מימון לימודים לחרדים – מימון הכשרה מקצועית לחרדים – מלגות שחובה להכיר ב 2024 מכללת אפיק

באפיק אנחנו מאמינים בשילוב חרדים בלימודים ובתעסוקה. תוכל לקרוא כאן על אופציות הלימודים המתאימות לחרדים שהולכים ותופסים עמדות מפתח בחברות רבות.

כבר ידוע שהחרדים נכנסים לתעסוקה במספרים שהולכים וגדלים בכל שנה ושנה.

האתגר הראשוני הוא הכרת עולם המושגים השונה שקיים בחברה הכללית, אך כשפוסחים עליו, כל האופציות פתוחות.

אנחנו מאמינים ורואים בשילוב חרדים בתעסוקה בחברה הישראלית ופועלים בכדי לעזור ככל שניתן להנגיש את הלימודים אצלנו לכל שכבות המגזר החרדי על ידי שמירת כללי צניעות, הנגשה נוחה ועוד.

תוכל לקרוא כאן על אופציות הלימודים המתאימות לחרדים.

מימון לימודים לחרדים, איך עושים את זה?

אחד הקשיים הוא מימון לימודים לחרדים. ידוע כי בקרב החרדים ההכנסה נמוכה לעומת המגזר הכללי, אך כמה גופים מציעים מלגות הן לגברים חרדים והן לנשים חרדיות כך שיוכלו ללמוד ללא דאגה כלכלית. נציין שבאפיק לימודי האונליין מאפשרים ללמוד מהבית ללא כיתות מעורבות ובשילוב עם מטלות היום יום

במאמר זה נתמקד תחילה במלגות לבחורי ישיבה, במלגות לנשים חרדיות, מלגות לבנות סמינר ולבסוף ביתרונות לימודי האונליין למגזר החרדי. אלו המקורות העיקריים למימון לימודים לחרדים: 

מלגות לימודים לחרדים – לבחורי ישיבה

קרן ק.מ.ח

בתחום מימון לימודים לחרדים ניתן למנות את קרן ק.מ.ח, המיועדת לגברים מהמגזר החרדי. הקרן מתמחה במימון לימודים מקצועיים. יוכלו לקבל את המלגה גברים נשואים בגיל 40-25. חרדים הצעירים מגיל 25 יוכלו לקבל את המימון רק אם הם נשואים שנתיים ויש להם היתר מרב לצאת ללימודים. קריטריון נוסף הוא הכנסה נמוכה מקו העוני לפי הגדרת הלמ”ס. 

בתוכנית אור יוסף, במסגרת קרו ק.מ.ח,  ניתן לקבל מימון של 50%-30% מעלות הקורס. בין הקורסים הנכללים שמאות מקרקעין ושמאות רכוש.

לאתר קרן ק.מ.ח

 

המרכז להכוון תעסוקתי בני ברק ומשרד הרווחה

המרכז להכוון תעסוקתי בני ברק מציע 90% מעלות  הלימודים עד תקרה של 12 אלף שקלים  ו-80% מעלות הקורס עד תקרה של של 9,000 שקל. המימון נעשה בשלושה החזרים, בתחילת הקורס, באמצע הקורס ובסוף הקורס. הקריטריונים  לקבלת המלגה הם להיות תושב בני ברק, בוגר ישיבה קטנה, מבחן הכנסה של עד 5,300 שקל וללא הבטחת הכנסה; אינו עובד בתחום הנלמד או לומד או עובד במקצוע מבוקש.

מלגות לימודים לנשים חרדיות

המרכז להכוון תעסוקתי בני ברק מציע מלגות גם לנשים חרדיות בוגרות סמינר בתנאים שצוינו מעלה. המלגה ניתנת עבור קורסים מקצועיים המתקיימים ביחידה להכשרה מקצועית, לצורך השתתפות בקורסים המוכרים על ידי משרד התמ”ת.

שנעזור לך לבחור קריירה חדשה?

Main website contact form

סורופטימיסט

סורופטימיסט הוא ארגון נשים בינלאומי התנדבותי של בעלות מקצוע ונשות עסקים המשמש כמשקיף באו”ם המעניק מלגות לנשים גם בהכשרה מקצועית. גובה המלגה עד 15 אלף יורו וניתנת עדיפות למקצועות שאינם נשיים מסורתיים, כמו שמאות או פיננסים.

לארגון סורופטמיסט

מלגות לימודים לנשים חרדיות – מלגות לבנות סמינר.

קושי מסוים במציאת מימון לימודים לחרדים יש עבור בנות הסמינרים החרדיים. הסיבה היא שרבות מהקרנות דורשות מנשים שירות לאומי או צבאי. נוכל למנות כאן כמה פתרונות של מלגות עבור בנות סמינר. עיריית אשקלון למשל מציעה מלגות לבנות חרדיות שלומדות בסמינרים שאינם מוכרים על ידי המל”ג תמורת התנדבות בקהילה.

מפעל הפיס מאפשר לבנות סמינר חרדיות מלגה של 10,000 שקלים ללימודי מקצוע המשולבים בלימודי הוראה תמורת התנדבות. מלבד המלגות הייעודיות למגזר החרדי ניתן לנסות למצוא מלגות מיועדות גם למגזר הכללי, כמו פרויקט פר”ח שבו מקבלים מלגה עבור חונכות בקהילה.

 כמו כן ניתן לנסות במלגות של הרשויות המקומיות השונות. עם העיריות שנותנות מימון עבור הכשרה מקצועית ניתן למנות את עיריות חדרה, לוד, ראש פינה, רמלה, שדרות, ירושלים וכאמור בני ברק.

מימון לימודים לחרדים – יתרונות לימודי האונליין

כפי שציינו לימודי האונליין מתאימים במיוחד לחרדים בשל סביבת הלימודים מהבית ובלי צורך להתאים את עצמך לסביבה או לשנות מאורח החיים שלך. יתרון נוסף של לימודי האונליין הוא שהם זולים משמעותיות מלימודים פרונטליים. כאמור, במגזר החרדי ההכנסה נמוכה מהממוצע ויש גם הוצאות גבוהות לצורכי משפחה,  לכן ללימודי האונליין יש  השלכה מהותית  וחיובית על ההכנסה הפנויה.

אז מה בעצם אפשר ללמוד לאחר שתקבלו את המלגה המבוקשת? במכללת אפיק תוכלו ללמוד את מקצועות השמאות, כמו שמאות מקרקעין ושמאות רכוש, הכולל גם הערכת אומנות, תוכלו ללמוד את מקצועות הפיננסיים כמו לימודי שוק ההון וקריפטו – משולבים או לחוד. עוד ניתן ללמוד את מקצועות הנדל”ן, כמו מיסוי מקרקעין, קורס נדל”ן אונליין המתאים לאנשי מקצוע ועוד, מקצועות שלא דורשים גם תואר או בגרות. 

 כל הקורסים נלמדים אונליין ומוקלטים כך שתוכלו ללמוד בקצב שלכם. נוסף על כך אתם נהנים מתרגולים וממבחנים באמצעות לומדה ייחודית, וכל זה בלי לוותר על יחס אישי ועזרה מהמרצים.

מוזמנים לבדוק את רשימת הקורסים שלנו ונתאים לכם מקצוע המתאים בדיוק לצרכים שלכם. אתם גם יכולים להתחיל ללמוד את הקורסים מיד.

לימודי שמאות מקרקעין, לימודי תיווך נדלן, לימודי נדלן ועוד .דברו איתנו.

שנעזור לך לבחור קריירה חדשה?

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

Main website contact form