מדוע לבחור בלימודי שמאות מקרקעין?

האם כדאי ללמוד שמאות מקרקעין? מהו מקצוע שמאות המקרקעין, מה היתרונות של לימודי שמאות מקרקעין אונליין ואיך תתפרנסו לאחר הלימודים

המקצוע המבוקש והיציב ביותר בשוק מחפש אתכם!

למרות הביקוש הרב שרק עולה עדיין חסרים שמאי מקרקעין

שמאות מקרקעין הוא מקצוע יציב, רווחי ופשוט מאוד לרכישה בהשוואה ללימודים אחרים, ועם ביקוש גדול מאוד בשוק. למעשה, עם פחות מ-2000 שמאי מקרקעין רשומים בישראל נכון ל-2023, הביקוש לא רק גדול, הוא עצום.

במאמר זה, נסביר לכם את כל מה שתרצו לדעת, כדי שתוכלו להקדים את הטרנד ולצעוד לעבר עתיד כלכלי מבטיח. 

נהוג לחשוב שהדרך היחידה להתפרנס במדינת ישראל היא בהייטק או בתחום המשפטים. עם זאת, ניכר שבשנים האחרונות, אותן בועות התחילו להתפוצץ – ישנו עומס של ביקוש עם מעט מאוד היצע, ולכן אפילו החברות הגדולות ביותר מפסיקות לגייס ואף מתחילות לפטר עובדים. כלומר, מה שבעבר היה נחשב לעתיד כלכלי בטוח ורווחי, הפך עם הזמן לפחות ופחות וודאי.

עם זאת, תחום שהיה פה מאז ומעולם הוא הנדל״ן. למעשה, אותן חברות הייטק ועורכי דין, מצליחות ככל שיהיו, תמיד זקוקות למשרדים, ולכן, לאלו שבחרו לעסוק בנדל״ן יש יתרון מובהק – ביקוש תמידי עם דרישה מתמדת

פוטנציאל השתכרות של שמאי מקרקעין מתחיל -20 אלף ש”ח בחודש!

זה לא משנה אם מדובר במשרדים, בנייני מגורים או חללים מסחריים, שוק הנדל״ן תמיד יהיה נוכח ונחוץ. וכן, אפילו כשכל העסקים נקלעו לקשיים בעקבות מגפה הקורונה, שוק הנדל״ן היה מהראשונים שהצליחו להשתקם.

 אבל באופן מפתיע, בשוק הנדל״ן קיים מחסור גדול בשמאי מקרקעין. כיום, יש בישראלים רק אלפים בודדים שהוסמכו כשמאי מקרקעין, ואפילו פחות מהם באמת עוסקים בתחום. ולכן, בשל הביקוש האדיר, ההחלטה ללמוד שמאות מקרקעין מבטיחה לכם תעסוקה יציבה, רווחית ומהנה החל מסוף מסלול הלימודים.

עדיין מתלבטים? תנו לנו לספר לכם יותר.  

אז כמה זה באמת רווחי?

המשכורת הממוצעת לשמאי מתחיל היא מעל הממוצע

כפי שכבר כתבנו קודם, הביקוש לשמאי מקרקעין הוא רב, ומן היוצא בזאת, הוא גם רווחי ביותר. על פי סקר השכר של אתר All Jobs, הידוע כאחד מהאתרים האמינים ביותר בתחום, שכרו הממוצע של שמאי מקרקעין מרוויח מעל ל-15,000 שקלים בתור התחלה. וכמו בכל תחום המכבד את עצמו, השכר תלוי באופן אדוק בניסיון ומקצועיות. לכן, אלו שמתמידים בתחום, נוטים להרוויח יותר. התמדה ומקצועיות תמיד תתבטא בתגמול הולם. כמו כן, אלו שבוחרים לעסוק בשמאות מקרקעין כעצמאיים, מסוגלים להגיע לפרנסה אפילו יותר מכובדת, וזאת משום שיש להם את החופש לקבוע לעצמם את המחירים, העמלות וכו׳.

אך ממה מורכב שכרו של שמאי מקרקעין?  כידוע, שמאי מקרקעין, בשונה מסוכן נדל״ן, לא מתפרנס מהמכירה של הנכס, אלא מהערכת שוויו, ועוד שירותים נוספים שמצריכים שיקול דעת מקצועי. בקשה לתמחור הנכס, למשל, מתומחרת החל מ-5000 שקלים ומסוגלת אף להגיע אף ל-10,000 שקלים ומעלה להערכה בודדת!

 שמאי מקרקעין מתפרנס ממתן דעה מקצועית ומפורטת, ולכן, ביטחונו הכלכלי מובטח – משום שאינו תלוי בגורלו של הנכס.

“שמאי מקרקעין הוא הדוקטור של הנדלן” 

אבל הדבר לא אומר ששמאי מקרקעין לא מרוויחים גם מהצלחת הנדל״ן ועלייתו בישראל בשנים האחרונות. בעקבות החלטה שהתקבלה לאחרונה על ידי ועדת השמאים במשרד המשפטים, במידה ובעקבות ערעור משפטי הסתבר שהערכת השמאי עזרה ללקוח לחסוך סכום ניכר, אותו שמאי זכאי לתגמול של 20% מהסכום שנחסך. למשל, במידה והערכת השמאי חסכה ללקוח 200,000 ש״ח, השמאי יהיה זכאי ל-40,000 ש״ח.

מבחינה זאת, ניתן לראות שמקורות ההכנסה של שמאי המקרקעין הן לא רק רבות, אלא גם הולכות ומתרבות. כמו כן, רמת המקצועיות בתחום תמיד תהיה כרוכה בשכר גבוה יותר, דבר שאנו במכללת אפיק מקנים באופן הטוב ביותר.

שמאות מקרקעין – מה זה בעצם אומר?

ייתכן שהמחסור בשוק בשמאי מקרקעין קשור לכך שמעטים בכלל יודעים דבר על המקצוע. אך למרות הרושם שמדובר במקצוע זניח, הוא למעשה אחד מעמודי התווך של שוק הנדל״ן. שמאי מקרקעין אחראי לכל הקשור לקביעת שווי הנכס, על מנת לסייע לקונים ולמוכרים, כמו גם יזמים וקבלנים, לקבל החלטות מושכלות. לצד תפקידיהם הרבים והמגוונים, שמאים מעניקים את שירותיהם גם לבנקים ומלווים אחרים כדי להעריך את הסיכון הכרוך במתן משכנתאות. במילים אחרות, שמאי מקרקעין הוא חיוני לכל החלטה קריטית בתחום הנדל״ן, מתהליכי התכנון ועד למכירה, והמקום שלהם בשוק מובטח.

מי יכול להיות שמאי מקרקעין?

זה לא משנה אם אתם סטודנטים צעירים או אנשי משפחה, כל עוד יש ברשותכם תואר ראשון, גם אם התואר הוא בתחום מדעי הרוח או החברה, הדלת לרכישת המקצוע פתוחה לרווחה. עם סיום הלימודים האוניברסיטאיים, ניתן לעבור הכשרה כשמאי מקרקעין במהרה דרך לימודי תעודה. לאחר שתשלימו את מסלול הלימודים, תמשיכו להתמחות באחד ממגוון משרדי השמאות הפועלים כיום, ולאחר מכן, תוכלו לזכות ברישיון שמאות מקרקעין. התהליך עצמו אינו ארוך, ולבסוף יהיה לכם את החופש לעסוק בתחום באופן שהכי מתאים לכם: כעצמאיים או כשכירים. למעשה, משום שהשגת הרישיון כרוכה בהתמחות, תוכלו לפתח את כל הקשרים הנחוצים להבטחת הכנסה במהרה.

אבל התהליך לא הולך להיות נגיש כל-כך כל הזמן, והדלת להזדמנות הזאת כנראה תיסגר בקרוב. ישנה רפורמה בדרך של תהליך הלימוד ורכישת התעודה, והיא מקשה על בעלי התארים הראשונים שאינם משיקים למקצוע. הרפורמה, שאמורה להכנס עד שנת 2025, מאפשרת למכללות האקדמיות לדרוש תואר ראשון ספציפי ללימודי התעודה, ובכך מקשים על תהליך הכניסה למקצוע. זה הזמן להקדים את הרפורמה ולהירשם למוסד לימודי, עוד היום.

אנחנו יודעים שהחזרה ללימודים יכולה להיראות מרתיעה, בעיקר אם עבר זמן רב מאז הפעם האחרונה שנכחתם במוסד לימודי כזה או אחר. יותר מכך, לפעמים הלימודים אפילו מרגישים כמו מאמץ לא רווחי, שכן הם מצריכים זמינות ואנרגיה שבאה על חשבון עבודה או על חשבון זמנכם הפרטי. כל החששות הללו הגיוניות – אך חסרות שחר כשמדובר בלימודי שמאות מקרקעין.

בשונה ממקצועות רבים, ניתן ללמוד שמאות מקרקעין אונליין. פתרון המאפשר לימודים מרחוק בזמנים גמישים וללא התפשרות על התוכן, המקצועיות או ההשכלה. זה פתרון נהדר לאלו שמחפשים לפתח אופקים מקצועיים חדשים מבלי להקריב את שגרת היום. כבר לא נדרש להשקיע שעות רבות בנסיעות או להתחשב בלו״ז קבוע מראש. לימודי אונליין מקנים לכם את האפשרות להיות האדונים של זמנכם, וכך גם להשלים את לימודיכם בתנאים הנוחים לכם ביותר.

מתי נדרשים שירותי שמאי מקרקעין?

הידע המקצועי והמיומנויות של שמאי המקרקעין חיוניים מאוד. תפקידו של שמאי מקרקעין הוא לבחון כדאיות עסקאות ולהבטיח כי כל הצדדים בתהליך ייצאו נשכרים. שמאי המקרקעין מעניק שירותים לקראת מכירת נכסים, כחלק מתהליך קבלת משכנתא  ובתהליכים רבים אחרים.

בניגוד למקצועות אחרים בתחום הנדל”ן, שבהם קבלת התשלום תלויה בסגירת עסקה מוצלחת, הכנסת השמאים מבוססת על עמלה. תמיד יש צורך בשירות הערכות שמאי, גם כשהשוק תנודתי. משמעות הדבר בפועל היא שהיציבות התעסוקתית שלך תישמר וניתן יהיה להסתמך על הכנסה קבועה. 

מסלול קריירה מהיר

לא צריכים להיכנס למסלול ארוך

בניגוד למסלולים אחרים בעלי הילת יוקרה מקצועית, הכשרה בשמאות אינה לוקחת הרבה זמן. לאחר סיום הלימודים, ניתן לעשות התמחות באחד ממגוון משרדי השמאות הזמינים כיום ותוך כמה שנים ספורות, ניתן לקבל רישיון ולהתחיל לפעול בשוק כעצמאיים או כשכירים במשרדים מובילים. האפשרויות הן כמעט אינסופיות כשזה מגיע לתחום.

אפשר ללמוד אונליין

לימודים בשעות שנוחות לך ללא פגיעה בחיי היום יום

כך שאם אתם מג’נגלים בין שעות עבודה, ילדים וסידורים, זה פתרון מוצלח עבורכם. תוכלו לקרוא עוד כאן: למה עדיף לכם ללמוד אונליין.

הסבת מקצוע לשמאות מקרקעין- הצעד הנכון בעבורך?

כל עוד שוק הנדל״ן חי ונושם, וזה נתון די קבוע בחברה שלנו, יהיה גם צורך בשמאי מקרקעין. בעוד שתחומים רבים חווים תנודות וזעזועים, שוק הנדל״ן מוכיח את עצמו פעם אחר פעם בחיוניות ואף נצחיות. ולמרות זאת, באופן מפתיע, רבים עדיין לא החכימו לנצל את ההזדמנות האדירה שהיא שמאות מקרקעין. שמאות מקרקעין היא לא רק אחד המקצועות הרווחיים והיציבים ביותר של זמננו, אלא שהיא גם מקצוע עם תהליך רכישה נגיש לכל בעלי תואר ראשון. היכולת ללמוד את התחום אונליין, או הקלות היחסית שבה מתפתח הקשר האדוק עם התעשייה דרך ההתמחויות, היא ללא אח ורע בישראל. לכן, זה לא משנה מה למדתם בתואר הראשון, או אם כבר מצאתם קריירה שונה לחלוטין, זה אף פעם לא מאוחר יותר להקדים את ההמון, ולעשות הסבת מקצוע לעתיד כלכלי רווחי ובטוח.

ועכשיו כשלמדתם את כל מה שאתם צריכים על התחום, לא תרצו לעשות את הצעד הראשון ולהפוך לשמאי מקרקעין? פנו עוד היום למכללת אפיק והתחילו את דרככם במקצוע המבוקש ביותר בישראל.

עוד לא השתכנעת? השאר פרטים ונגלה לך הכל!

Main website contact form

חלק מהבוגרים סיימו תוך פחות משנה את כל הבחינות החיצוניות

והשאר בציונים גבוהים הרבה יותר מהממוצע הארצי

חן סלטי

"מי שרוצה ללמוד שמאות אני בהחלט ממליצה על מכללת אפיק. בינתיים קיבלתי מענה גם מהמרצה וגם מהמכללה, תמיד יש מי שעונה, תמיד יש מי שחוזר. אם מישהו היום בא ואומר לי אני רוצה ללמוד שמאות, אני ממליצה על מכללת אפיק"
92 מיסוי מקרקעין

מיכאל גרינשטיין

"מסלול האונליין אפשר לי לשמוע את ההרצאות בזמן שנוח לי וחסך לי זמן וכסף"

נועם לוסטיגמן

"היחס הרבה יותר טוב מאיפה שלמדתי, יותר עונים לך על השאלות שאתה שואל, השירות ברמה אחרת, עונים לך ולא שולחים אותך לחפש את התשובה"
80 בדינים

אביאל סווייסה

"ניגשתי לארבע בחינות באותו סמסטר, ואת כולן עברתי בציונים גבוהים"
100 בתכנון ובנייה א'

איתן כלפון

"אני כבר המלצתי לחברים על הנוחות באונליין. על המרצים המעולים, על ההכנה לבחינות. זה מצוין למי שעובד ואין לו זמן להגיע לכיתה."
90 בהנדסת בניין

אמיר היימן

"אני חושב שהמרצים באפיק פתוחים, ומאוד חשוב להם לעזור לך. הם הרבה יותר שמים דגש על אחוזי המעבר, והם רוצים לעזור לך להגיע למבחנים מוכן"
95 במדידה ומיפוי

tablet-2-2.png

קבל למייל עכשיו את המדריך המקיף שלנו וקבל את כל המידע

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

פוסטים נוספים

קורס פרקטיקום מכללת אפיק. המרצה שלומי חכמוב ושמאי המקרקעין ארז כהן

קורס פרקטיקום שמאות מקרקעין 2024

קורס פרקטיקום נועד להכשיר את שמאי העתיד בפן המעשי ולשפר את סיכוייהם להתקבל להתמחות במשרדים. מה לומדים בקורס? כמה זמן הוא נמשך? וכמה זה עולה?

שלחו לנו הודעה

Main website contact form
חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון