בחינות סופיות בשמאות מקרקעין | קורס גישות ועקרונות בשומת מקרקעין – מהם הקורסים הנדרשים, כמה עולה והיכן לומדים

לימודים לבחינות סופיות בשמאות מקרקעין כוללים שני קורסים: גישות ועקרונות בהערכת מקרקעין ויישומים בשומת מקרקעין. מה מחיר הקורסים ואיפה לומדים אותם?

אנחנו המוסד היחיד בארץ המכיל את כל 14 הבחינות של מועצת שמאי המקרקעין, וזה כולל את הבחינות הסופיות


1. קורס יישומים בשומת מקרקעין.
2. קורס גישות ועקרונות בהערכת מקרקעין.

אז במקום “להחליף רכבת בדרך”, מתחילים אצלנו בתחנה הראשונה וממשיכים בקו ישיר עד התחנה הסופית – רישיון שמאי מקרקעין.

 מעוניינים ללמוד שמאות מקרקעין?  כדי לקבל הסמכה ורישיון שמאי מקרקעין, עליכם לעבור בחינות סופיות בשמאות מקרקעין.

מדובר במבחן אשר נערך על ידי מועצת שמאי מקרקעין במשרד המשפטים, שבו אחוזי המעבר מדי שנה נחשבים לנמוכים יחסית. 

קורס בחינות סופיות בשמאות מקרקעין הינו קורס אשר מהווה הכנה למבחן זה ומטרתו הקניית ידע עיוני ומעשי לאנשי מקצוע המעוניינים להשתלב בתחום שמאות מקרקעין. הנה כל מה שחשוב לדעת על הקורס שיכין אתכם באופן הטוב ביותר לבחינות. הקורס כולל את קורס גישות ועקרונות בהערכת מקרקעין ויישומים בשומת מקרקעין..

תחום לימודי שמאות מקרקעין נחשב כיום לאחד התחומים המבוקשים ביותר בענף הנדל”ן בישראל ובעולם כולו. מדובר בתחום שבו הביקוש גובר על ההיצע וקיים צורך ממשי בשמאים.  יחד עם זאת, מספר הבוגרים אשר מסיימים בהצלחה את הבחינות הסופיות בשמאות מקרקעין מדי שנה הינו נמוך משמעותית מהצורך בשטח. 

עובדה זו מחזקת את מעמדו של התחום כמסלול כדאי, מניב ויציב במיוחד, כאשר שמאי מקרקעין מתחיל צפוי להיכנס במהירות אל שוק העבודה ולהשתכר כבר בשלב זה במשכורת ממוצעת של עשרות אלפי שקלים בחודש. 

אך לא כל הנוצץ זהב והדרך לקריירה הנכספת עוברת דרך בחינות מקצועיות הנחשבות למאתגרות במיוחד. 

כדי להשתלב בתחום כשמאי מקרקעין עליכם לעבור הכשרה מקצועית מקיפה באמצעות קורסים עיוניים שונים, שבסיומם תידרשו לעבור את הבחינות הסופיות אשר נערכות על ידי מועצת שמאי מקרקעין במשרד המשפטים, הבוגרים אשר יעברו את הבחינות בהצלחה יירשמו בפנקס שמאי המקרקעין.

ברוכים הבאים לקורס גישות

איפה לומדים לבחינות סופיות בשמאות מקרקעין – קורס גישות ועקרונות וקורס יישומים?

בחינות סופיות בשמאות מקרקעין  מחולקים לשני קורסים על אותו החומר:

1. קורס גישות ועקרונות בהערכת מקרקעין

הקורס עוסק בין היתר בשומות למגורים ולעסקים שונים, היטלי השבחה, איחוד וחלוקה, דוח אפס, רמ”י, דיור מוגן ועוד. באפיק מלמד את הקורס שלומי חכמוב, עורך דין ושמאי ותיק. הבעלים של חברת  “משכנתא חכמה”, המספקת שירותי ייעוץ משכנתא, נדל”ן ותיווך. שלומי מלמד אצלנו שש שנים את הבחינות המוקדמות. לאור הצלחתו והפידבקים החיוביים הוא מלמד עתה בבלעדיות  “קורס גישות ועקרונות בהערכת מקרקעין”.

שלומי חכמוב מרצה
שלומי חכמוב מרצה, מרצה גישות ועקרונות בהערכת מקרקעין

 

2.קורס יישומים בשומת מקרקעין

זהו קורס מקיף ומקצועי שמטרתו הקניית ידע מקצועי למי שמעוניין לקבל הסמכה כשמאי מקרקעין. הקורסים מועברים במכללת אפיק גם על ידי ניר בודנשטייןשמאי ומרצה לשמאות מקרקעין, בעל תארים מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים, ראשון במסלול המצטיינים במדעים עם התמחות בפיזיקה ושני במנהל עסקים עם התמחות בהנדסה פיננסית,  בעל המשרד בודנשטיין ושות’. מרצים נוספים הם  גולן שבי,  ודור לרון. 

ניר בודנשטיין, מרצה קורס יישומים בשומת מקרקעין

תכנית הלימודים נבנתה בהתאם לדרישות מועצת שמאי המקרקעין ומתעדכנת בהתאם לשינויים בחקיקה וחידושים החלים בתחום.

תוכנית הלימודים בקורס גישות ועקרונות בהערכת מקרקעין וקורס יישומים בשומת מקרקעין בבחינות סופיות לשמאות מקרקעין – 4 חלקים:

  1. עקרונות ושיקולים במטרות השומה השונות- בחלק זה יילמדו לעומק מושגים כמו

הפקעות על פי חוקי ההפקעה השונים, ביתור שטחים, הערכת נזקי הפקעה, מיסוי לפי חוקי המיסוי השונים, קביעת פיצויי פינוי לכל סוגי המקרקעין, פירוק שיתוף במקרקעין, התחדשות עירונית, רשות מקרקעי ישראל, דמי שכירות ראויים, הערכת חברות, נושאי חכירה.

עוד נושאים הם נושאי ביטוח שונים, הנפקת מניות ואג”ח, ליווי פיננסי, לוחות הקצאה ואיזון, אומדן שווי שוק, בטוחות לאשראי, עסקות קומבינציה לסוגיהן, שומות לפי התקינה השמאית, שומות לפי התקינה החשבונאית  ומושגים נוספים.

  1. עקרונות ושיקולים בשומות לפי אפיון וסיווג המקרקעין:

חלק זה בקורס עקרונות ושיקולים בהערכת שווי מקרקעין מתייחס למושגים, בהם: עקרונות ושיקולים ביחס לסוגי המקרקעין כהגדרתם בחוק, בתקנות ועל פי הדין, בהתאם לפסיקה, לתקינה השמאית ולקווים המנחים של השמאי הממשלתי הראשי.

  1. עקרונות ושיקולים המשפיעים על השווי לאור המגבלות התכנוניות החלות על המקרקעין

בהתאם לפסיקה, לתקינה השמאית ולקווים המנחים של השמאי הממשלתי הראשי.

  1. עקרונות ושיקולים בהערכת מקרקעין לפי סוגי הזכויות הקנייניות במקרקעין

עקרונות ושיקולים ביחס לזכויות הקנייניות במקרקעין, על פי החוק ועל פי הדין, בהתאם לעקרונות שנקבעו בפסיקה, בתקינה השמאית ובקווים המנחים של השמאי הממשלתי הראשי.

קבלו הצצה לשיעור ראשון בקורס גישות ויישומים :

Main website contact form

כיצד מנפצים את אחוזי המעבר בלימודי שמאות מקרקעין?

פרט ידוע הוא כי הבחינות הסופיות בשמאות מקרקעין אשר נערכות על ידי מועצת שמאי מקרקעין זוכות מדי שנה לאחוזי מעבר נמוכים יחסית והן מוגדרות ברמת קושי גבוהה. פרט זה הופך את בחירת מוסד הלימודים לחלק קריטי במסלול ההצלחה שלכם, היות והכלים שאותם תרכשו במהלך הקורס הם אלו שיכינו אתכם לקראת הבחינות הסופיות.

מכללת אפיק מתהדרת באחוזי המעבר הגבוהים

בארץ בבחינות שמאות המקרקעין, בזכות תמהיל מדויק בין סגל מרצים מהשורה הראשונה לבין ניסיון וידע רב שנים. שילוב כל הגורמים הללו מאפשר לנו להקנות למשתתפי הקורס כלים מקצועיים וידע כלכלי רב היקף אשר יביאם לסיכויי הצלחה גבוהים בבחינות המעבר.  

קורס גישות ועקרונות בהערכת מקרקעין – מחיר

 מחיר הקורס נע בין 4000 ל9000 שקל כאשר המחיר הסופי נקבע בהתאם לפרמטרים שונים,

בהם זמן הקורס ושיטת ההוראה. שיטת ההוראה אצלנו היא אונליין ולכן אתן יכולים לחסוך המון כסף. נחסך כסף על כיתות, על כוח אדם ולכן ההוזלה מתגלגלת אליכם. 

לקורס גישות ועקרונות בהערכת מקרקעין

רוצים לעבור את הבחינות הסופיות בפעם אחת? דברו איתנו עכשיו

1700700741

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

פוסטים נוספים

קורס פרקטיקום מכללת אפיק. המרצה שלומי חכמוב ושמאי המקרקעין ארז כהן

קורס פרקטיקום שמאות מקרקעין 2024

קורס פרקטיקום נועד להכשיר את שמאי העתיד בפן המעשי ולשפר את סיכוייהם להתקבל להתמחות במשרדים. מה לומדים בקורס? כמה זמן הוא נמשך? וכמה זה עולה?

שלחו לנו הודעה

Main website contact form
חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון

עוברים את הסופיות בפעם אחת!

מתחילים מפה:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון