לימודי שמאות מקרקעין

אם שמאות מקרקעין נראה לכם כמו תחום לימוד או עיסוק מעניין, גם אם אתם כבר עוסקים בתחום אחר כלשהו, כדאי מאוד שתדעו שכיום אתם יכולים ללמוד את התחום ולהשתלב בשוק עבודה גדול ומשמעותי.
באנר הפניה

שמאות מקרקעין מהווה כיום מקצוע מבוקש מאוד ומדי שנה בשנה לא מעט אנשים זקוקים לשירותיהם של שמאי המקרקעין. כלומר, מעבר לעובדה שמדובר על מקצוע שבהחלט יכול להיות מעניין, מאתגר ומרתק עבור אדם שמתחבר אליו, מדובר על מקצוע שיכול להניב רווחים נאים לאדם. אם אתם מעוניינים לעסוק בשמאות מקרקעין, זה הזמן שלכם לבדוק את תנאי הקבלה לתחום לימודי שמאות מקרקעין ובמידה ואתם עונים על תנאי הקבלה המדוברים, להתחיל לחפש את המקום הטוב ביותר ללימודים אלה. 

באנר הפניה לקורס שמאות רכוש. כותרת: כמה עולה קורס שמאות מקרקעין

לימודי שמאות מקרקעין – במה מדובר?

שמאות מקרקעין כאמור מהווה כיום תחום מקצועי מאוד רלוונטי ומבוקש. ידוע לכל ששוק הנדל”ן בישראל הוא שוק גדול בעל השפעה מהותית ומשמעותית מאוד על הכלכלה כולה בישראל. אחד משחקני המפתח בשוק הנדל”ן הישראלי הוא שמאי המקרקעין, אשר מטרתו היא להעריך שווי של נכסים כגון: דירות מגורים, מבנים המשמשים לצרכים אחרים, מגרשים, קרקעות ועוד.

מכיוון שמדובר על מקצוע שדורש בו מיומנות רבה וידע רב, לא כל אדם יכול להתקבל ללימודי שמאות מקרקעין וכן, במידה וכבר מתקבלים ללימודים מעין אלה, מדובר על לימודים הדורשים מהאדם לעמול בהם ולעבור לא מעט מבחנים של מועצת שמאי המקרקעין, אשר יסמיכו אותם לעסוק בתחום באופן רשמי בסופו של תהליך. כאשר מדובר על שמאות מקרקעין תנאי קבלה, יש צורך לדעת שעל מנת להתקבל ללימודים מעין אלה האדם צריך להיות בעל תואר ראשון המוכר על ידי המל”ג או בסופו של תואר ראשון מעין זה. על האדם להיות בבחינות בסופם של הלימודים מעל גיל 23 וללא עבר פלילי.  

מה דורשים לימודי שמאות מקרקעין?

אז מעבר לתנאי הקבלה הרלוונטיים כפי שפורטו לעיל, לעיתים האדם יידרש לעבור מבחן כלשהו בטרם הוא מתקבל למוסד לימודים כזה או אחר אשר ניתן ללמוד בו את התחום. במהלך הלימודים, הלומד יידרש לעמוד בכל הדרישות. דרישות במהלך לימודי שמאות מקרקעין יהיו: לעבור בהצלחה 11 מבחנים במהלך הלימודים, לקראת סוף הלימודים עוד 3 מבחנים מטעם המועצה לשמאי מקרקעין ולאחר מכן, להתחיל בהתמחות. בתום ההתמחות של הסטודנט, על מנת שהוא יקבל את התעודה המסמיכה אותה לעסוק בתחום באופן רשמי וסופי, עליו לעבור את המבחן הגדול הסופי והמסכם מטעם המועצה לשמאי מקרקעין. מדובר על מבחן גדול מאוד שכולל בו את כל החומר הנלמד ועל האדם להתכונן היטב לקראתו מכיוון שאם לא יעבור אותו, לא יוכל לעסוק בתחום. 

רצוי לבחור במקום לימודים אשר ידוע כבעל מוניטין בכל הנוגע לתחום לימודי שמאות מקרקעין. מקום לימודים אשר ניתן לראות כי מרבית הסטודנטים בו אכן מקבלים בסופו של דבר את האסמכה הרלוונטית לעסוק בתחום שמאות מקרקעין, הוא מקום שכדאי לבחור ללמוד בו. 

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

פוסטים נוספים

קורס פרקטיקום מכללת אפיק. המרצה שלומי חכמוב ושמאי המקרקעין ארז כהן

קורס פרקטיקום שמאות מקרקעין 2024

קורס פרקטיקום נועד להכשיר את שמאי העתיד בפן המעשי ולשפר את סיכוייהם להתקבל להתמחות במשרדים. מה לומדים בקורס? כמה זמן הוא נמשך? וכמה זה עולה?

שלחו לנו הודעה

Main website contact form
חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון