העריך פחות, והנזק הוא יותר.  במקרה כזה יכולים לתפוס אותו. יש לו אחריות ביטוח מקצועי.לכן הוא  צריך לבטח את עצמו גם. בעיקר שמאים צריכים לבטח את עצמם בביטוח אחריות מקצועית. כי במקצועות  כמו שמאי רכוש כל בן אדם יכול לטעות. ולכן, כדי שלא תעבדו כמה שנים, ואחרי זה בגלל טעות אחת כל מה שבניתם יתרסק לכם, צריך גם להיות מוגן באחריות מקצועית.

ביטוח אחריות מקצועית, שמאות רכוש ואתיקה

שמאות רכוש ואתיקה מעלה עוד שאלות, למשל מה עושים אם הלקוח  יגיד אדוני אתה מטומטם, מה אתה רוצה? אתה מטומטם לא אני. אתה באת וכתבת בדוח, במקום מיליון שקל 800 אלף. אתה מבקש ממני אחריות שאני אתן לך אחריות מקצועיות על הטמטום שלך? 

אז קודם כל הלקוח לא יגיד לך את הדבר הזה, כי הוא מביא בחשבון שזה לא מכוון. יש דברים שפשוט גורמים לאיזשהו פער שלא נעשה בזדון. זה נעשה בטעות – בהערכה, בתכנון. הרי חברת ביטוח אין לה בעיה לבטח עכשיו את כל הרופאים, את כל המהנדסים, את כל השמאים.

אבל  לא כולם טועים, צריך להבין מה עומד מאחורי הרעיון של הביטוח. סתם דוגמה, אם אני רוצה לבטח כל אחד באחריות של 100 אלף של אחריות מקצועית. עד 100 אלף שקל. אם אני הביטוח ואני משלם. אני אומר לך אין בעיה, אתה רוצה כיסוי ל-100 אלף שקל? תביא לי 10 אחוזים. תביא לי עשרת  אלפים שקל. אתה אומר וואלה בשביל לא לשלם 100 אני אתן 10. 

לקחתי ממך 10, אני הביטוח, ממנו 10, 10, הנה כבר עברתי את ה-100. כבר יש לי 300 אלף. לשם כך  יש את האקטוארים. האקטוארים יודעים לחשב מה הסבירות ובאיזו עלות יקרה משהו

הביטוח לא ינסה למכור פה ביטוחים אם אקטוארים לא יאמרו להם חברים,  כדאי לנו. אנחנו נרוויח כי על כל ה-30 חבר’ה שיש פה, יקרה ל-2 משהו. וה-2 האלה , אני אשלם להם ואני אשאר עוד עם רווח יפה. זה כל הרעיון שסביבו עומד הנושא של הביטוח: לקחת מרבים ולשלם למעטים.

 למה יש כל כך הרבה התעסקות סביב ביטוח? כי אם לא היו מרוויחים לא היו רצים אחרינו כל כך הרבה. השאלה המרכזית שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו במהלך בדיקה של מקרים, האם פוליסת הביטוח במקרה המסוים הזה מכסה את המקרה? האם הוא קנה הרחבה, האם הוא קנה את הכיסוי מעבר לבסיס? בקורס שמאות רכוש כשנעמיק בבסיס ונדבר על  הרחבות, לאט לאט העניינים יתחילו להסתדר יותר.  עד כאן שמאות רכוש ואתיקה וקצת על הקורס:

 י

שם ומייל פה ונשלח לך את כל מה שצריך לדעת על
לימודי שמאות רכוש

Main website contact form

קורס שמאות רכוש –  נושאים עיקריים

לאחר שנעסוק בשמאות רכוש ואתיקה נעמיק גם בשיקולים ובהחלטות בכתיבת דוחות.  בקורס שמאות רכוש ניתן דוגמאות איך כותבים דוח. ניתן  לכם דוגמאות של מקרים אמיתיים שקרו, מה מציגים, מה כותבים, איך מצלמים, מה אומרים, כל הדברים האלה. נציג מקרה בוחן.

קורס נזקי חקלאות בשמאות רכוש

בכל קורס שמאות הרכוש  יהיה שיעור אחד שמדבר על נזקי חקלאות. אם מישהו רוצה לבחור בכיוון נזקי חקלאות, הוא צריך לעשות עוד העשרות ועוד קורסים ועוד העמקות כי זאת תורה  רחבה.

מפגש עם נציגי הקרן

בקורס שמאות רכוש תיפגשו עם נציגי הקרן לנזקי הטבע. כשיגיעו תבינו את  הנזקים, את המקרים, באילו תחומים הוא עוסק.

ואיך מתמודדים? זו תורה מאוד מאוד עמוקה של ידע ומקצועיות. פעם קודמת הגיע אלינו אדם שעוסק בחקלאות קרוב ל-30 שנה. הוא בקיא כמעט בכל החולאים שיש במשק הזה, בענף הזה, באופן שהחקלאים מתמודדים איתם, דרך מועצת השמאים, דרך קרן נזקי טבע,  כדי להגן על עצמם בפני נזקים. 

המבחן בקורס שמאות רכוש

בין השורות על המבחנים:  בגדול יש מבחן אמצע קורס, מבחן אמריקאי, 20 שאלות. תשובה אחת נכונה. המבחן הסופי יהיה  ארוך יותר. יהיו 20 שאלות, אמריקאיות פלוס 10 שאלות פתוחות. המבחן הזה יכיל את המבחן הסופי ואת כל החומר שנלמד בקורס. 

 

יהיה גם תדריך לעבודת גמר. עבודת הגמר גם כן זה משהו שהוא חשוב שהוא יתקיים. נדבר על חבות מקצועית.  נסביר על הכניסה לעולם השמאים. 

 

סוגי שמאים

יש הרבה סוגי שמאים. למשל היה פה בחור שהוא רוכב אופניים מקצועי. מבין מאוד באופניים, מהדגמים היקרים. הוא החליט להיות שמאי של אופניים. כי הוא מבין הכל, בשלדה, בחלקים, ברכיבים. וזה בסדר. גם זה רכוש. מה זה רכוש? כל דבר שהוא זז. כל דבר שאפשר להעביר אותו ממקום למקום.

גם שמאי מקרקעין זה האדמה והבנוי והנטוע עליו. רכב זה משהו אחר. יש רכב, יש מקרקעין, ויש רכוש. זה מופרד.

ההבדל בין שמאי הרכב לבין שמאי הרכוש הוא ששמאי הרכב לא יודע כלום על ביטוח. הוא יודע להגיד מה קרה לאוטו וכמה עולה לתקן. בזה הוא אלוף. הוא יודע כמה פחחות, כמה הציריות, כמה בקליות. אתם כשמאי רכוש התפקיד שלכם לא רק להעריך את הנזק. זה לעשות את החיבור לעולם הביטוח, לעולם הכיסוי הביטוחי, לעולם הבנת הפוליסה. הבנת כל המעטפת הזו  שונה מעולם השמאות רכב. 

האמת שלימודי שמאות רכוש זה תחום ענק המכיל מגוון של מסלולי לימוד, החל מקורס הערכת אומנות ועתיקות ועד לשמאות רכוש וחקלאות, עד מומחה לבית משפט וללא צורך בהסמכה ממשלתית כל שהיא.

השכר של שמאי רכוש משתנה וזה תלוי מאוד בהיקף תעודות ההסמכה שיש לכם.

אצלנו באפיק אונליין אתם מקבלים 5 תעודות הסמכה במסלול אחד, וגם המחירים באונליין משתלמים – שזה מטורף, והכל באונליין.

אז אם שאלתם את עצמכם האם כדאי ללמוד את התחום, אז ברור שכן, בין היתר מאחר וזה מקצוע מבוקש, שקל יחסית למצוא בו התמחות , ויש חוסר של שמאי רכוש וחקלאות בישראל ולכן שמאי רכוש דרושים בכל חלקי הארץ ואלו הסיבות האמיתיות ללמוד שמאות רכוש וחקלאות.

לגבי תנאי הקבלה ללימודי שמאות רכוש – זה פה. , וגם אפשר לקרוא איך למצוא עבודה כשמאי רכוש מפה.

 
תחום שמאות הרכוש מעניין אותך? מקליקים, ממלאים פרטים ומתחילים מיד  – תעודת הסמכה וההכשרות ב 100% אונליין! כולל מבחנים ותרגולים. 
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

Main website contact form

ההכשרה המקיפה בישראל

100% אונליין
5 תעודות מקצוע

לקבלת המדריך למייל:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

Main website contact form