מלגות לימודים לחרדים – כל המלגות לציבור החרדי ללימודי מקצוע במקום אחד – מעודכן 2024

מלגות לימודים לחרדים - איזה יש, איפה מקבלים את המלגה ולמי צריך לפנות, מהן מלגות לימודים לחרדים המיועדות לסטודנטים מהמגזר החרדי ומה התנאים השונים לקבלת כל מלגה? כל הפרטים במאמר הבא שלפניכם

מלגות לימודים לחרדים הן מבוקשות מאוד בשנים האחרונות. זאת משום שהחברה החרדית עוברת שינויים עצומים, כאשר אחד מהם הוא מספר הולך וגדל של סטודנטים חרדים הנרשמים למגוון מוסדות אקדמיים וקורסים.

במקביל לכך, ישנה כמות מרשימה של קרנות וכן מלגות לימודים לחרדים. מלגות אלו מאפשרות לאנשים המשתייכים לקהילה החרדית לקבל הטבות שונות בהרשמה למסלול הלימודים ותנאים סוציאליים אחרים.

אילו מלגות לימודים לחרדים קיימות?

העולם החרדי הפך להרבה יותר פתוח אל לימודים חיצוניים אשר אינם עונים רק לקטגוריה של לימודי דת, ובשל כך ניתן לראות עלייה של בכמות הסטודנטים מהמגזר החרדי. חלק לא מבוטל מהסטודנטים החרדים לומדים קורסים בנדל”ןקורסים בשוק ההון, קורסים באופטיקה ועוד.

ישנו היצע מגוון של מלגות לחרדים, ויש לבחון את הקריטריונים השונים לקבלת המלגה.

 

שנעזור לך לקבל מלגת לימודים?  קליק פה >>>

המלגות מפחיתות את הנטל הכלכלי שיש על הסטודנט וכך מסייעות לסטודנטים החרדים להשלים את התואר.

מלגות לימודים לחרדים, מלגות לימודים שאנו הבאות שלפניכם אינן דורשות שירות צבאי או שירות אזרחי כלל, אך חלקן כרוכות בהסדר אל מול הגורמים הצבאיים.

מלגות לימודים לחרדים – מלגות לימודים גם לנשים חרדיות

קרן ק.מ.ח

קרן ”ק.מ.ח’ (ראשי התיבות של ”קידום מקצועי חרדי”) הינה קרן פילנתרופית, הכוללת מגוון פרויקטים ותכניות עבור המגזר החרדי. מטרת תכניות אלו היא לשלב ולקדם את המגזר החרדי בשוק התעסוקה באמצעות מלגות לימודים לחרדים.

הקרן מעניקה הכוונה וייעוץ ללימודים אקדמיים, מסייעת לסטודנטים במציאת עבודה ומאפשרת קבלת הלוואות. קהל היעד שלה אלו גברים חרדים נשואים החל מגיל עשרים וחמש ועד גילאי ארבעים.

הקרן תומכת ומממנת גם לימודי תעודה, לימודי תואר ולימודים הנדסאיים שונים, כאשר גובה המלגות נקבע בהתאם להחלטת הקרן תחת הכותרת “מלגות לימודים לחרדים”.

לקרן ק.מ.ח

שנעזור לך לבחור קריירה?

Main website contact form

תוכנית טנא

תוכנית טנא הוקמה על ידי המועצה להשכלה גבוהה. זאת, על מנת לסייע לסטודנטים וסטודנטיות מהמגזר החרדי לצלוח את תוכניות הלימוד השונות באופן קל ככל הניתן

.
גם לתוכנית זו ישנם כמה קריטריונים שיש לעמוד בהם – לימודי התואר צריכים להיות בהיקף של 85% מתוכנית הלימודים או שמונה עשרה נקודות זכות בתואר הראשון ושתים עשרה נקודות בתואר השני.

קריטריון נוסף וזהה הוא לימודי התיכון, כאשר הסטודנטים והסטודנטיות צריכים להיות בוגרי ישיבה/אולפנה/תיכון חרדי המוכר על ידי משרד החינוך.

בנוסף לכל אלו, כדי לקבל מענק ומלגה, יש לעמוד במבחני הכנסה ולוודא שמוסד הלימודים מוכר על ידי המל”ג.

תוכנית טנא

שנעזור לך לקבל מלגת לימודים?  קליק פה >>>

חרדים לעתיד – הג’וינט

ג’וינט ישראל מעניק גם כן רשת תומכת עבור סטודנטים חרדים, כאשר ניתן לקבל דרך תוכנית זו לא רק מלגות לחרדים, אלא גם ליווי במציאת עבודה, מגורים ובמסלולי הנדסה ומדעים ואפילו תמיכה כלכלית. 

תוכנית זו מותאמת עבור גברים חרדים בוגרי ישיבה, נשואים ומעל לגיל עשרים ושלוש המבקשים להשתלב בשוק העבודה ובאקדמיה בפרט. חשוב לדעת כי גובה המלגות נקבע על פי החלטת הארגון.

מלגת לחרדים בג’וינט

מלגות לימודים גם לנשים חרדיות

מלבד כל המלגות אותן ציינו, ישנן עוד מספר מלגות לחרדים המיועדות לנשים. אחת מהן למשל היא מלגת ”חכמת נשים” המיועדת לנשים חרדיות נשואות בלבד, אשר למדו במוסד חינוך חרדי מוכר על ידי משרד החינוך. מלגה זו מציעה מימון שכר לימודים בשווי של כשבעת אלפים שקלים לכל שנת לימודים למשך שלוש שנות הלימודים, כאשר תנאי נוסף הוא כמובן הרשמה אל מוסד לימודים מוכר מטעם המועצה להשכלה גבוהה.

יצירת קשר עם חכמת נשים: milgot@ff-yt.org

תמיכה כלכלית לחרדים

לצד מלגות לחרדים, כדאי לדעת כי קיימים גופים שונים העוסקים במימון מגוון מסלולי לימוד במסגרת לימודים אקדמיים לצד קורסים שונים המוכרים על ידי משרד התמ”ת. 

רשימת גופים אלו מתפרסמת במרכז הכוון תעסוקתי בבני ברק. גופים אלו כמו ארון ”תמ”ך, שירות התעסוקה ו”עמותת שיקום שכונות” מציעים תמיכה כלכלית עובר לימודים אקדמאיים מתקדמים, קורסים במקרקעין ואפילו קורסים העוסקים במטבעות דיגיטליים.

אם אתם משתייכים למגזר החרדי ומעוניינים להירשם לקורסים מרתקים במיוחד, אז אתם מוזמנים להכיר את הקורסים של מכללת אפיק. הקורסים שלנו לא רק יעשירו את הידע שלכם, אלא גם יסייעו לכם במציאת עבודה ובקידום הקריירה המקצועית שלכם.

 הקורסים שלנו נערכים אונליין, כך שאין  צורך לצאת מהבית ואין חשש מלימודים שאינם צנועים.  אם אתם עדיין לא בטוחים, אתם  יכולים לעיין ברשימת הקורסים שלנו ולבחור את הקורס המתאים לכם.  אם אתם רוצים לדעת יותר על מלגות לימודים לחרדים ועל הקורסים שלנוף השאירו את הפרטים שלכם ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

לבחירת קריירה קליק פה:

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון