שמאות רכוש וביטוח סייבר – עולם העתיד של לימודי שמאי הרכוש – מכללת אפיק

עולם שמאות הרכוש הוא לא רק חקלאות וביטוח דירה. אלא גם עולם העתיד: שמאות רכוש וביטוח סייבר. איך שמאי הרכוש יכול להגן על המידע החשוב מכל?
אדם עם משקפי סייבר. כיתוב: שמאות רכוש וביטוח סייבר

מתי נכנסים לתמונה בשמאות רכוש וביטוח סייבר?

דמיינו לעצמכם את התרחיש הבא: אתם מגיעים למשרד ומגלים שהחברה שלכם נפלה קורבן למתקפת סייבר. האקרים גנבו את המידע הרגיש של לקוחותיכם, הכולל פרטי כרטיס אשראי, פרטים אישיים או מידע רפואי, ויחד עם המידע הועתקו סודות הקניין הרוחני שלכם ואתר האינטרנט שלכם קרס.

לצערנו, תרחיש האימים הזה עלול לקרות לכל חברה בכל סדר גודל. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 1 מכל 5 עסקים חווה מתקפת סייבר, ואחד מכל 30 עסקים דיווחו על נזק כספי שנגרם בעקבות המתקפה. 

בנוסף לפי סקר של חברת IBM, העלות של מתקפת סייבר ממוצעת עולה לחברה 3.92 מיליון דולר, ועסקים קטנים ובינוניים מתמודדים עם נזקים בשווי 2.5 מיליון דולר בממוצע בשל מתקפת סייבר. 

בעלי עסק בוודאי יהיו מעוניינים להגן על המידע שלהם ורוצים לדאוג לכך שיהיו מכוסים במקרה של מתקפת סייבר. לכן כדאי לדעת כי פוליסות ביטוח סטנדרטיות כגון ביטוח עסק או אחריות מקצועית אינן מכסות מפני מתקפת סייבר.  זו הסיבה שכדי לבטח חברה מפני אירוע שכזה, חשוב מאוד לרכוש ביטוח סיכוני סייבר. בהמשך המאמר נסביר על הקשר בין ביטוח סייבר ושמאות רכוש.

שם ומייל פה ונשלח לך את כל מה שצריך לדעת על
לימודי שמאות רכוש

Main website contact form

 

נתוני סייבר. שמאות רכוש וביטוח סייבר הם העתיד
נתוני סייבר. שמאות רכוש וביטוח סייבר הם העתיד

מהו הקשר בין שמאות רכוש וביטוח סייבר?

חברות ביטוח רבות מציעות פוליסה לביטוח אירועי סייבר. נתחיל במה זה ביטוח סייבר: ביטוח סיכוני סייבר נועד להעניק הגנה, כיסוי עלויות ואובדן רווחים במקרה של מתקפת סייבר, איומים טכנולוגיים ונזק שנגרם לאבטחת המידע של העסק בעקבות פריצה של האקרים למערכות המחשוב של החברה.

 

 

 

 ביטוח סייבר מכסה נזקים שונים שנגרמו בשל מתקפת הסייבר: נזקי וירוסים, הפרת פרטיות, נזקים לזכויות יוצרים וקניין רוחני, אובדן הכנסה כתוצאה מנפילת מערכות המחשוב ואתר האינטרנט. הביטוח גם מכסה נזקים במקרים של כופר או סחיטת סייבר, ומעניק כיסוי ביטוחי מפני תביעות של צד שלישי נגד החברה (כמו לקוחות וספקים).


כאשר חברה מתמודדת מול אירוע סייבר, היא נאלצת לספוג הוצאות רבות כגון שכירת שירותי מומחים לשחזור מידע, חקירת רגולציה, הגנת מידע, שכירת שירותי חברת יחסי ציבור עבור ניהול משברים ועוד. ביטוח סייבר מכסה את העלויות עבור ההוצאות האלו.

מדוע כדאי לפנות לשמאי רכוש פרטי להגנה על נזקי סייבר?

לפני רכישת ביטוח סייבר חברת הביטוח שולחת שמאי רכוש מטעמה. תפקידו של שמאי הרכוש הוא לאמוד את השווי הכספי של נכסי החברה. לאחר שידוע מהו שווי הנכסים, ניתן לרכוש פוליסת ביטוח סייבר אשר תעניק פיצוי הולם במקרה של מתקפת סייבר. 

בנוסף לכך, יש צורך בשירותיו של שמאי רכוש לאחר שנגרם נזק לחברה כתוצאה ממתקפת סייבר. שמאי הרכוש ידע לאמוד את הנזק שנגרם, ובהתאם לאומדן שקבע תוכלו לקבל את הפיצוי מחברת הביטוח.

חשוב לדעת כי האינטרסים של חברות הביטוח מנוגדים לאינטרסים של הלקוח הפרטי, החברה המבוטחת. חברות הביטוח שואפות למקסם את הרווחים שלהן – לגבות סכומי פרמיה גבוהים ולשלם פיצויים נמוכים במקרה שבו התממשו הסיכונים שהחברה ביטחה כנגדם. 

בשל כך, שמאי רכוש מטעם חברות הביטוח עלול להעריך בחסר את היקף הנזק שנגרם על חשבונה של החברה המבוטחת. זאת הסיבה לכך שמומלץ לפנות לשמאי רכוש פרטי. כך או כך בוגרי שמאות רכוש משתלבים הן בחברות הביטוח והן במשרדים עצמאיים ונהנים משני העולמות של שמאות רכוש וביטוח סייבר.

שמאי רכוש פרטי המתמחה בסייבר ידאג בראש ובראשונה לאינטרסים של הלקוח. הוא יוכל להעריך באופן מדויק את הנזק שנגרם ללקוח או את שווי הרכוש שלו, ויספק דו”ח מפורט שיסייע לו להתמודד מול חברות הביטוח כדי להשיג את מלוא הזכויות והפיצויים המגיעים לו.

כשבוחרים שמאי רכוש, מבררים מה ההשכלה שלו, בודקים מה הניסיון שלו בתחום השמאות ובתחום הסייבר בפרט, ומחפשים המלצות על שמאי הרכוש ברחבי הרשת. כמו כן אפשר לבדוק אם הוא חבר באחד האיגודים הקשורים לשמאות רכוש: הארגון לקידום והעשרת שמאים או איגוד השמאים.

אז כמו שראינו עולם שמאות הרכוש לא קופא על שמריו, ויש בו מגוון תחומים, לא רק תכולת דירה או עסק, אלא הוא גם כולל שמאות רכוש וביטוח סייבר. 

רוצים לדעת יותר על עולם העתיד של שמאות רכוש וביטוח סייבר? מוזמנים להתחיל ללמוד את הקורס שלנו, וגם על קורס ניהול פרוייקטים בבנייה שמתעדכן כל הזמן, או פשוט להשאיר לנו פרטים על לימודי שמאות רכוש.

האמת שלימודי שמאות רכוש זה תחום ענק המכיל מגוון של מסלולי לימוד, החל מקורס הערכת אומנות ועתיקות ועד לשמאות רכוש וחקלאות, עד מומחה לבית משפט וללא צורך בהסמכה ממשלתית כל שהיא.

השכר של שמאי רכוש משתנה וזה תלוי מאוד בהיקף תעודות ההסמכה שיש לכם.

אצלנו באפיק אונליין אתם מקבלים 5 תעודות הסמכה במסלול אחד, וגם המחירים באונליין משתלמים – שזה מטורף, והכל באונליין.

אז אם שאלתם את עצמכם האם כדאי ללמוד את התחום, אז ברור שכן, בין היתר מאחר וזה מקצוע מבוקש, שקל יחסית למצוא בו התמחות , ויש חוסר של שמאי רכוש וחקלאות בישראל ולכן שמאי רכוש דרושים בכל חלקי הארץ ואלו הסיבות האמיתיות ללמוד שמאות רכוש וחקלאות.

לגבי תנאי הקבלה ללימודי שמאות רכוש – זה פה. , וגם אפשר לקרוא איך למצוא עבודה כשמאי רכוש מפה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

Main website contact form

ההכשרה המקיפה בישראל

100% אונליין
5 תעודות מקצוע

לקבלת המדריך למייל:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

Main website contact form