מרכז ייעוץ והרשמה 1-700-700-741

לאור המצב: חודש אחד, חמש הסמכות – הדרך שלך להפוך לשמאי רכוש מקצועי – מקצוע נדרש בישראל

למה האם כדאי ללמוד שמאות רכוש דווקא בימים אלו ? מעל 6542 נזקי רכוש בישראל והמספרים עולים.מהו מקצוע שמאות הרכוש, מה היתרונות של לימודי שמאות רכוש אונליין ואיך תתפרנסו לאחר הלימודים

מעבודת כפיים לעבודה עם הראש: מבט מאחורי הקלעים על קורס שמאות רכוש!

דרישה אסטרונומית לשמאי רכוש בישראל לאור המצב.

“לא עומדים בקצב”

 

נשיא לשכת סוכני הביטוח: הנזק לרכוש נאמד עד כה ב כ 10 מיליארד שח”

קרן הפיצויים מטעם רשות המיסים סופרת את הנזקים, 6452 פגיעות רכוש בישראל והמספרים ממשיכים לעלות. שמאי הרכוש בישראל לא עומדים בקצב. מה צריך לעשות בכדי לקבל את מלוא התמורה על הנזק?

“6452 פגיעות רכוש עד כה” – שמאי הרכוש בישראל לא עומדים בקצב.

 
 

 

למרות הביקוש הרב שרק עולה עדיין חסרים שמאי רכוש

“אתה יודע מה מדהים בעיניי? כשאני רואה בוגרים של המכללה שכל החיים שלהם עבדו בעבודות כפיים — שיפוצים, איתור נזילות, מפתחי בנייה — והיום הם כותבים שומות לחברות ביטוח. מאנשים שהתפרנסו מעבודה קשה בידיים, פתאום הם עובדים עם הראש, עוזרים לאנשים לקבל את הכסף שמגיע להם, ומרגישים תחושת סיפוק וכיף בכל יום.” העיניים של אלי קאופמן, מייסד מכללת אפיק, נוצצות כשהוא מדבר על בוגרי קורס שמאות רכוש אונליין של המכללה.

“תחשוב, הרוב המכריע של התלמידים שלנו מתחילים בקריירה חדשה אחרי סיום מסלול ההכשרה, ואני מדבר איתך על עבודות שמתחילות במשכורת של 10,000 שקלים ויותר”, מספר אלי, “ובוא לא נשכח, עבור תלמיד חרוץ מדובר בסך הכל בחודש לימודים באונליין, כלומר אפשר ללמוד בשעות אחה”צ או הערב, עם מחשב או באפליקציה שלנו, ובסוף רוכשים מקצוע לכל החיים.”

קשה שלא להידבק בהתלהבות של אלי כשהוא מתחיל לדבר על האפשרויות הקיימות במקצוע שמאות הרכוש. “אנשים חושבים ששמאי רכוש רק מבצע הערכות של נזק, אבל זה הרבה יותר מכך. מקצוע שמאות הרכוש הוא מקצוע מולטי דיסציפלינרי (רב תחומי), כלומר השמאי צריך להכיר ולהבין בכמה תחומים: הערכת יצירות אמנות, סקירת סיכונים, איתור נזילות ועוד, מה שמאפשר לעבוד מול מגוון רחב של גופים, מבנקים ועד חברות ביטוח ואנשים פרטיים.

בנוסף, שמאי רכוש לומד להיות עד מומחה, ומבקשים ממנו להגיע לבית המשפט ולתת עדות שיכולה לשנות לגמרי את החלטת השופטים”.



אז כמה זה באמת רווחי?

המשכורת הממוצעת לשמאי מתחיל היא מעל הממוצע

פוטנציאל השתכרות של שמאי רכוש וחקלאות יכול להתחיל מ-10 אלף ש”ח בחודש בשעות בודדות בלבד!

מקצוע משנה חיים

“המקצוע הזה לא רק משנה את החיים של תלמיד שסיים את המסלול, הוא משנה חיים גם ללקוחות שאותם הוא מייצג. רוצה לשמוע דוגמא?” שאל אלי.

“יש לנו בוגר של לימודי שמאות מקרקעין ושמאות רכוש, שנמצא עכשיו בהתמחות שלו בשמאות מקרקעין. המעסיק שלו שלח אותו לקחת נתונים מבית של משפחה חרדית קשת יום, עם בית מתפרק ומלא בנזילות, טיח ועובש.

בזמן שהוא מברר את הפרטים, האבא סיפר לו שהבית ממושכן ושיש עליו ביטוח שהבנק מחייב לקחת. התלמיד עשה אחד ועוד אחד והבין שהוא יכול לעזור להם לקבל סכום כסף נכבד מהביטוח עבור שיפוץ יסודי בבית.

למרות שהוא הגיע בכובע של שמאי מקרקעין בהתמחות, תוך כדי השיחה הוא החליף את הכובע לשמאי רכוש, והשיג עבורם 180 אלף ש”ח לשיפוץ של כל הבית. המשפחה פשוט לא האמינו, ואני לא יכול לתאר לך את הכרת התודה והשמחה שהייתה להם. זה נקרא לשנות חיים”.

מאנשי הייטק ועד בוגרי תיכון: איך הופכים שמאות רכוש למקצוע נגיש ומעניין לכולם?

שאלתי את אלי איך אפשר להעביר לתלמידים כל כך הרבה ידע בצורה תמציתית, והוא שיתף אותי שהסוד של המכללה הוא להעסיק מרצים איכותיים שחיים את המקצוע. “במכללה עובדים מיטב המרצים המתמחים בנושאים שונים בשמאות הרכוש, אלה אנשים שבאמת אוהבים את מה שהם עושים”, מסביר אלי, “כך שהתלמידים מרגישים שהשיעורים מעניינים, רלוונטיים, ובאמת מכשירים אותם לשוק העבודה, בניגוד לקורסים אחרים שמתרכזים הרבה בתיאוריה, אבל אין בהם כמעט תכלס”. 

כאן כבר הסתקרנתי ממש וביקשתי מאלי שיתן לי טעימה משיעורי הקורס, כדי שאוכל לראות ולהרגיש בעצמי את חווית הלימודים בקורס. התחלתי בשיעור בנושא סקירת סיכונים לחברות ביטוח, והופתעתי מכמה שהחומר נגיש ומעניין, לגמרי ההפך מהתדמית האפורה של המקצוע.

 דוגמא לשיעור מקורס סוקר סיכונים – סוקר תכולות – אותו מעביר קובי רז.

“תבין, ללימודים האלה מגיעים אנשים מכל הקצוות. מעורכי דין והייטקיסטים שרוצים ללמוד מקצוע מבוקש, ועד לאנשים שבקושי יש להם בגרות, או שעובדים בעבודות בלי עתיד ורוצים להתחיל קריירה אמיתית ויציבה, בגלל זה הקורס מתוכנן בצורה כזו שהוא מתאים לכל אחד, לא משנה מה הרקע ממנו הוא מגיע או מה הידע הקודם שלו.” אומר אלי, ומיד מוסיף: “בניגוד למקומות אחרים שדורשים ממך להגיע לכיתה בימים ושעות שלא תמיד נוחים לך, הקורס שלנו הוא 100% אונליין. ככה התלמידים לומדים בצורה הכי טובה, בקצב ובזמן שלהם, ואנחנו נותנים להם את כל התמיכה והעזרה שהם צריכים בשביל להצליח.”

בשנים האחרונות, התלמידים שלמדו במכללת אפיק מככבים בשיעורי ההצלחה בבחינות השונות, ואלי מבקש להבהיר ש”המכללה מתמקדת בלעשות הכל כדי שהתלמידים יעברו את הבחינות, אבל זה לעולם לא בא על חשבון לימוד יסודי ומעמיק של המקצוע”. 

שינוי קריירה תוך חודש אחד בלבד

החלטתי להקשות על אלי ולשאול אותו איך הוא מסביר את אחוזי ההצלחה יוצאי הדופן של התלמידים בבחינות, ומה כל כך מיוחד באפיק שאין במוסדות לימוד אחרים?

אלי עונה ללא היסוס: “קודם כל — אנחנו מקצוענים, ואני גאה במרצים ובצוות המכללה, שעושים הכל כדי שלתלמידים תיהיה חווית לימודים נעימה ומעניינת. בנוסף, העובדה שהלימודים לוקחים רק חודש מובילים לכך שהסטודנט קולט ומפנים את החומר בצורה מהירה ויסודית יותר. ובסופו של דבר, אנחנו נותנים לכל תלמיד תמיכה אישית, והרגשה שיש למי לפנות ועם מי לדבר”.

דוגמא מקורס הערכת אמנות ועיצוב אותו מעבירה סימה סימון.

 

או.קיי, ונגיד שאני עכשיו תלמיד שעבר את הבחינות הפנימיות בהצלחה, אני שמאי רכוש מוסמך, מה אני עושה עכשיו? איפה אני עובד, לאן אני הולך, מה קורה איתי בעצם?ֿ

אלי צוחק ומשיב: “שאלה חכמה. השוק מלא בהזדמנויות עבודה לשמאי רכוש, ובמיוחד לשמאים שמחזיקים בהסמכות מיוחדות, כמו שמקבלים בסיום הקורס אצלנו. לרוב הבוגרים שלנו אנחנו ממליצים לעבוד כשכירים לתקופה מסוימת, לצבור ניסיון ואז לצאת לדרך עצמאית.

אתה יכול לעבוד כשכיר במגזר הבנקאי, בחברות ביטוח, בחברות לניהול נכסים ובמשרדי ממשלה שונים, יש לך אפשרות לבחור את המקום שהכי מתאים לך, וטווח השכר הוא הרבה יותר רחב ממה שאתה חושב. למשל, בהערכת נזק, מגיע לשמאי עד 10% משווי ההערכה, וככל שצוברים יותר ניסיון ומוניטין אפשר להגיע למשכורות גבוהות מאוד בתור שכירים, וסכומים אפילו גבוהים יותר כעצמאי”.

אבל בטח יקח לי הרבה זמן למצוא עבודה, בכל זאת מדברים על כך שהשוק רגוע מאוד בימים אלה. 

“ההסמכות שלנו מאפשרות לבוגרי הקורס להתחיל לעבוד מיד, ויש לא מעט תלמידים שמוצאים עבודה בתחום אפילו יום אחרי שסיימו את הלימודים. אתה צריך להבין שאין קשר ישיר בין מצב השוק למקצוע שמאי רכוש —  תמיד יש אנשים וחברות שצריכים איש מקצוע שיעריך ויכמת שווי של רכוש, נזק מרטיבות, נזק מפגעי טבע, טילים (חלילה) ועוד.

זה בכלל לא משנה אם השוק רגוע או רותח, הצורך בחוות דעת מקצועית תמיד קיים. אל תשכח שמי שבוחר בקורס שלנו מקבל גם רשת נטוורקינג של קשרים והמלצות, ובנוסף, מדובר על 5 הסמכות, אלו 5 אפשרויות תעסוקה במסלול אחד, ככה שהסיכוי למצוא עבודה הוא גבוה”.

ומה לגבי הרגולציה בענף? אנחנו יודעים שבמדינת ישראל אוהבים לעשות רגולציה על כל דבר קטן. 

אלי מחייך בידענות ועונה: “טוב, אני שמח ששאלת. כרגע אין רגולציה בתחום ככה שהדלת פתוחה. חוץ מזה, כל התעודות וההסמכות של המכללה מאושרות מטעם הארגון לקידום והעשרת שמאים, ובסיום הלימודים כל סטודנט מקבל תעודה וכרטיס הסמכה מפלסטיק איתו הוא יכול לעבוד במקצוע בכל הארץ.

כל תלמיד שמסיים את הקורס מתקבל כחבר בארגון לקידום והעשרת שמאים (עמותה רשומה), ויכול להשתתף בכנסים, השתלמויות ועוד. נכון להיום יש למעלה מ-500 שמאים שהם חברים בארגון, והמספר הולך לעלות משמעותית בגלל שיש צורך ויש דרישה”.

אלי, אנחנו לקראת סיום, ואני רוצה לשאול אותך איזו עצה אתה יכול לתת למי שמעוניין ללמוד שמאות רכוש?

“בראש ובראשונה, העצה שלי לכל מי ששוקל לקחת את הקורס היא לא להסס, להירשם לקורס ולעשות את הצעד הראשון להצלחה. לא סתם שיעורי ההצלחה שלנו כל כך גבוהים, וזה שהרוב המוחץ של הבוגרים שלנו התחילו קריירה חדשה אחרי הלימודים זה לא קסם. רבים מהתלמידים שלנו מופתעים לגלות כמה שהתחום הזה מעניין ועד כמה הכישורים וההסמכות שהם לומדים כאן יאפשרו להם להרוויח יפה, וזה לוקח רק חודש.

הייתי גם ממליץ לסטודנט פוטנציאלי לשקול ברצינות את היתרונות של לימודים מהירים באונליין. אם אתה מחפש לעשות שינוי בחיים, או שאתה רוצה להוסיף לארגז הכלים שלך מקצוע מבוקש שחסין בפני תנודות בשוק, הקורס שלנו נבנה במיוחד לאנשים כמוך.

כבר ברור לכולם שלימודי אונליין זו הדרך הנוחה והמהירה ביותר לעשות הסבה מקצועית ושינוי קריירה, ולא רק לחבר’ה צעירים. אני פוגש אקדמאים בני 50 פלוס שמציפים את האתר שלנו ונרשמים ללימודי שמאות רכוש או מקרקעין כי הם מבינים שזו הדרך היעילה, המהירה והמקצועית ביותר שקיימת היום לרכוש מקצוע מתגמל.

ונקודה חשובה אחרונה — כשמאי רכוש, אתה לא רק יושב במשרד סגור ונותן הערכות שווי. אתה באמת עוזר לאנשים, בין אם זה בתביעות ביטוח, בבית המשפט ואפילו בתקיפות סייבר. זאת קריירה מרתקת המשלבת כישורים אנליטיים, פתרון בעיות ואינטראקציה אמיתית עם אנשים.”

לקחת את העתיד שלכם בידיים

להתחיל קריירה מתגמלת באחד מהמקצועות המבוקשים בישראל, תוך חודש אחד בלבד ובלי לצאת מהבית — אפילו אם אף פעם לא למדתם משהו וגם אם אין לכם ידע בתחום.

עבודתו של שמאי הרכוש היא לא רק משתלמת מבחינה כלכלית, אלא גם מעניינת ומספקת, ואתם יכולים לנצל את ההזדמנות ולרכוש לעצמכם 5 הסמכות בקורס אחד של מכללת אפיק. 

לא עוד תארים מסורבלים, ארוכים ויקרים. לומדים אונליין, מקבלים תעודת הסמכה,  ומתחילים לעבוד.

לימודי שמאות רכוש

קבל למייל עכשיו את המדריך המקיף שלנו וקבל את כל המידע

Main website contact form

הבוגרים שלנו מתחילים לעבוד מיד אחרי הלימודים - נ-ק-ו-ד-ה!

כל הבחינות מטעם הארגון לקידום והעשרת שמאים (ע"ר) בישראל.

חן סלטי

"מי שרוצה ללמוד שמאות אני בהחלט ממליצה על מכללת אפיק. בינתיים קיבלתי מענה גם מהמרצה וגם מהמכללה, תמיד יש מי שעונה, תמיד יש מי שחוזר. אם מישהו היום בא ואומר לי אני רוצה ללמוד שמאות, אני ממליצה על מכללת אפיק"
92 מיסוי מקרקעין

מיכאל גרינשטיין

"מסלול האונליין אפשר לי לשמוע את ההרצאות בזמן שנוח לי וחסך לי זמן וכסף"

נועם לוסטיגמן

"היחס הרבה יותר טוב מאיפה שלמדתי, יותר עונים לך על השאלות שאתה שואל, השירות ברמה אחרת, עונים לך ולא שולחים אותך לחפש את התשובה"
80 בדינים

אביאל סווייסה

"ניגשתי לארבע בחינות באותו סמסטר, ואת כולן עברתי בציונים גבוהים"
100 בתכנון ובנייה א'

איתן כלפון

"אני כבר המלצתי לחברים על הנוחות באונליין. על המרצים המעולים, על ההכנה לבחינות. זה מצוין למי שעובד ואין לו זמן להגיע לכיתה."
90 בהנדסת בניין

אמיר היימן

"אני חושב שהמרצים באפיק פתוחים, ומאוד חשוב להם לעזור לך. הם הרבה יותר שמים דגש על אחוזי המעבר, והם רוצים לעזור לך להגיע למבחנים מוכן"
95 במדידה ומיפוי

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

טופס ראשי
הסכמה לתקנון

פוסטים נוספים

קורס מזכירות – קבלו המלצה מחנן

שלום לכולם! אני חנן, ואני רוצה לשתף אתכם בחוויה המדהימה שלי מקורס מזכירות במכללת אפיק. אם אתם מחפשים דרך להתקדם בקריירה או לרכוש מקצוע מבוקש, קורס מזכירות הוא בדיוק מה שאתם צריכים.

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון

ההכשרה המקיפה בישראל

100% אונליין
5 תעודות מקצוע

לקבלת המדריך למייל:

טופס ראשי
הסכמה לתקנון
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון