בנק לאומי מעריך שבנק ישראל יחכה עם הפחתת הריבית לעת זו

בלאומי מעריכים שבנק ישראל ימתין עוד קצת עד הפחתת הריבית הראשונה

היום, בנק לאומי פרסם סקירה שבועית של המגמות המקרו-כלכליות בעולם, שבהתייחס לאחת מהשאלות המטרידות ביותר את המשקיעים – מתי בנק ישראל יחליט להוריד את הריבית. 

בנוסף, בלאומי סקרו את האג”ח הממשלתי ואג”ח חברות, והסקירה התבצעה בידי ד”ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון. 

בעקבות ההערכות בלאומי, ניתן לראות כי השוקים הפיננסיים מעניקים פחות דגש כיום להשפעות המלחמה, כאשר השוק מתחיל לשחזר את הפעולות כפי שהיו לפני המלחמה. 

החוקרים הדגישו גם את חיזוק השקל והמשך הגדילה בעודף בחשבון השוטף ברבעון השלישי, והצפייה לגדילה נוספת ברבעון הרביעי. בנוסף, התייחסו למדד PCE בארה”ב, וטוענים כי האינפלציה מסתיימת ובנק ישראל צפוי להוריד ריבית הפד במהלך הרבעון הראשון של השנה הבאה.

בנק לאומי בעצם פרסם סקירה שבועית של המגמות הכלכליות העולמיות, שכללה גם התייחסות לשאלה עיקרית בתחום ההשקעות – מתי יתרחש ירידת ריבית מצד בנק ישראל.

כן דגשו בסקירה גם על אג”ח הממשלתי ואג”ח חברות, באמצעות ד”ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון.

הסקירה עסקה בנטיות הכלכלה העולמית ובאתגרים שמתמודדים המשקיעים, תוך התמקדות בפרסומי הריבית המתמשכים להחזיק את השוק במתח ובספקנות לאור ההחלטות העתידיות של בנק ישראל.

“ההפתעה המשתפת לטובת ההפחתה במדד נובמבר תומכת בהפחתת הריבית; עם זאת, לפי דעתנו, בנק ישראל ישמיט בהחלטה להוריד את הריבית הראשונה עד סוף פברואר 2024.

הסיבה לכך, בין השאר, היא המיקוד המרוכז של מדיניות הבנק בתקופה זו על יציבות השווקים הפיננסיים, הממשיכים להצביע על רמת סיכון גבוהה יחסית למציאות הישראלית. כמו כן, יש לקחוב בחשבון את הארכת והרחבת תכניות ההקלות שאושרו על ידי המערכת הבנקאית, המהווה כלי מדיניות נוסף.” נאמרו הפרטים הללו בבנק לאומי.

במידה וכתבות מסוג זה מעניינות אתכם, תשארו מעודכנים בניוזלטר שלנו ותהיו הראשונים לדעת כשמשהו חדש ומעניין קורה

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

כיצד בניית מתארי תחבורה יכולה לפגוע בשווי ובערך של דירות ונכסים?

פרויקטים נרחבים מטעם משרד התחבורה בהם עמלים על בנייה והסללה של תשתיות תחבורה חדשות מהווה כמובן צעד מבורך שאמור לאפשר לכולנו חיים קלים יותר על גבי צירי התנועה. לצד זאת, בניית הצירים והתשתיות מהווה גורם שעלול לפגוע בשווי והערך של מקרקעין סמוכים.

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון