איך מתחילים להקים עסק – שיחה עם מייסד זום אנליטיקס גיא בזלת

איך מתחילים להקים עסק? בגיל צעיר או עם ניסיון? מה ההבדל בין יזמות עסקית בהייטק לתחומים אחרים? שוחחנו עם גיא בזלת, מייסד זום אנליטיקס
גיא בזלת, מייסד זום אנליטיקס, על איך מתחילים להקים עסק

זום אנליטיקס היא חברה המספקת שירותים לאתרי אינטרנט לשיפור ההמרה שלהם,  באמצעות קמפיינים ממוקדים המותאמים אישית לכל מבקר באתר. הקמפיינים מותאמים גם לאתר עצמו – אפשר להתאים את הקמפיין לסוג התוכן או המוצר באתר ולשפר את אסטרטגיות ההמרה. שוחחנו עם גיא בזלת, מייסד החברה, על איך מתחילים להקים עסק ועל צעדים ראשונים בעולם היזמות.

מה הצעדים הראשונים להיות יזם? איך מתחילים להקים עסק?

“קודם כול אתה צריך מאוד לרצות את זה, את הערוץ של להיות עצמאי, להיות הבוס של עצמך, על הטוב והרע, הטוב מאוד טוב והרע מאוד רע,  אז צריך להיות מוכנים לשניהם. אחרי זה אתה צריך לדעת מה אתה רוצה לעשות, מה התחום העסקי שלך. לפני שאתה מתחיל יש הרבה עבודת מחקר שצריך לעשות, מבחינה עסקית ומבחינה מסחרית עוד לפני שעשית את הצעד המעשי הראשון”.

מה הדברים הקונקרטיים שאני צריך לשים לב אליהם?

“אתה צריך לראות שאתה מבחינה אישית מסוגל לעמוד בזה מבחינת זמן וכסף. אם אתה הולך לעזוב את העבודה, אם אתה הולך לעשות את זה במקביל לעבודה, למשל אם אתה אצל ההורים זה יותר קל. אם אתה נשוי ויש תמיכה מהבית, זה מסע לא פשוט וארוך. ברמה אישית של עצמך בדוק שאתה מסוגל להיכנס להרפתקה הזו”.

איך מתחילים להקים עסק? בגיל צעיר או עם ניסיון?

היית ממליץ להתחיל בגיל צעיר או עם ידע וניסיון?

“זו שאלה ששאלתי את עצמי ממש בתחילת הדרך. כבר מגיל העשרה בער בי חיידק היזמות. כשהתחלתי לעבוד שאלתי אם לעבוד מהתחלה על המיזם או לצבור ניסיון. אני בחרתי במסלול של לצבור ניסיון. בדיעבד אני חושב שהייתי עושה את זה הפוך. 

“אם הייתי מתחיל כאדם צעיר הייתי עושה הרבה יותר טעויות והיה לי לוקח יותר זמן. התהליך עם משפחה הוא יותר קשה אבל אפשרי. אין בזה תשובה נכונה או לא נכונה. כל אדם לעצמו. הייתי בסוף מגיע לאותה הנקודה שאני בה היום, ועם פחות לחץ כלכלי מאשר במקרה שעושים זאת עם משפחה ברקע.״

אילו טיפים היית נותן ליזם המתחיל?

“הייתי אומר להשקיע הרבה זמן בבדיקה התיאורטית ולא הרבה זמן במימוש. הרבה אנשים יש להם רעיון וישר רצים איתו. ואז משקיעים בו הרבה זמן, לא יודעים אם המוצר רלוונטי, אם מישהו רוצה אותו ומוכן לשלם עליו”.  

“תתחיל במינימום ויאבל פרודקט (המינימום ההכרחי שלקוח יכול להשתמש במוצר כדי לקבל משוב). 

“אחרי שכבר יש לך רעיון, דבר ראשון דבר עם אנשים, מה הם באמת צריכים, איפה הכאב שלהם, האם הם מוכנים להיות הלקוחות שלכם, כמה הם מוכנים לשלם על זה. אחרי שקיבלת חיזוק מהבן אדם, תשתמש בו להיות הבטא שלך, לפתח עליו. זה לא חייב להיות טכנולוגי אלא מישהו שמחכה למוצר שלך. זה יעזור לך בבנייה עצמה. בדוק מה הוא צריך ואת המינימום שהוא צריך. אם אתה רואה שהוא באמת משתמש בזה, איזה ערך זה נותן. ואז אתה יכול לשכלל את המוצר. צריך לעשות צעדים קטנים ולא להתאהב ברעיון”.

מה עוד חשוב?

“הצוות מאוד חשוב. כדאי למצוא שותף או שניים, לבדוק שאתם מתאימים, לעשות הסכם מייסדים, לפני שהתחלתם, שאם הדברים לא יסתדרו טוב, להגדיר איך לפצל את זה”.

למדת את תחום היזמות מהמנטורים?

“עשיתי תואר במינהל עסקים בהייטק ויזמות. גם הלכתי גם הרבה למפגשים עם יזמים, מפגשים אינטימיים, לשמוע את סיפורי הגבורה שלהם. תמיד התעניינתי בזה גם לפני שהתחלתי”.

אמרת שזה משהו שתמיד בער בך, היזמות. מה זה אומר?

“כן. זה משהו שלא קל נפשית. זו רכבת הרים. אם אתה לא בא לזה עם רצון גדול, לא תחזיק מעמד, זו לא מוטיבציה. רק להגיד אני רוצה להיות עשיר זו לא מוטיבציה. כולם רוצים להיות עשירים”.

מה הקשיים שנתקלת בהם?

“אנחנו בזום אנליטיקס לא גייסנו כסף, אלא הלכנו רק על הכנסות. הקשיים הם שהיינו צריכים להסתדר כספית לבד, הרבה פעמים משקיעים משמשים לך מנטורים. כשהגענו להכנסות וראינו שאנחנו עומדים על הרגליים, החלטנו לא  לגייס ממשקיעים, רצינו להיות הבוסים של עצמנו, שזה נדיר בהייטק”.

איך מתחילים להקים עסק בהייטק לעומת תחומים אחרים


מה ההבדל בין יזמות בהייטק לתחומים אחרים?

“בהייטק הכול הרבה יותר מהיר. מאז שיש את שירותי הענן אתה יכול להשקיע בעיקר בטכנולוגיה ופחות במסביב, בשונה ממה שהיה לפני 15 שנים. אתה יכול להגיע להכנסות בצורה עצמאית. יש גם הבדל בכוח האדם. אפשר לגדול יותר מהר, גם בישראל וגם בעולם”.

***

במכללת אפיק נלווה אתכם בשלבי הראשונים ביזמות עסקית, בלעזור לכם להבין איך מתחילים להקים עסק, עם מיטב המנטורים בתחום, בלימודים אונליין מהבית, בכל זמן הנוח לכם. מוזמנים לקרוא כאן יותר על קורס יזמות עסקית. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

שימוש בשמאי מקרקעין בנושא של היטל השבחה

אחד מתפקידי המפתח של שמאי מקרקעין בישראל נוגעים לנושא הרחב של היטלי השבחה. יש פעמים והיטלי השבחה הנקבעים על ידי גופים ציבוריים נחשבים לגבוהים מידי ועל כן חשוב לנצל את שירותיו של שמאי מקרקעין בכדי לערער על גובה ההיטל.

מה חשוב לדעת ברכישת נחלה במושב?

בתחום שמאות המקרקעין נדרשים שמאי מקרקעין, לא פעם, להעניק הערכת שווי עבור רכישת נחלה במושב. מדובר בהשקעת נדל”ן לה משמעותיות כלכליות, כשחשוב להכיר את מורכבותה.

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון