פלטפורמות מסחר במניות – איזה קיימות בשוק ואיזה מומלצות? 5 דוגמאות – מכללת אפיק

הכול על פלטפורמות מסחר במניות, מה ההבדל בין הפלטפורמות של בתי ההשקעות לשל הבנקים, דמי ניהול, עמלות ועוד

לפני שנדבר על פלטפורמות מסחר במניות מומלצות, נשאל מה זה בכלל פלטפורמת מסחר? פלטפורמת ְמסחר היא המערכת שבה אנחנו עושים את המסחר בבורסה, זה יכול להיות סחר בשוק ההון, זה יכול להיות גם מסחר בקריפטו ועוד. לרוב מדובר בפלטפורמות מסחר במניות, אך לא רק. 

יש מגוון רחב של פלטפורמות מסחר במניות, גם בהשקעות קטנות. ולא תמיד קל לבחור. כולן מאפשרות לקנות מניות, למכור מניות, לשמור על הפוזיציה ובהרבה מהן גם יש תהליך אוטומציה. אז מהן פלטפורמות מסחר מומלצות ואיך בוחרים בהן. על כך נענה במאמר זה. עוד שאלה היא כמה זה עולה פלטפורמת מסחר?

נקדים ונאמר שרובן הן חינמיות אך מותנות במספר עסקאות. הן נעשות לרוב דרך מתווך, בנק או בית השקעות. נתחיל בסקירה על פלטפורמות מסחר מומלצות.

סוגי פלטפורמות מסחר במניות

כיום רוב זירות המסחר הן באינטרנט, כך שאינן דורשת התקנה על מחשב ספציפי (דוגמת View Trade או SPARK) והשימוש בהן מתאפשר מכל מכשיר ומכל מקום באמצעות כניסה דרך דפדפן, משמע גישה וזמינות מוחלטת לסוחרים. מערכות מתקדמות אחרות כבר מחייבות התקנה על גבי המחשב (OrderNet PRO או OrbisPro Trader) ואלה מאופיינות במהירות תגובה גבוהה וברוב המקרים גם בהיצע רחב יותר של כלי מסחר וסימולטורים מתקדמים.

פלטפורמות מסחר

 פלטפורמות מסחר במניות של בתי ההשקעות בארץ

מיטב טרייד

מיטב טרייד היא פלטפורמת המסחר במניות של בית ההשקעות מיטב. מיטב טרייד מהווה חבר בורסה שיכול לבצע השקעות במקומכם. היא מאפשרת סחר בארץ ובעולם, לדברי החברה, באמצעות פלטפורמות מסחר במניות מתקדמות ותמיכה של חדרי מסחר בכל שעות המסחר, לרוב. כבית השקעות העמלות נמוכות ביחס לבנקים. עמלת קנייה עומדת על 0.09% לעומת מעל 0.20%  בבנקים. עם זאת סכום ההשקעה המינימלי מוגבל. במיטב הוא 15 אלף שקל.

IBI

איי.בי.איי הוא גם בית השקעות המשמש כחבר בורסה  ומאפשר לסחור דרך שתי פלטפורמות מסחר במניות אחרות: ספארק הישראלית ויוטרייד הבינלאומית.  הפעולות שניתן לבצע הן  הוראות קנייה, מכירה, ו”הולד” למסחר בניירות, המרות מט”ח, מעקב אחר קרנות מחקות, נתונים בזמן אמת ועוד. הפקודות הן באנגלית ובעברית. דמי הטיפול הם עד 50 שקל, דמי העברה כ-20 שקל ודמי הפקדה ללא עלות.

אגב, אם מעניין אתכם עולם הבורסה, אפשר לשמוע על קורס שוק ההון פה , או פשוט לבחור תחום שמעניין אתכם ממגוון קורסי האונליין שלנו , פה >>

אקסלנס – גלובל אקסטרייד

אקסלנס ברוקרזא’ מאפשרת השקעה עולמית בכ-100 שווקים. היא מבטיחה טיפול מלא בהיבטי מיסוי, שירות בשפה העברית, מסחר אטוטומטי ומסחר, גישה למגוון כלים פינננסיים ומינוף של פי 4. גם כאן ניתן להשתמש בפלטפורמה במובייל ובדסק טופ ונדרש שם חשבון וסיסמה.

אינטראקטיב ישראל

אינטראקטיב ישראל היא פלטפורמת מסחר המאפשרת מסחר ב-24 מדינות ומעל 100 בורסות. החברה שייכת לחברה האמריקאית אינטראקטיב ברוקרס. בזירה יש מעל 100 פקודות מסחר,  המאפשרות סחר במניות, אופציות, תעודות סל, חוזים עתידיים. אין דמי ניהול על ההפקדה. דמי הניהול לסחר במניה  בארצות הברית הם של 0.0.1 דולר ל-2.5$ מינימום ולקניית-מכירת אופציות ארצות הברית – 2$.

פלטפורמות מסחר בבנקים

לצד פלטפורמות המסחר של בתי ההשקעות יש פלטפורומות מסחר במניות גם בבנקים, דרך הפועלים, לאומי והבינלאומי. בבנקים אין הגבלה על סכום המינימום להשקעה אך העמלות גבוהות יותר מאשר בתי ההשקעות, כאשר העמלה בבנקים הנמוכה ביותר בבינלאומי, 0.22% ובפועלים בלאומי זהה 0.26%  לעומת זאת דמי הניהול גבוהים יותר בבינלאומי.

Main website contact form

Atrade

אחת הפלטפורמות הידועות למסחר במניות היא  Artrade המאפשרת לסחור מכל מקום ובכל זמן באמצעות כמה ממערכות המסחר הגדולות בעולם, ניתן לסחור  דרך המחשב האישי, דרך ה-MAC וגם דרך הסלולר.

זו פלטפורמה המאפשרת מסחר עצמאי במגוון תחומים, מניות, סחורות, מדדים ואג”ח. היא תוצר של החברה הבינלאומית בשם הזהה. וזו זירת המסחר הגדולה בישראל. בפלטפורמה אפשרות לפתיחת חשבון דמו ופתיחת חשבון אמיתית.

כדי לפתוח  חשבון נכנסים ל”פתיחת חשבון אמיתי” וממלאים את הפרטים בטופס ההרשמה. אחר כך מקבלים שם וססמה שבאמצעותם מתחברים לאזור האישי. אז תידרשו לצרף מסמכים כמו תעודת זהות, הוכחת חשבון בנק וכדומה. ניתן להעלות את כל המסמכים באזור האישי.

קולמקס פרו

קולמקס  פרו היא פלטפורמת מסחר המציעה לדבריה ממשק ידידותי למשתמש, כלים גרפיים ואנליטיים, בדיקת מניות ייחודיות ועוד. הם מבטיחים שהבקשה שלכם תאושר תוך 30 מיל השנייה. החברה הוקמה ב-2010 ומאפשרת אינטראקציה עם הלקוחות ובחינה של בקשותיהם. בנוסף, כל ההפקדות מכוסות על ידי קרן הפיצויים למשקיעים עד 20,000 אירו. הפלטפורמה זמינה בדסקופ ומובייל. העמלה היא 1.5$ למסחר ויש הגבלת מינימום להפקדה בהתאם למסלולים.

פלטפורמות מסחר נוספות

זה על קצה המזלג פלטפורמות מסחר  במניות מומלצות. יש כמובן עוד פלטפורמות בישראל כמו אקסלנס, פפר אינווסט, טריידסיסטם ועוד. לכל אחת מהן יש האיכויות והחסרונות שלה, לכן חשוב להתייעץ עם מומחה כדי להבין מה מתאים לצרכים שלכם.

באפיק אנחנו מלמדים אתכם את צעדיכם הראשונים בשוק ההון, באמצעות קורס שוק ההון, כיצד לבחור פלטפורמת מסחר שתענה לצרכים, תהיה נוחה, תוכלו לעקוב אחריה גם בסימולציות, ושדמי הניהול והעמלות שלה לא מחסלים את התשואה.

אז אם אתם מחפשים קורס שוק הון למתחילים או גם למתקדמים ואם אתם רוצים לייעל את פעולות המסחר שלכם, אתם מוזמנים להשאיר לנו פרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם.

קורסי אונליין מומלצים זה פה >

 

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון