שמאות רכוש ונזקי חקלאות מה ההבדלים ביניהם? וגם הפרמיה לעומת שווי הרכוש – מכללת אפיק

מה ההבדל בין שמאות רכוש לשמאות חקלאות? ומדוע אין קשר בין הפרמיה לשווי הרכוש? - מכללת אפיק
טרקטור בשדה. כיתוב: שמאות רכוש ונזקי חקלאות

שמאות רכוש ונזקי חקלאות זה תחום עמוק, מקצועי, ייחודי,  כי אם יש מישהו שהוא באמת מולטי דיסציפלינרי שיודע לעשות גם רכוש וגם חקלאות,  לאורך ולרוחב, אז אני מאוד מאמין שאם אתה מקצועי, תהיה מקצועי עד הסוף. אם אתה שטחי, אל תיכנס לזה אפילו, כי אם עכשיו אתה רוצה להיכנס לעולם השמאות ולדעת איך עכשיו לעשות חישוב אם יש לך איזה 40 דונם בצל, לדעת בדיוק מתי הייתה שריפה שכילתה את כל הגידול, ואתה יודע כמה.  מתי זרעת ומתי היית צריך להוציא?  וכמה תקורות השקעת כדי לגדל? וכמה הפסדת בגלל הנזק? ואם היית מוכר, כמה היית מרוויח? ואם זה בכלל ייצוא לחו”ל אז זה מחיר אחר.  ואם זה מחיר בארץ זה מחיר אחר. 

וגם יש מחירונים, ויש טבלאות, ואתה יודע לעשות חישובי זמן, חישובי התחלה, חישובי מועד המקרה, לעשות חישובים של כמה גידולים כפול כמה שטח בסך הכל בתוך כל הפיתוח שעשיתם. 

למעשה יש המון המון טבלאות של חישובים בתחום שמאות רכוש ונזקי חקלאות. אם תתעסקו בזה על הדרך, תחזרו בלי הרבה תשובות, תשבו עם עצמכם, תשברו את הראש. אבל אם תפתחו את הנושא של החקלאות תפתחו אותו לעומק. תלמדו אותו היטב. רק לאחר שתקבלו שיעור שלם על החקלאות רק אז תבינו כמה אירועי חקלאות יש, מה המאפיינים של אירועי חקלאות. כדי להיכנס לזה ולהבין את זה לעומק, צריך להיכנס לתחום הזה, וללמוד את זה ולהתמקצע ורק אחרי זה לעבוד. לא ביום אחד תהיו מומחים. זה הרבה להזיע, הרבה להתרוצץ, הרבה ללמוד, הרבה להיכנס לתוך העולם הזה של שמאות רכוש ונזקי חקלאות. ורק מי שבאמת באמת לוקח את הנישה הזאת ולוקח אותה כמה צעדים קדימה, ידע לשחות בתוך הדבר הזה, בתוך עולם השמאות החקלאית. ואני מדגיש ואומר שמאות רכוש ונזקי חקלאות אחד הם, לצורך העניין מבחינת ההסמכה. 

שם ומייל פה ונשלח לך את כל מה שצריך לדעת על
לימודי שמאות רכוש

Main website contact form

שמאות רכוש ונזקי חקלאות – ההבדלים

בסטאז’ או בעבודה, בפרקטיקום של הדברים האלה, אתם תראו שזה לא דומה. ותצטרכו ללמוד יותר לעומק, כי עכשיו להתעסק עם אפרוחים שמתו זה לא כמו להתעסק עם צינור שהתפוצץ. אצלנו באפיק תקבלו את המושגים, תקבלו את ההבנה, תבינו מה זה נזקי חקלאות, מה זה נזקי רכוש, מה עושים, איך עושים.  נדבר גם בנושא שמאות חקלאות על פוליסות. איך נראית פוליסה של חקלאות,  ונביא את הקרן לנזקי טבע. וננהל שיח, בקורס יתארח החקלאי שלנו שנראה  איך הוא גם נותן קצת מהעולם שלו, שהוא חי אותו כמה שנים.

אם אני לא טועה שמאים שמתעסקים בחקלאות, חלק גדול מהם זה בכלל אגרונומים שמכירים את הנושא על בוריו ממש.

איכר על רקע שדה חקלאי - למה צריך שמאות רכוש ונזקי חקלאות
למה צריך שמאות רכוש ונזקי חקלאות

האם סוקר ושמאי זה אותו דבר?

יש הבדל בין סוקר לשמאי רכוש.  הסוקר הוא אחד שמגיע לפני המקרה. והשמאי מגיע אחרי המקרה. הסוקר  מעריך את השווי. הוא אומר רק את הכמה. הוא לא אומר את המה. ואת הלמה? יש קורסים גם לזה שבהם לומדים את ההערכות. אבל אצלנו בקורס שמאות רכוש אנחנו מרחיבים את זה יותר ויותר.

מחיר הביטוח לעומת שווי הרכוש

יש הבדל גם בין מחיר הביטוח לשווי הרכוש. נניח שהיה אצלכם סוקר והיה לכם סלון שעולה 5000 שקל. לאחר מכן שדרגתם ושווי הסלון עלה ל- 40 אלף שקל. באה שריפה וכילתה את הבית. הדוח של הסוקר. סוקר סיכונים עדיין מדבר על סלון של 5000 שקל. 

במקרה זה לא תקבלו את השווי המשודרג,  כי שילמתם פרמיה לפי השווי הזול של ה-5000.

כשמגיע השמאי עכשיו, כשקרה המקרה,  אתם אומרים לו  תשמע, קרה לי מקרה, הוא יבקש חשבונית.

אם עשיתם את הביטוח לפני זמן רב, אתם תסתכלו עכשיו מה הכיסוי הביטוחי שעשיתם לשנה הזו, ואם לקחתם את הכיסוי הביטוחי שהיה לפני 5 שנים כשהיה סוקר ועשיתם בגובה הפרמיה שנה אחר שנה וחלו פה שינויים קיצוניים בעלות הכללית של התכולה, יש כאן בעיה. סוכן הביטוח שמבטח אותך לא שולח לך בכל שנה סוקר, בוא נבדוק מה המצב של הביטוח שלך.

לכן בפרמיה יש אחוז מסוים או עד גובה מסוים. נדבר על זה בקורס שמאי רכוש,  כי לפעמים גם כשלא נוקבים במחיר יש באחוזים משווי הנזק או עד גובה מסוים, יש לכל מקרה חליפה, אבל בגדול  אם יש פה פער בין מה שהצהרת, לא משנה לפני 5 שנים לבין מה שקרה עכשיו, זה יציף בעיות בשיח בין המבוטח למבטח. הם בודקים כל דבר.

לימודי שמאות רכוש זה תחום ענק המכיל מגוון של מסלולי לימוד, החל מקורס הערכת אומנות ועתיקות ועד לשמאות רכוש וחקלאות, עד מומחה לבית משפט וללא צורך בהסמכה ממשלתית כל שהיא.

השכר של שמאי רכוש משתנה וזה תלוי מאוד בהיקף תעודות ההסמכה שיש לכם.

אצלנו באפיק אונליין אתם מקבלים 5 תעודות הסמכה במסלול אחד, וגם המחירים באונליין משתלמים – שזה מטורף, והכל באונליין.

אז אם שאלתם את עצמכם האם כדאי ללמוד את התחום, אז ברור שכן, בין היתר מאחר וזה מקצוע מבוקש, שקל יחסית למצוא בו התמחות , ויש חוסר של שמאי רכוש וחקלאות בישראל ולכן שמאי רכוש דרושים בכל חלקי הארץ ואלו הסיבות האמיתיות ללמוד שמאות רכוש וחקלאות.

לגבי תנאי הקבלה ללימודי שמאות רכוש – זה פה. , וגם אפשר לקרוא איך למצוא עבודה כשמאי רכוש מפה וגם על קורס ניהול פרוייקטים בבנייה

לסיכום, תחום שמאות הרכוש ונזקי חקלאות מעניין אותך? מקליקים, ממלאים פרטים ומתחילים מיד  – תעודת הסמכה וההכשרות ב 100% אונליין! כולל מבחנים ותרגולים. 

מוזמנים לבדוק יותר על קורס שמאות רכוש

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

Main website contact form

ההכשרה המקיפה בישראל

100% אונליין
5 תעודות מקצוע

לקבלת המדריך למייל:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

Main website contact form