פטורים בלימודי שמאות מקרקעין – מדריך 2024

מה התארים המזכים בפטורים? מה ההליך כדי לקבל פטור ואיזה תואר מזכה בהכי הרבה פטורים? כל התשובות ועוד במאמר זה
יד ועט על בחינה. כיתוב: פטורים בלימודי שמאות מקרקעין

אומנם עדיין יש הרבה בחינות בשמאות מקרקעין עבור מי שהחל את המסלול בשנים האחרונות, אבל בכל זאת אפשר לקבל פטורים בלימודי שמאות מקרקעין, בהתאם לתואר שלמדתם. מה התארים המזכים בפטורים? מתי מקבלים את התשובה? מה ההליך כדי לקבל פטור ואיזה תואר מזכה בהכי הרבה פטורים בדרך לתעודת שמאי מקרקעין? כל התשובות על הפטורים בלימודי שמאות מקרקעין והרבה יותר במאמר זה.

אילו תארים נותנים פטורים מכל הבחינות?

התואר היחיד שפוטר מכמעט כל הבחינות ללא הגבלה הוא תואר בשמאות מקרקעין. נוסף על כך המועצה לשמאי מקרקעין רשאית לתת פטור לבוגרי תואר אקדמי במסלול שמאות מקרקעין בתארים  כלכלה, משפטים, גיאוגרפיה, תכנון עירוני, אדריכלות, הנדסה אזרחית או מינהל עסקים, בתנאי שהלימודים לתואר כוללים את כל הקורסים החופפים לנושאי הבחינות.

כמו כן בוגרי תואר ששני שלישים ממנו בשמאות מקרקעין או מכיל את נושאי הבחינות פטורים מרוב הבחינות עשויים להיות פטורים עם אישור המועצה. עם זאת גם בוגרי התארים הללו אינם פטורים מהבחינה ביישומים בשומת מקרקעין.

פטורים בלימודי שמאות מקרקעין לפי מקצוע

נוסף על בעלי תואר במסלול בלימודי שמאות מקרקעין, בעלי תארים שונים יכולים לקבל פטור מבחינות ספציפיות:

  • בוגרים או מוסמכים בכלכלה או במינהל עסקים, בהנדסת תעשייה וניהול, בלוגיסטיקה או ניהול טכנולוגיה פטורים משתי בחינות:  בחינה ביסודות הכלכלה חלק א’ ומיקרו כלכלה ומקרו כלכלה
  • בעלי תואר במינהל עסקים, בחשבונאות או רואי חשבון מורשים פטורים מבחינה ביסודות הכלכלה חלק א’: מיקרו כלכלה ומקרו כלכלה
  • בוגרים ומוסמכים במדעים מדויקים, מינהל עסקים, במדעי החברה ותחומי ההנדסה פטורים מהבחינה בסטטיסטיקה
  • בוגרי הנדסת מיפוי או מודדים מוסמכים ומורשים פטורים מהבחינה במדידה ומיפוי
  • אדריכלים ומהנדסים מורשים בתחומים הנדסה אזרחית,  הנדסת בניין ואדריכלות,  וכן בוגרי התארים בתחומים אלו פטורים מהבחינה ביסודות הנדסת בניין והנדסה אזרחית
  • בוגרי אדריכלות, מוסמכי תכנון ערים, ומוסמך עם התמחות בתכנון עירוני ואזורי פטורים מהבחינה “תכנון ובנייה חלק א’: יסודות התכנון העירוני”
  • בוגרי משפטים פטורים מהבחינה בדינים

לפי הנתונים הנ”ל, מלבד התארים החופפים את לימודי שמאות מקרקעין, התואר שמזכה בהכי הרבה פטורים הוא מינהל עסקים ולאחריו מקצועות ההנדסה והאדריכלות.

מה עושים אם אני לא עומד בכללים הנ”ל?

בוגרי תארים אחרים בתארים שאינם מזכים בפטורים בלימודי שמאות מקרקעין יכולים להגיש בקשה לוועדת חריגים בצירוף גיליון ציונים, סילבוס ואישור זכאות לתואר, תוך ציון אם מדובר בקורס חובה או בחירה.  בוועידת החריגים ייבדק שהקורס נלמד במסגרת תואר שלם ומכיל את הסילבוס הרלוונטי לבחינה נושא הפטור,  וכן שהציון ניתן בבחינה ובשבע השנים האחרונות.

איך מגישים בקשה לפטור מבחינה בשמאות מקרקעין?

אם אתם רוצים לבקש פטורים בלימודי שמאות מקרקעין \מבחינות ספציפיות, עליכם להגיש בקשה למועצת שמאי המקרקעין בצירוף התואר או רישיון בתוקף רלוונטיים.

בוגרי תארים במסלול לימודי שמאות מקרקעין יגישו את הבקשה בצירוף גיליון ציונים והודעה מהמוסד האקדמי שהמבקש השלים את הלימודים.

על כל המבקשים לצרף אישור תשלום אגרה על סך 146 שקל. הבקשה נעשית באופן מקוון באתר זה .לאחר ההרשמה לאתר היכנסו לתיק האישי שלכם ובחרו בבקשה לפטור מהבחינה הרלוונטית בלימודי שמאות מקרקעין.

מתי מקבלים את התשובה?

תשובות לגבי פטורים בלימודי שמאות מקרקעין יינתו תוך 30 יום מהגשת הבקשה.

פטורים בלימודי שמאות מקרקעין על סמך הרפורמה החדשה

על פי הרפורמה שנכנסה לתוקפה השנה, ולפיה מסלול לימודי שמשאות מקרקעין יהפוך למסלול אקדמי במקום שלל הבחינות כיום, בשנת הלימודים הזו בוגרי תואר בלימודי שמאות מקרקעין במוסדות אקדמיים שקיבלו את האישור יהיו פטורים מכלל הבחינות למעט הבחינה הסופית. הנבחנים במודל הישן, לפני  צמצום הבחינות בשמאות מקרקעין, יזכו לפטורים הקיימים כיום בחוק. מי  שלא פטור יצטרך לגשת לכל 14 הבחינות. הנבחנים בגישות ועקרונות בהערכת מקרקעין ייגשו אליה בסמוך לבחינה ב”יישומים בשומת מקרקעין”.

בקשה לפטור מהבחינות דרך מכללת אפיק

אם אתם צריכים עזרה בהגשת הבקשה לפטור, יש לכם שאלות וצריכים כל סיוע, מכללת אפיק עוזרת לכם בכל שלב,  במציאת התארים והקורסים הרלוונטיים לפטורים בלימודי שמאות מקרקעין ועד הגשת הבקשה. מוזמנים לפנות אלינו בטלפון או 1700-700-741 או להשאיר פרטים בטופס.

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

פוסטים נוספים

קורס פרקטיקום מכללת אפיק. המרצה שלומי חכמוב ושמאי המקרקעין ארז כהן

קורס פרקטיקום שמאות מקרקעין 2024

קורס פרקטיקום נועד להכשיר את שמאי העתיד בפן המעשי ולשפר את סיכוייהם להתקבל להתמחות במשרדים. מה לומדים בקורס? כמה זמן הוא נמשך? וכמה זה עולה?

שלחו לנו הודעה

Main website contact form
חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון