מקצוע שמאות רכוש, כתיבת דוחות ו 3 סוגי שמאות אחרים – מכללת אפיק

מקצוע שמאות רכוש, דוחות ו 3 סוגי שמאות אחרים מכללת אפיק סוקרים בפניכם את האפשרויות הקיימות למקצוע נחשק ונדרש.- מכללת אפיק

מקצוע שמאות רכוש זה הרבה מעבר להבנה טכנית.זה גם הרבה מעבר להבנה משפטית ויכולת להבין ולנתח. מי שמיומנות הכתיבה שלו לא חזקה, כדאי שישפר אותה. שישב, שילמד. שייקח קורסים לכתיבה דידקטית. צריך לכתוב בניסוח ברמה אחת מעל הממוצע הרגיל שכותבים ביום יום, שפת הרחוב. 

הניסוח שבו צריך כשמאים לשבת ולכתוב במשרד שלכם הוא ברמה כזו שתצטרכו באמת לכבד את החתימה שלכם למטה ואת מספר התעודה שלכם.  לאחר מכן חותמים, “אני שמאי רכוש” עם הלוגו, עם המספר עוסק מורשה או ח.פ.

בקורס שמאות הרכוש נענה גם על השאלות: איך כותבים? מה כותבים? איך דוח בנוי? מה יש בו? מה אין בו?

שם ומייל פה ונשלח לך את כל מה שצריך לדעת על
לימודי שמאות רכוש

Main website contact form

האם אפשר לראות באינטרנט מקומות שיש בהם דוחות?

לא תמצאו כאלה במקצוע שמאות רכוש. אלו דברים מאוד אישיים. זה לא מידע שעולה לרשתות. תוכלו לראות דוח של המרצה.

אין דוחות בפסק הדין?

לא תראו את דוח השמאי, אלא תראו את הפרוטוקול של בית המשפט. תראו מה היה בבית המשפט. מה אמר השמאי, מה אמר השופט, מה אמר הלקוח, מה אמר הביטוח. לא תראו באמת את דוח השמאי בפנים, כי זה משהו שלא מגיע למקומות האלה.

מקצוע שמאות רכוש

מקצוע שמאות רכוש  לעומת שמאות מקרקעין

היום נתח השוק לא גדול. היום יש מעט מאוד שמאי רכוש בישראל. המספרים מדברים על 250, 300. אגב בשמאי המקרקעין 1800. שזה גם לא הרבה. קחו 8 וחצי מיליון אנשים, תחלקו ב-1800 שמאי מקרקעין. או בואו נלך לעולם שלנו, קחו את ה-8 וחצי מיליון, חלקו ב-200. תראו את היחסים בין כמה בעלי מקצוע  לכמה לקוחות וכמה הם נותנים. ולכן אני אומר, יש בזה יתרון עצום להיכנס לעולם הזה. שמאי המקרקעין. זהו תחום מאוד מאוד מאתגר. זה מקצוע שקודם כל צריך תואר, אחד לפחות. עדיף בכלכלה. רק 18 אחוז מכל המדינה עוברים בפעם הראשונה, או בכלל. ממוצע מעבר 18 אחוז ארצי. הרבה פחות מלשכת עורכי הדין. 14 מבחנים, זה נקרא 11 מוקדמות, 3 בחינות סופיות, 1 בתוך ההתמחות. או 2 בתוך ההתמחות, 1 אחרי ההתמחות. בסך הכל 14 בחינות. יש גם כאלה שעובדים בתוך המשרדים השונים, שלקח להם לא מעט זמן. בסוף מי שמצליח להגיע לתוך הלשכה או לתוך המועצה יקבל מהם את הרישיון. זה אחרי שכבר כמעט יצאו לו קרניים. 

הרבה מאוד נושרים בדרך כי מתייאשים. מקצוע שמאות רכוש זה בעצם מקצוע שההתעסקות שלו זה עם הכסף הגדול: נדל”ן, נדל”ן, נדל”ן. לא בית של מיליון וחצי. נדל”ן של מאות מיליונים. שמאי המקרקעין הוא  מקצוע שבסופו של יום בין 3 עד 7 שנים עד שאתם רואים את הרישיון. ואז אתם נכנסים לשוק. גם לא פשוט להיכנס, לפרוץ פנימה בתוך החומות האלה ולהיכנס לתוך העבודה הזו

.בתחום יש הבה מבוגרים. הם בעיקר במשרד. הם לא יוצאים יותר לשטח. הרבה פעמים זה גם סוג של עסק משפחתי.

אז יש פה איזה מערכת כזו של ממשקים, אני רואה הרבה שמאים שהם עורכי דין. עורכי דין שאחרי זה הולכים להיות שמאים. יש כלכלנים. יש שמאי רכב.

שמאות רכב ושמאות רכוש

שמאי הרכב זה שמאי שמעוגן ומפוקח על ידי משרד התחבורה. והוא רשאי להתעסק רק עם נזקים ברכבים, כלי רכב, גם לא כלי צמ”ה (ציוד מכני).   שמאי הרכב צריך להיות אחד שלמד בטכניון, למד בתחום המכונאות או בתחום החשמל רכב עם זיקה למערכות הרכב. הוא צריך להיות מומחה בתחומו. 

שמאי הרכב  מתנהג קצת שונה משמאי רכוש. שמאי הרכב מסתכל על הבעיה, תופר את שווי הנזק. שמאי הרכוש מסתכל הרבה יותר רחב. הוא צריך להבין הרבה יותר דברים. הוא נכנס לעולם הביטוח. הוא נכנס לעולם הכיסוי. הוא אומר, כן יש הגנה או אין הגנה. הוא מחבר את הדברים. הוא מכניס יועצים נוספים, מה שלא עושה שמאי הרכב. הוא מכניס הרבה מאוד יועצים נוספים כי יש פה אינטגרציה רב מימדית של מספר רב של בעלי מקצוע, כשאני מדבר כמובן על אירועים גדולים, לא על אירועים של פיצוץ בניאגרה של האסלה.

שמאות רכוש ושמאות חקלאות

באפיק לומדים גם להיות שמאי נזקי חקלאות. הכשרה זו היא הכשרה בעצם שנותנת גם הסמכה לעבוד בחקלאות. למידע נוסף

שמאי צמ”ה

שמאי צמ”ה זה בעיקר עולם המכונות: טרקטורים, דחפורים, D9, זחלים, מנופים, כל מה שקשור לכלי צמ”ה האלה שעובדים בשטח.

שמאות ימאית ואוויר

שמאות ימית ואווירית נוגעת בעיקר להובלת מטען,  הערכת נזקי מטענים, נזקים בהעברה של מטענים באוויר או דרך הים. 

סוקר מעריך

ואחרון סוקר מעריך. הסוקר מעריך מתנהג שונה משמאי. הוא לא מתעסק עם הנזק. הוא נכנס עוד לפני הנזק. הסוקר מגיע ואומר, בוא אני רוצה לראות, מה אתה מבטח? הוא מסתכל, הוא מוציא בסוף רשימה לביטוח עם שווי. רשימת הסוקר היא מאוד חשובה לכם כשמאים. כשיקרה משהו ויזמינו אתכם לתת הערכת שווי, אתם חייבים לבקש את הדוח של הסוקר, לראות אם באמת היה לו או לא היה לו. הוא יכול להגיד, תשמעו אני קניתי את זה אחרי. אז קנית את זה אחרי. אבל זה לא ברשימה. אז למה שזה יהיה מבוטח?  גם מחובת הלקוח אם הוא הכניס פריט שהוא יקר, שהוא רוצה לבטח, איזה שעון של כמה עשרות אלפי שקלים, או צמיד עם יהלומים של עשרות אלפי שקלים, שלא יצפה שזה מבוטח כמובן מאליו בתוך הפרמיה המוזלת שהוא שילם. זה לא יתפוס. האם ביטחת? 

היה סוקר, נתן רשימה, עשה הערכת שווי. הביטוח לקח את הערכת השווי ובנה לכם הגנה. בנה לכם פוליסה. קבעו מחיר. מהמחיר הזה נגזרה הפרמיה. שילמת פרמיה. מה זה משנה הדברים הנוספים שקנית?

לא שילמת עליהם הגנה ביטוחית ועכשיו אתה בא אלי שאני אממן אותך? לא תקבל. ואם קנית משהו שהוא יקר ערך ואתה רוצה עליו הגנה, אז חביבי, תודיע. אולי זה זניח, אני אגיד לך טוב תעזוב את זה ככה. ואולי זה לא זניח, אז אני אגיד לך תוסיף בפרמיה עוד 30 שקלים, 40 שקלים, 100 שקלים בחודש. מה שהביטוח יחליט. אתה רוצה? טוב. אתה לא רוצה? גם טוב. 

האמת שלימודי שמאות רכוש זה תחום ענק המכיל מגוון של מסלולי לימוד, החל מקורס הערכת אומנות ועתיקות ועד לשמאות רכוש וחקלאות, עד מומחה לבית משפט וללא צורך בהסמכה ממשלתית כל שהיא.

השכר של שמאי רכוש משתנה וזה תלוי מאוד בהיקף תעודות ההסמכה שיש לכם.

אצלנו באפיק אונליין אתם מקבלים 5 תעודות הסמכה במסלול אחד, וגם המחירים באונליין משתלמים – שזה מטורף, והכל באונליין.

אז אם שאלתם את עצמכם האם כדאי ללמוד את התחום, אז ברור שכן, בין היתר מאחר וזה מקצוע מבוקש, שקל יחסית למצוא בו התמחות , ויש חוסר של שמאי רכוש וחקלאות בישראל ולכן שמאי רכוש דרושים בכל חלקי הארץ ואלו הסיבות האמיתיות ללמוד שמאות רכוש וחקלאות.

לגבי תנאי הקבלה ללימודי שמאות רכוש – זה פה. , וגם אפשר לקרוא איך למצוא עבודה כשמאי רכוש מפה.

 סקרנו קצת את תחומי שמאות השונים לעומת מקצוע שמאות רכוש. אם המקצוע מעניין אתכם ואתם רוצים ללמוד מהבית בקלות קורס עם ביקוש, וגם על קורס ניהול פרוייקטים בבנייה,  אתם מוזמנים להשאיר לנו פרטים.

 

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

Main website contact form

ההכשרה המקיפה בישראל

100% אונליין
5 תעודות מקצוע

לקבלת המדריך למייל:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

Main website contact form