המודל החדש שמהפך את שוק הנדל"ן בישראל
חברת אב-גד משיקה מודל טרייד-אין לדירות בישראל, בתגובה לקשיים בשוק הנדל"ן ולצורך להתמודד עם חסמים במכירת דירות קיימות. באמצעות מודל זה, החברה מקווה להקל על רוכשי דירות חדשות ולהציע פתרון מאורגן לדילמות הנפוצות ברכישת דירות.
האזנה לכתבה:
הקושי במכירת דירות קיימות
שוק הנדל"ן בישראל מציב אתגר משמעותי בפני רוכשי דירות המעוניינים לשדרג את סביבת המגורים שלהם. אחת הבעיות המרכזיות היא הקיפאון במכירת דירות יד שנייה, שמקשה על בעלי דירות קיימות להחליף את נכסיהם. מצב זה יוצר חסם משמעותי בדרך לרכישת דירה חדשה ומחייב פתרונות יצירתיים.
מחקר שנערך על ידי מכון הסקרים 'הגל החדש' מצא כי 49% מבעלי הדירות בישראל מציינים את מכירת הדירה הקיימת כאחד האתגרים המרכזיים ברכישת דירה חדשה. בנוסף, 40% מהנשאלים מתכננים למכור את דירתם במקביל לרכישת דירה חדשה. נתונים אלו מדגישים את הצורך במנגנון טרייד-אין מסודר.
הטרייד-אין מציע פתרון שמאפשר לבעלי הדירות למכור את הדירה הקיימת בצורה פשוטה ומהירה. כך, ניתן לגשר על הפער בין מכירת הדירה הישנה לרכישת החדשה ולהקל על תהליך המעבר.

המודל העסקי של אב-גד
חברת אב-גד מציעה מודל טרייד-אין ייחודי, המיועד למי שחותמים על בקשת רכישה לדירה חדשה באחד מ-14 הפרויקטים של החברה. המודל כולל מספר שלבים שמבטיחים תהליך חלק ומהיר למוכרי דירות.
שווי דירת הטרייד-אין צריך להיות לכל היותר עד 70% מעלות הדירה החדשה. מחיר הדירה הישנה נקבע לפי הערכת שמאי, בהפחתה של 6%, וכל זאת טרם חתימת חוזה המכר לדירה החדשה. כך, ניתן להבטיח ודאות בתהליך ולהקל על הרוכשים.
מרגע רכישת הדירה החדשה, חברת אב-גד מנהלת את מלאי דירות היד-שנייה במסגרת המנגנון. הדירה הישנה מועמדת למכירה באמצעות משווק מורשה מטעם החברה, שמבטיח מכירה מהירה בשוק החופשי.
איך זה עובד: דוגמה למנגנון הטרייד-אין
המודל מציע דוגמה מעשית לתהליך הטרייד-אין. נניח שמחיר הדירה החדשה שנרכשת הוא 3 מיליון ש"ח. שמאי מעריך את שווי הדירה הישנה ב-2 מיליון ש"ח, ומחיר הטרייד-אין נקבע על 1.88 מיליון ש"ח לאחר הפחתה של 6%.
במקרה כזה, הלקוח יידרש להוסיף 1.12 מיליון ש"ח בהון עצמי ממקורותיו, דוגמת הון עצמי או משכנתא. הדירה הישנה תועמד למכירה באמצעות משווק, כאשר חברת אב-גד נושאת בעלות השיווק כהטבה ללקוח.
התמורה שתתקבל מהמכירה, גם אם גבוהה ממחיר השמאות, תועבר ללקוח. אם הדירה הישנה לא תימכר עד מועד המסירה, החברה מתחייבת לשפות את הלקוח בגין כל הפחתה נוספת במחיר.
יתרונות המודל החדש
המודל החדש של אב-גד מציע מספר יתרונות משמעותיים לרוכשי דירות חדשות. ראשית, הוא מבטיח מכירה מובטחת של הדירה הקיימת, מה שחוסך זמן וטרחה רבה. שנית, המודל מספק ודאות בתהליך המעבר בין דירות, ומונע את הצורך בעיסוק ישיר עם סוכנים ומתווכים.
בנוסף, המודל מציע פשטות וביטחון לרוכשים. בכך, הוא מסיר את אחד החסמים הגדולים ביותר ברכישת דירה חדשה ומאפשר לרוכשים לשדרג את סביבת המגורים שלהם בצורה חלקה ונוחה.
לכן, המודל החדש מהווה בשורה אמיתית למשפחות בישראל, שמבקשות להקל על תהליך רכישת הדירה ולשפר את איכות חייהן.
הקשר לשוק הנדל"ן העולמי
שוק הנדל"ן העולמי חווה שינויים רבים בשנים האחרונות, וישראל אינה יוצאת דופן. מספר מדינות בעולם חיפשו פתרונות יצירתיים כדי להתמודד עם קשיים במכירת דירות קיימות, והמודל של אב-גד מהווה דוגמה טובה לכך.
במדינות כמו ארצות הברית ואנגליה, קיימים מודלים דומים שמטרתם להקל על רוכשי דירות ולספק להם ודאות בתהליך המכירה. מודלים אלו זוכים להצלחה רבה, והם מהווים דוגמה לכך שניתן ליצור פתרונות יעילים גם בשוק הנדל"ן המאתגר.
המודל של אב-גד משלב בין הבנה מעמיקה של הצרכים המקומיים לבין טרנדים עולמיים, ומציע פתרון מתקדם ומתאים לשוק הישראלי.


החברה מאחורי המהלך
אב-גד הנה חברת ייזום ובנייה למגורים, המתמחה בשוק ההתחדשות העירונית. החברה נוסדה בשנת 2009 על ידי מיכאל רצון, והיום מנוהלת על ידי עו"ד ראם רצון. החברה מתמקדת באזורי ביקוש ומתמחה בפרויקטים של התחדשות עירונית.
מאז הקמתה, השלימה החברה ומסרה כ-701 יחידות דיור בכ-21 פרויקטים שונים ברחבי הארץ. כיום, החברה מחזיקה בצבר של יחידות דיור בשלבי ביצוע, תכנון ועתודות.
חברת אב-גד משווקת כיום כ-700 דירות חדשות ב-14 פרויקטים של התחדשות עירונית ב-11 ערים שונות, כולל תל-אביב, רמת השרון והרצליה.
ההשפעה על שוק הנדל"ן הישראלי
המודל החדש של אב-גד צפוי לחולל שינוי משמעותי בשוק הנדל"ן הישראלי. הוא מציע פתרון ייחודי לבעיות קיימות ומאפשר לרוכשים לשדרג את סביבת המגורים שלהם בצורה חלקה ונוחה.
בכך, המודל מעודד את הפעילות בשוק הנדל"ן ומסייע להתגבר על הקיפאון במכירת דירות יד שנייה. המודל גם מאפשר את הגדלת ההיצע בשוק הדירות החדשות.
הצלחת המודל עשויה להוביל לאימוץ שיטות דומות על ידי חברות נוספות בשוק, ובכך לתרום לשיפור כלל המערכת.
תוכניות לעתיד
אב-גד מתכננת להמשיך ולפתח את מודל הטרייד-אין בהסתמך על הצלחתו הראשונית. החברה מתכוונת להרחיב את המודל לערים נוספות ולפרויקטים נוספים ברחבי הארץ.
בנוסף, החברה תמשיך לעקוב אחר הטרנדים העולמיים ולהתאים את המודל לצרכי השוק המשתנים. המטרה היא להציע פתרונות מתקדמים ומותאמים לרוכשי הדירות.
החברה גם מתכננת להרחיב את פעילותה בשוק ההתחדשות העירונית ולהשיק פרויקטים חדשים שיתאימו לצרכים המקומיים.
קמפיין השיווק הנרחב
לצד השקת מודל הטרייד-אין, אב-גד משיקה קמפיין שיווקי רחב היקף. הקמפיין כולל פרסום בטלוויזיה, רדיו, ושלטי חוצות, וכן פעילות נרחבת בדיגיטל וברשתות החברתיות.
המטרה של הקמפיין היא להעלות את המודעות למודל החדש ולמשוך את תשומת הלב של הרוכשים הפוטנציאליים. הקמפיין מדגיש את היתרונות והערך המוסף של המודל.
בכך, החברה מקווה להגדיל את מספר הרוכשים הנעזרים במודל ולתרום לשיפור מערכת הנדל"ן בישראל.
התגובות הראשוניות למהלך
התגובות להכרזה על המודל החדש היו חיוביות, והרבה מבעלי הדירות הביעו התעניינות במודל הטרייד-אין. התגובות מהוות אינדיקציה לכך שמודל זה עשוי להצליח ולהתפשט בשוק.
בעלי דירות רבים רואים במודל פתרון יעיל לבעיות הקיימות בשוק, ומקווים שהוא יקל על תהליך המעבר בין דירות. התמיכה במודל עשויה להוביל להצלחתו ולתרום לשיפור שוק הנדל"ן.
המודל גם מעורר עניין בקרב חברות נדל"ן נוספות, שייתכן וייבצעו צעדים דומים בעתיד.
סיכום והמלצות
בעקבות ההשקה של מודל הטרייד-אין לדירות, נראה כי חברת אב-גד מציעה פתרון חדשני לבעיות הקיימות בשוק הנדל"ן הישראלי. המודל מספק פתרון מאורגן וחסכוני, שמקל על רוכשים לשדרג את סביבת המגורים שלהם.
רוכשי דירות שמתלבטים בין מכירת דירה ישנה לרכישת חדשה יכולים לשקול את המודל כפתרון יעיל. בכך, ניתן להבטיח תהליך חלק ומהיר, ללא צורך בעיסוק ישיר עם מתווכים וסוכנים.
לסיום, המודל החדש עשוי להוות דוגמה לחדשנות ההכשרה בשוק הנדל"ן ולהוביל לשינוי מהותי בדרך שבה אנשים רוכשים דירות בישראל.



הקריירה החדשה שלך מעבר לפינה!
ממלאים פרטים ואחד היועצים חוזר עם פרטים והרשמה







