כשהפצצות לא מספיקות: מדוע הזהב קורס דווקא עכשיו?
ההיגיון הפשוט אומר שמלחמה טובה לזהב. כשהעולם מתערער, המשקיעים ברחים למתכת הבטוחה. אבל ההיגיון הפשוט התבדה השבוע — ולמרות שהמזרח התיכון נמצא בנקודת רתיחה, מחיר הזהב בחר דווקא להתרסק.


האזנה לכתבה:


מה שמניע את השוק כרגע אינו הכותרות הביטחוניות אלא חדר אחד בוושינגטון: חדר הישיבות של הפדרל ריזרב. נתוני CME מראים כי המשקיעים מתמחרים סיכוי של יותר מ-50% להעלאת ריבית נוספת עד סוף השנה. וכשהריבית עולה, הזהב — שלא מחלק דיבידנד ולא מניב קופון — הופך פחות ופחות אטרקטיבי. הכסף זורם לכיוון האג"ח, לא לכיוון הכספת.
המשיכו לקרוא בנושא שוק ההון וקריפטו
בוטים למסחר במטבעות קריפטו: האם הם העתיד של המסחר?
SpaceX מגיעה לנאסד"ק: מה משמעות ההנפקה הגדולה בהיסטוריה לשאר מניות החלל?
הדולר שב לדפוק על דלת ה-3 שקלים — וזה קשור ישירות לניו יורק
מניית ערך מול מניית צמיחה: מה עדיף — לקנות בזול או לשלם על העתיד?
התוצאה ניכרת בנתונים: בסיכום שבועי, הזהב צנח בקרוב ל-2%. הכסף, הפלטינה והפלדיום הלכו באותו כיוון — כולם רשמו הפסדים של 1% עד 1.6%.
השאלה הגדולה עכשיו היא דוח התעסוקה האמריקני שעומד להתפרסם. אם שוק העבודה מראה חוסן — הלחץ על הפד להמשיך ולהדק יגבר, והזהב עלול לספוג מכה נוספת. אם הנתונים יאכזבו, אולי דווקא זה יהיה הרגע שבו המתכת היקרה תזכור שיש מלחמה בחוץ.
הבהרה: המידע בכתבה מובא לצורכי ידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ השקעות, שיווק השקעות או המלצה לפעולה.



הקריירה החדשה שלך מעבר לפינה!




































