שמאות רכוש עבודה ולימודים – מכללת אפיק

שמאות רכוש עבודה ולימודים - מכללת אפיק
שמאות רכוש עבודה ולימודים

שמאות רכוש עבודה וקריירה לכל דבר, לא רק סידור זמני. כלומר אם מתייחסים אליה ברצינות, מקשיבים למה מלמדים בשיעורים ומפנימים, יהיה לכם הרבה יותר  קל להסתדר ולהשתלב בתוך התעשייה ולעבוד בשמאות רכוש, עבודה ששכרה בצידה. 

במקצוע שמאות הרכוש יש לכם אחריות מאוד כבדה מול לקוחות. אתם מוצאים אותם ברגעים הכי קשים של החיים: נזק של שריפה בדירה, הצפה רצינית שהרסה את כל תכולת הדירה. או אם זה בעולם החקלאות, אז יש גם כן נזקי טבע. או פעילויות כאלה ואחרות. 

כלומר אתם בעצם מגיעים לבן אדם שהפסיד הרבה מהרכוש שלו. ואין לו יכולת לשקם את עצמו בלי שמאי רכשו טוב שמטפל בו ובלי חברת ביטוח שתומכת בו, ולאחר מכן מחזירה אותו לעמוד על הרגליים. 

שמאות רכוש עבודה שלא עושים אותה על הדרך, בניגוד למה שהרבה חושבים. היא אינה סידור עבודה. זו גם לא השלמת הכנסה. מקצוע שמאי,  עבור מי שלוקח אותו ברצינות, הוא מקצוע חשוב ועיקרי. 

בית נשרף. שמאות רכוש עבודה רצינית
שמאות רכוש עבודה רצינית ולא רק סידור זמני

היצע שמאי הרכוש בישראל, סכומים ולקוחות – מה צריך לדעת

נכון להיום יש מעט מאוד שמאי רכוש בישראל. כמות האירועים, כמות הנזקים וכמות התיקים שמטופלים מול חברות הביטוח הם בסכומים של מאות מיליוני שקלים של כסף שיוצא מהלקוח לביטוח.   ורק חלקו חוזר מהביטוח ללקוח. 

ומה שחשוב הוא, שתדעו להחזיר את המצב לקדמותו. זה משפט המפתח של עבודת שמאות רכוש: “להחזיר מצב לקדמותו”. הלקוח לא צריך להתעשר מאירוע ביטוח. הוא לא אמור לגזור בסוף איזשהו קופון מהביטוח. עם זאת הוא גם לא צריך להיפגע מזה.  הוא פשוט  צריך לקבל את מה שמגיע לו. 

כאן אתם כשמאי רכוש נכנסים לתמונה. למשל לקוח מגיש פנייה לביטוח.  חברת הביטוח שולחת שמאי. זה יכול להיות אתם. הכלל הראשון במקצוע שמאות הרכוש הוא זמינות ומיידיות. לכן אי אפשר להתייחס אליו כסידור עבודה או השלמת הכנסה. 

שמאות רכוש עבודה רצינית ולא סידור זמני

אם לא תגיעו בזמן, הזירה תשתנה לכם מול העיניים. לא תדעו מה קרה? לא תבינו מה קרה. לכן גם לא תדעו לייצג נכון את הלקוח. זה כמו בבית משפט: אדם  הגיע לבית משפט יושב, לא יודע להתמודד עם התביעה. יש שופט, אנחנו צריכים עורך דין שישמור עלינו. הוא יודע. הוא למד את זה. הוא מכיר את החוקים. הוא מכיר את הניואנסים. הוא יודע לעמוד מול שופט. הוא יודע לשכנע, הוא יודע להסביר, הוא יודע לחלץ. 

גם שמאי רכוש זה מקצוע שעומד לא פעם בכובע של עורך דין. השמאי עומד מול שופט ומייצג את הלקוח. 

לא פעם יגיד “כן, אני הייתי. כן אני בדקתי. כן, אני ראיתי. אני הרחתי. אני השוויתי, אני הסתכלתי… השריפה התחילה מהמזגן שהתפשטה לפי תבנית האש ורצה מהסלון לחדרים”. או “היה קצר בלוח חשמל. והקצר הזה גרם לבעיה. הבאתי גם מהנדס חשמל שאימת את הנתונים שלי. האש התפשטה מהכיוון הזה לכיוון ההוא. והיא כילתה בדרך את הסלון ואת המזנון ואת המקרר…  הנזק הוא 300 אלף שקלים על כל המיטלטלין של הבית”. ולכן השמאי הוא במרכז. 

הדמיון בין שמאי רכוש לבין קצין מבצעים

שמאי רכוש הוא כמו קצין מבצעים. הוא מפעיל בעלי מקצוע, הוא מפעיל חברות שיקום, הוא מפעיל יועצים ומהנדסי חשמל, הוא מפעיל מהנדסי בניין, הוא מפעיל חוקרים, הוא יודע לעשות אינטגרציה בין מספר רב של בעלי תפקידים, ובסוף הוא בונה תיק אחד. הוא חותם על הכל. הוא יודע להסתכל בתלת ממד על המקרה, הוא יודע מה קורה בפוליסת ביטוח, הוא יודע אם המקרה תואם את מה שכתוב בפוליסה, האם הפוליסה שנרכשה היא פוליסה שמתאימה למקרה. הוא גם בודק  אם המבוטח עשה את מה שהוא צריך לעשות על פי ההתחייבות שלו בחוזה. 

שמאי רכוש לימודים – איך לומדים אצלנו?

דיברנו על שמאות רכוש עבודה ששכרה בצידה, אך פחות דיברנו על הליך הלימודים. במהלך לימודי שמאות רכוש  תלמדו בין היתר איך קוראים פוליסה. על מה מסתכלים בפוליסה, איך מנתחים פוליסה.  במפגשים באפיק אונליין אנחנו נדבר על הרבה מאוד דברים. ואנחנו נשב, עקב לצד אגודל ונסביר לכם צעד אחר צעד  כדי להביא לכם ארגז כלים ריק ובכל פעם נמלא בו כלים, כדי שבסוף התהליך הארגז הזה יהיה מלא שתוכלו לעבוד. זו המטרה.

שמאי רכוש לימודים ומטרתם

מה מטרת לימודי שמאות הרכוש? מה לומדים בהם?  במהלך הקורס נסביר מה זה שמאי רכוש, מה התפקיד שלו, מה האחריות שלו? מה הסמכות שלו? 

אנחנו נדבר על חוקים הרלוונטיים לשמאי רכוש. אנחנו נתעכב ב-3 חוקים שמאוד מרכזיים לעולם השמאות: חוק חוזה אחיד. חוק החוזים. וחוק חוזה הביטוח שבו נעמיק. 

מה זה ג’קט

למשל  תכירו את המושג “ג’קט”.  ג’קט זה בעצם פוליסת הביטוח התקנית שהממונה על הביטוח במשרד האוצר קבע שאי אפשר לספק פחות ממנה. יש מעל זה הרחבות, אבל כשלקוח שלא מבין באמת מה זה ביטוח והוא קונה ביטוח, המחוקק יודע שהוא לא מבין בביטוח. 

כולנו קיבלנו שיחת טלפון, “שלום ביטוח, בוא נוזיל לכם את הביטוח” אתם מחפשים מה יותר זול עוד איזה 50 שקלים בחודש וקונים בלי להבין באמת מה קניתם. כי לא קניתם משהו שאתם נוגעים בו בידיים. כשאתה קונה משהו אתה מחזיק אותו, אתה יודע מה אתה קונה. על מה אתה משלם. בביטוח זה שונה. וחברת הביטוח זה גוף של אנשי מקצוע שזה העולם שלהם. יש להם יועצים, יועצי ביטוח ויועצים משפטיים. 

חוזה עם חברת ביטוח לעומת מוצרים אחרים

ללקוח אין השפעה על החוזה מול חברת הביטוח.  בביטוח אתם קונים מוצר אחר. שהוא מוצר שהוא באוויר הוא לא משהו שאתה מחזיק אותו. ואנשים לא מבינים.  מתי הם נזכרים? או מתי הם מבינים? כשקרה משהו. אבל אם אתם מעוניינים להיות שמאים לעתיד, צריכים, חייבים להכיר חוקים.

סוגי פוליסות

בלימודי שמאות רכוש תלמדו מהי פוליסת דירה, מהי פוליסה לעסקים, מהי פוליסה בכלל, בלימודי שמאות רכוש תדברו גם על נזקי חקלאות, שזה גם עולם נוסף, ענק. שגם  חשוב מאוד למדינה. החקלאים במדינת ישראל חשופים לכל דבר, כל העולם שלהם הוא בחוץ, הוא לא בתוך בית שמור. ברד, שריפה, גשמים, קרה, כל דבר שהוא קשור לפגעי טבע, יכול להמית שם בעלי חיים, יכול להמית שם גידולים.

שמאות רכוש עבודה בנזקי חקלאות 

בקורס שמאות רכוש תוכלו להיפגש עם נציג של קנ”ט, הקרן לנזקי טבע. זו חברת הביטוח הגדולה ביותר לכל החקלאים. היא בעצם חברת הביטוח בשותפות עם מדינת ישראל שהחברה הזאת יחד עם קנ”ט, עם מדינת ישראל, התמזגו ובנו את הקרן לנזקי טבע שתגן בביטוח קולקטיב את החקלאים, את כל מי שעוסק בענפי החקלאות השונים: לולים, פרחים, בקר, הכל. 

הבנת הפוליסה היא אבן היסוד ששמאי בודק אצל הלקוח. הוא יודע מה פוליסת ביטוח שלו, מבין מה קרה, מחבב, מקשר את הדברים ויודע להכניס את זה כאינטגרציה לתוך הדוח שלו. המטרה של לימודי הרכוש בסוף להוציא אתכם כשאתם יודעים להכין ולכתוב דוח. לסיכום, “להתעסק עם כסף שהוא לא שלך זה יותר מסוכן מאשר אם הכסף הוא שלך”. אתם צריכים ללכת באמת עם מצפון נקי שאתם מתעסקים עם כסף של אחרים ושומרים על האינטרס של הלקוחות שלכם. אתם צריכים לבוא עם יושרה, אתם צריכים לבוא עם ניסיון ומקצועיות ולתת ללקוח את מה שהוא צריך לקבל ואם הוא מבוטח אז שיקבל את המענה הביטוחי. יקבל את הכסף כדי לתקן את מה שקרה לו. 

לימודי שמאות רכוש זה תחום ענק המכיל מגוון של מסלולי לימוד, החל מקורס הערכת אומנות ועתיקות ועד לשמאות רכוש וחקלאות, עד מומחה לבית משפט וללא צורך בהסמכה ממשלתית כל שהיא.

השכר של שמאי רכוש משתנה וזה תלוי מאוד בהיקף תעודות ההסמכה שיש לכם.

אצלנו באפיק אונליין אתם מקבלים 5 תעודות הסמכה במסלול אחד, וגם המחירים באונליין משתלמים – שזה מטורף, והכל באונליין.

אז אם שאלתם את עצמכם האם כדאי ללמוד את התחום, אז ברור שכן, בין היתר מאחר וזה מקצוע מבוקש, שקל יחסית למצוא בו התמחות , ויש חוסר של שמאי רכוש וחקלאות בישראל ולכן שמאי רכוש דרושים בכל חלקי הארץ ואלו הסיבות האמיתיות ללמוד שמאות רכוש וחקלאות.

לגבי תנאי הקבלה ללימודי שמאות רכוש – זה פה. , וגם אפשר לקרוא איך למצוא עבודה כשמאי רכוש מפה.

האמת שלימודי שמאות רכוש זה תחום ענק המכיל מגוון של מסלולי לימוד, החל מקורס הערכת אומנות ועתיקות ועד לשמאות רכוש וחקלאות, עד מומחה לבית משפט וללא צורך בהסמכה ממשלתית כל שהיא.

השכר של שמאי רכוש משתנה וזה תלוי מאוד בהיקף תעודות ההסמכה שיש לכם.

אצלנו באפיק אונליין אתם מקבלים 5 תעודות הסמכה במסלול אחד, וגם המחירים באונליין משתלמים – שזה מטורף, והכל באונליין.

אז אם שאלתם את עצמכם האם כדאי ללמוד את התחום, אז ברור שכן, בין היתר מאחר וזה מקצוע מבוקש, שקל יחסית למצוא בו התמחות , ויש חוסר של שמאי רכוש וחקלאות בישראל ולכן שמאי רכוש דרושים בכל חלקי הארץ ואלו הסיבות האמיתיות ללמוד שמאות רכוש וחקלאות.

לגבי תנאי הקבלה ללימודי שמאות רכוש – זה פה. , וגם אפשר לקרוא איך למצוא עבודה כשמאי רכוש מפה.

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון

ההכשרה המקיפה בישראל

100% אונליין
5 תעודות מקצוע

לקבלת המדריך למייל:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון