מרכז ייעוץ והרשמה 1-700-700-741

המלצות של יזמים: יהודה ניב, מקים ספרי ניב וחברת הסטארט-אפ BooxAI

היזם יהודה ניב, שהכניס את הטכנולוגיה גם לתחום שלא נהוג לשייך ליזמות, מספר על התכונות הכי חשובות ליזם וכמה זמן לוקח להגיע להצלחה
יהודה ניב יזם. המלצות של יזמים

יהודה ניב הוא יזם עסקי בתחום שלא מקובל לייחס ליזמות, הוא הבעלים של הוצאת הספרים ספרי ניב, שהיא כיום ההוצאה לאור הגדולה ביותר מבחינת היקף הכותרים שהיא מוציאה בשנה – מעל 1,000 כותרים חדשים בשנה, כמו כן הוא בעלים של חברת סטארט-אפ הנקראת BooxAI המפתחת כלים מבוססי בינה מלאכותית שהופכים את כל תהליך ההוצאה לאור לאוטומטי. לעולם היזמות הגיע לאחר שסיים לימודי הנדסת חשמל והחל תואר שני בתחום.

מה הביא אותך לעולם היזמות?

“במהלך השירות הצבאי כתבתי ספר, בסיום הלימודים הוצאתי אותו לאור, ולחוויה שליו היו 2 צדדים, מצד אחד חוויתי התרגשות עצומה שהספר יצא לאור, מצד שני, הבנתי שההוצאה לאור לא מבינה את ההזדמנויות של העידן החדש. כתוצאה מכך מתוך הכאב שלי, הקמתי הוצאה לאור מתוך מחשבה יומרנית – לשנות את עולם ההוצאות לאור”. 

תמיד רוח היזמות בערה בך?

“יזמות זה הלך רוח. בתור נער הקמתי אולפן הקלטות. בתור סטודנט גיליתי שאני טוב בלכתוב קורות חיים לחברים מספסל הלימודים, אז הקמתי עסק שעוזר בכתיבת קורות חיים. בסוף גם מכרתי אותו, לאחר שאיבדתי עניין בתחום”.

מה עשית שונה בעולם ההוצאות לאור?

“יזם זה לזהות בעיה ולהציע פתרון טוב ולעשות משהו בנידון. הקמתי הוצאה לאור שהיא מאוד טכנולוגית וחדשנית. לפני עשור עוד היו הוצאות לאור שלא עבדו עם מייל, רוב ההוצאות עבדו בשיטות מיושנות של שליחת דפים מודפסים למגיהים למשל. 

בספרי ניב, לקחנו כל שלב בתהליך, ייעלנו וקיצרנו באמצעות טכנולוגיה, כך הפכנו את תהליך היציאה לאור משנה וחצי בממוצע לארבעה חודשים בממוצע. וככל שהחברה התקדמה, שמנו את הסופר במקום הראשון. אפילו המצאנו מקצוע שנקרא ‘מנהל הפקה’ שמלווה את הסופר בכל שלב בתהליך. ברגע שאתה שם את הלקוח שלך במקום הראשון, הוא ממליץ לחבריו, והרבה יותר קל לצמוח. כך הגענו כבר ל-4,000 סופרים מאושרים. 

“ככל שצמחנו, גיליתי שאני צריך יותר ידיים, יותר אנשים, היום אנחנו צוות של כ-400 איש, 50 במשרה מלאה ו-350 פרילנסרים.”

כמה שעות היית צריך להקדיש כדי להגיע להצלחה?

“בשנים הראשונות עבדתי המון, 16 שעות ביממה 24/7. בשנים האחרונות התאזנתי, הבנתי שאם אתה לא מצליח לרכז ל- 6-8 שעות ביום את מה שתכננת לאותו היום, כנראה שאתה לא מאציל מספיק סמכויות. אבל בהתחלה, כשאין צוות, וזה רק אתה מול כל העולם, אתה צריך להיות מחויב לשלם את המחירים שבדרך, שזה בעיקר לעבוד המון שעות. בזכות המוכנות לתת כמה שנים נמרצות, היום אני מגשים חלומות לאלפי סופרים, וכתוצאה מכך נהנה מחופש כלכלי”. 

יש אנשים שלמדת מהם?

 “כדי להיות יזם אנחנו חייבים למצוא מנטורים, שהקימו פעולות דומות למה שאנו רוצים להקים. לצורך העניין בתחילת דרכי, השתתפתי בפרויקט “להעז ביחד”, הם חיברו לי מנטור עסקי, אלון ורבר, שהוא אחד ממנהיגי ההייטק המובילים בישראל. כיום הוא מנכ”ל פיקסלוט, ואני לומד ממנו המון. סגירת המעגל היפה היא, שהוא גם הוציא אצלנו ספר, ‘מחסומים’.


“בהמשך הדרך, רכשתי המון ידע עסקי מניר דובדבני, קניתי כל סדנה שלו, ולקחתי ליווי של שנתיים. הוצאתי לאור את הספרים שלו, והפכנו לחברים טובים, אני לומד ממנו המון עד היום.


“ובשנתיים האחרונות, צירפתי כחבר הנהלה את אריאל פינטו, מנכ”ל מרצדס לשעבר, שבשלושים השנים האחרונות מינכ”ל את החברות המובילות במשק, כמו מיצובישי וטיב טעם. הוא עזר לנו לבנות בספרי ניב  שדרת הנהלה חזקה, וככה החברה יכולה להמשיך לצמוח גם בלעדיי. היום בזכות כל המסע הזה, המעורבות שלי בספרי ניב מסתכמת ב-4 שעות שבועיות, מה שמפנה לי זמן לסטארטאפ שלי BooxAI”

יהודה ניב: מהוצאה לאור לסטארט-אפ טכנולוגי

אז מה זה BooxAI?

“החלטתי לעשות את זה בענק בעולם, אז הקמתי חברת סטארטאפ, BooxAI, אנחנו מפתחים כלים מבוססי בינה מלאכותית שהולכים להפוך את תהליך ההוצאה לאור לאוטומטי לחלוטין. כיום, למרות שהמוצר עדיין בפיתוח, השקנו גרסה מצומצמת שלו בארה”ב, ויש כבר 100 לקוחות משלמים ראשונים”.

באנר ללימודי נדלן

איך עשית את זה?

“בהתחלה השקעתי 200 אלף דולר מהכיס כדי להוכיח היתכנות. כשראינו שזה אפשרי, גייסתי מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ועם הכסף הזה גייסנו צוות של אלופים, הרי בסוף – הכל זה הצוות. אבל רק התחלנו, האתגרים הגדולים באמת עוד לפנינו, זה מה שהופך את המסע למרתק יותר.”

מה אתה ממליץ ליזם המתחיל?

“קחו סיכונים, אבל סיכונים מחושבים. תמיד תגייסו לצוות שלכם אנשים יותר חכמים מכם. אם תחכו שזה יהיה מושלם כדי להתחיל, אתם לעולם לא תתחילו, תזכרו שתמיד עדיפה התקדמות על מושלמות, ותמיד לדייק תוך כדי ריצה. תהיו ערים לסביבה שלכם, תדאגו שהאנשים בחיים שלכם ישקפו את מי שאתם רוצים להיות. והכי חשוב – אל תפחדו לבקש עזרה, יש אנשים טובים באמצע הדרך, תמצאו אותם, הם יעזרו לכם, וכשתצליחו, תמיד תזכרו לעזור בחזרה ליזמים אחרים.”

מה חמש התכונות הכי חשובות ליזם?

“ללמוד כל הזמן, תושייה – למצוא משאבים גם כשאין מאיפה, התמדה, מוסר עבודה גבוה ומוכנות לשלם מחירים.”

במכללת אפיק אנחנו מלמדים קורסים בנושא יזמות עסקית, מהמרצים המובילים בתחום. אם אתם גם רוצים להבין יותר ולא לקפוץ ישר למים בלי הבסיס, אתם מוזמנים להשאיר לנו פרטים ונחזור אליכם.

שיתוף

שלחו לנו הודעה

טופס ראשי
הסכמה לתקנון

פוסטים נוספים

שימוש בשמאי מקרקעין בנושא של היטל השבחה

אחד מתפקידי המפתח של שמאי מקרקעין בישראל נוגעים לנושא הרחב של היטלי השבחה. יש פעמים והיטלי השבחה הנקבעים על ידי גופים ציבוריים נחשבים לגבוהים מידי ועל כן חשוב לנצל את שירותיו של שמאי מקרקעין בכדי לערער על גובה ההיטל.

מה חשוב לדעת ברכישת נחלה במושב?

בתחום שמאות המקרקעין נדרשים שמאי מקרקעין, לא פעם, להעניק הערכת שווי עבור רכישת נחלה במושב. מדובר בהשקעת נדל”ן לה משמעותיות כלכליות, כשחשוב להכיר את מורכבותה.

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון