חובת הדיווח על מחיר רכישת רכב משומש נכנסה לתוקף

כניסתה של השרה מירי רגב למשרד התחבורה הביאה אותה לנער מספר מוקדים שלא זכו להתייחסות עמוקה של קודמיה. בתחום הרכבים המשומשים פועלת רגב בימים אלו לשלב את מנגנון ה-CARFAX שנוחל הצלחה בארה”ב, כשבנוסף לכך פעילותה בחובת הדיווח על מחירי רכבים משומשים כבר נשאה פרי.

רכישת רכבים בישראל – רקע

הנתונים בישראל מצביעים על כ-800 אלף עסקאות של מכירת רכבים משומשים בכל שנה קלנדרית. רכישת רכבים משומשים הינה ההוצאה השנייה בגובהה במשקי הבית בישראל, כשבמקום הראשון עומדת ההוצאה המשמעותית ברכישת דירה או נכס.

ביצוע של כמעט מיליון עסקאות בשנה של רכבים משומשים, מביא כמעט כל אדם לבצע בכל כמה שנים עסקת של רכבים משומשים, בין אם כמוכר ובין אם כרוכש. לצד אנשים פרטיים, נושא רכישה וקנייה של רכבים משומשים חל גם בשוק העסקי, כשחברות ובתי עסק רבים שואפים לשים ידם על רכבים משומשים, תוך רכישה שלהם במחיר ריאלי וראוי.

כיצד נושא רכישת הרכבים המשומשים התנהל עד היום?

עד היום כל רכישה של רכש משומש ליוותה אותנו השאלה מה מחירו ושוויו האמיתי של רכב בו אנו מעוניינים. האם שווי הרכב הוא עדיין שוויו של מחיר המחירון או ששוויו של הרכב נמוך ממנו? ואם נמוך ממנו אז בכמה? נוכח חוסר הבהירות במצבים אלו מצאנו עצמנו מתייעצים עם מומחים בתחום הרכב ומחפשים מידע אמין ברשת האינטרנט וזאת מבלי לקבל מידע מוצק, נכון ואחיד לשאלתנו.

חוזר הבהירות סביב נושא המחירים של רכבים משומשים הביא לכך שלא פעם היו אנשים אשר ויתרו על רכישה של רכבים משומשים מדגמים מסוימים, זאת למול חוסר יכולתם להבין מה המחיר הריאלי לאותו דגם. יש פעמים והדבר הוביל לא מעט אנשים לרכוש רכב מסוים במחיר שאינו ריאלי ואינו מצדיק את השווי האמיתי של הרכב. דבר שכמובן מביא לתסכול רב ומייצר מוניטין מפוקפק לשוק הרכבים בישראל ולאלו העוסקים בו.

יצירת מחירון רכבים משומשים

לאור חוסר הבהירות במחיריהם של רכבים משומשים, החל מהראשון לנובמבר 2020 חלה חובה דיווח על מחיר העסקה בעת רכישת רכב משומש. במעמד העברת הבעלות, בין אם באמצעות דואר ישראל ובין אם היא נעשית באינטרנט, על בעלי הרכב והרוכש לציין את מחיר העסקה ואף את הקילומטרז’ העדכני של הרכב.

המידע שיימסר במעמד הרכישה יישאר אנונימי, כששום גורם חיצוני אחר לא יוכל לעשות בו שימוש. בתוך זמן קצר אמור אותו מידע שיזרום פנימה ליצור מחירון רכבים משומשים על פי אותם נתונים מספריים, כשמאחוריהם לא יעמוד זיהויים של הרוכשים והקונים ואף מספר לוחית הזיהוי של כל רכב.

ביצירת מחירון מהימן שואפים במשרד התחבורה כי הדבר אף יוביל למספר שינויים חיוביים נוספים, דוגמת הוזלת פרמיות הביטוח מצד חברות הביטוח, כשכיום פרמיות אלו מתבססות על מחירונים פרטיים שרחוקים, ברוב המקרים, מלייצג באופן נאמן את מחירי השוק האמיתיים של הרכבים המשומשים.

לאחר סף ביצוע עסקאות שיוזנו במערכת המחירון מחודש נובמבר 2020, יהיה המחירון זמין עבור כל גולש באתר האינטרנט של משרד התחבורה. במחירון יוצגו מחירים ממוצעים של כל העסקאות שבוצעו במהלך כל חודש בהתאם לדגם המבוקש.

לאור חובת הדיווח והקמת המחירון המשותף אמרה מירי רגב, שרת התחבורה, כי “לציבור הישראלי מגיע מחירון מהימן, המציג מחיר ריאלי של הרכב ואשר מייצג את האינטרסים של האזרח ולא של גורמים בעלי עניין כמו חברות הביטוח וחברות הליסינג”.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

Main website contact form