עדכונים לתקנות בבחינות בשמאות מקרקעין 2022-2024

יש עדכונים לתקנות בבחינות בשמאות מקרקעין, בין השינויים העיקריים ציון עובר בבחינות הסופיות, שפת הבחינת, שימוש במחשב ובחומרי עזר ועוד. למידע המלא -->
עדכונים לתקנות בבחינות בשמאות מקרקעין

לאחר העדכונים ברפורמה בלימודי שמאות מקרקעין המחייבים תואר בשמאות ומבטלים את הבחינות הקיימות, עלו כמה שאלות בנוגע להמשך הדרך. לאחרונה פורסמו עדכונים לתקנות בבחינות בשמאות מקרקעין.

העדכונים לתקנות בבחינות בשמאות מקרקעין מתחלקים לכמה סעיפים. קודם כל מי שהתחיל במסלול לימודי שמאות מקרקעין, תהיה לו תקופת מעבר בזמן סביר לסיים את כל הבחינות וההכשרה. התקופה עדיין לא פורסמה.

עוד פורסם  קובץ המעדכן חלק  מהתקנות לבחינות שמאות מקרקעין, ואלו העדכונים העיקריים:

עדכונים לתקנות בבחינות  בשמאות מקרקעין – ציוני תוקף

בניגוד למצב בעבר בוטל תוקף הבחינות ל-10 שנים. כעת אין הגבלה כלל. שינוי נוסף הוא נבחן שקיבל ציון מתחת ל-40 פעמיים רצוף יוכל לגשת לבחינה הקרובה ללא דחייה. כמו כן תוצאות הבחינות יצוינו בנקודות מ-0 עד 100. וציון “עובר” בבחינה יהיה ציון 60 נקודות לפחות

עוד בהיבט של הציונים: נבחן בבחינה בגישות שקיבל  50-59 וסיים את ההתמחות, יוכל לגשת לבחינה הקרובה ביישומים.  לבחינה בגישות ועקרונות בהערכת מקרקעין רשאי לגשת רק מי שקיבל ציון “עובר” בכל הבחינות המוקדמות, אלא אם כן פטרה אותו המועצה.

עם זאת, לבחינה ביישומים בשומת מקרקעין רשאי לגשת מי שקיבל ציון “עובר” בכל הבחינות המוקדמות  אלא אם כן פטרה אותו המועצה, או שהוא עומד להיבחן בבחינה במועד שבו נערכת הבחינה ביישומים . כמו כן אם נבחן יעבור את הבחינה ביישומים ועם הציון בגישות יקבל בשני המבחנים ציון משוקלל של מעל 60 – הוא יקבל ציון עובר גם בבחינה בגישות.

עדכונים לתקנות בבחינות בשמאות מקרקעין – מחשב ושפה

בנוסף הבחינות יוכלו להיערך גם באופן ממוחשב. המועצה רשאית גם להתיר להשתמש בחומרי עזר כמו ספרים וחוברות. חלק מהבחינה ביישומים יכול להיות בשפה האנגלית. המועצה יכולה להתיר לנבחנים לענות על שאלות בערבית, אם ישאו בהוצאות התרגום.

 בנוסף המועצה רשאית, בנסיבות מיוחדות, להתיר לנבחן, לפי בקשתו, להיבחן בעל פה בבחינה מסוימת או בחלק מהן, אם הדבר מתאים לחומר הבחינה.   המועצה רשאית להתנות את ההיתר לבחינה בעל פה בעלויות נוספות.

שינוי מועד הבחינות ושלבי הבחינות

 נבחן יקבל ציון “עובר” בבחינות יסודות התכנון וכלכלה רק אם קיבל ציון “עובר” בכל אחד מחלקי הבחינה, או אם קיבל פטור. הבחינה “מבוא לתורת השמאות” תהווה בחינה מוקדמת ולא בחינה סופית. התקנות ייכנסו לתוקף במאי, תוך 90 יום מפרסומן – 22.2.2023

התקנות המלאות נמצאות בקישור המצורף. מוזמנים לפנות אלינו לשאלות נוספות.

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

פוסטים נוספים

קורס פרקטיקום מכללת אפיק. המרצה שלומי חכמוב ושמאי המקרקעין ארז כהן

קורס פרקטיקום שמאות מקרקעין 2024

קורס פרקטיקום נועד להכשיר את שמאי העתיד בפן המעשי ולשפר את סיכוייהם להתקבל להתמחות במשרדים. מה לומדים בקורס? כמה זמן הוא נמשך? וכמה זה עולה?

שלחו לנו הודעה

Main website contact form
חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון