800 מיליון שקלים מתחלקים בין כמה מאות שמאי רכוש – מכללת אפיק

רוצים אתגר?  

נסו לשאול מישהו מקרובי המשפחה שלכם אם הוא מכיר שמאי, שאינו שמאי מקרקעין ואינו שמאי רכב, ספרו לנו אם קיבלתם חיובית (הימור שלנו: לא תקבלו). 

אולי לא תודו בזה, אבל את המקצוע אתם בוחרים על סמך הדברים שקראתם בעיתונים, שמעתם בחדשות או טיפים שקיבלתם מחברים, ולא על סמך מה שמתגמל בטווח הארוך (וזה בסדר, כי ככה הראש שלנו פועל).

קחו למשל תחום ההייטק. הוא נחשב לעיסוק מועדף על רוב האנשים בגלל השכר הגבוה, אך האם הוא מתגמל גם בטווח הארוך? לא בטוח. מדובר בתחום דינמי שדורש התעדכנות בלתי פוסקת והתאמה של היכולות והכישורים לשינויים התכופים. לא כולם בנויים להישאר על העגלה הדוהרת או לקפוץ מסטרטאפ לסטרטאפ בגיל 40 עם משפחה וילדים.

במילים אחרות, שכר גבוה בטווח הקצר יכול לבוא על חשבון בטחון תעסוקתי בטווח הארוך, אבל נראה שגם האלטרנטיבה אינה טובה יותר: מקצועות מסורתיים וללא חסמים אמנם נגישים יותר אך השכר בהם נמוך יותר, מה הפתרון?

לא רוצים להיות בחדשות

בואו נעשה סדר. את המקצועות השונים ניתן לחלק באופן גס לשלושה סוגים: מקצועות שמאופיינים בכמות גבוהה מאוד של עובדים ותחרות, שימנעו מאיתנו שכר גבוה (מלצרות, נקיון), מקצועות בעלי מחסור שהם אינטנסיביים מאוד ומצריכים מאמץ בלתי פוסק (כמו בדוגמת ההייטק או הרפואה), ואחרונים הם מקצועות חיוניים בעלי רף כניסה נמוך יחסית, אך בניגוד לדוגמה הראשונה, הם נחבאים אל הכלים ולא רבים חושבים עליהם, ועל כן מעניקים שכר גבוה ובטחון תעסוקתי לטווח ארוך יותר.

לימודי שמאות הרכוש היא דוגמא למקצוע מהסוג השלישי. הוא אמנם מוכר היטב לכל מי שמפעיל ביטוח, אך נחבא אל הכלים בכל שאר ימות השנה וכלל לא מסוקר בתקשורת. מכיוון שהוא רחוק מאור הזרקורים, סובל המקצוע ממחסור כרוני בשמאים ובך תורם להיצע גדול מאוד של עבודה למי שנכנס לתחום.

עפ”י נתוני משרד האוצר, 35 אלף תביעות ביטוחי רכוש ומבנה מתרחשות כל שנה  בסך כולל של כ-800 מיליון ₪  (ויש עוד רבות בנכסים שכלל אינם מבוטחים), סכום אדיר שמתחלק על כ-250 שמאי רכוש (ראו גרף לעיל). שמאים אלה גוזרים קופון של בין 2 ל-5 אחוז משווי כל נזק, ובחישוב כולל, סכום של כ-30 מיליון ₪ מתחלקים למעשה בין כמה מאות שמאים.

בניגוד לסוגי המקצועות הלימוד האחרים, היתרון עבור השמאי הוא יציבות ועבודה קבועה שאינה מונוטונית או חד מימדית. מצד אחד, נזקים אלה הם עניין שבשגרה כך שתמיד תהיה פרנסה (לצערם של הניזוקים), ומצד שני הנזקים הם כל-כך שונים באופיים ובסוגיהם שהעבודה עצמה מאתגרת ומעניינת. בכל יום פוגשים משהו חדש ואפשר להתקדם ולהתפתח בתחום.

העובדה שמקצוע זה אינו דורש רישיון או תואר כלשהו מציבה אותו כיעד עיקרי למי שאינו רוצה לצלול למסלול האקדמי למשך 6-7 שנים עד להשגת המקצוע. המסלול הקרוב יוצא לדרך בימים אלה ממש. להרשמה לחצו כאן >>

 

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

Main website contact form

ההכשרה המקיפה בישראל

100% אונליין
5 תעודות מקצוע

לקבלת המדריך למייל:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

Main website contact form