מהם איגוד השמאים והארגון לקידום והעשרת שמאים – מכללת אפיק

מה ההבדל בין שני הארגונים, איגוד השמאים הארגון לקידום והעשרת שמאים? ועם מי הם עובדים? - מכללת אפיק

להיות שמאי זה לא רק מקצוע מבוקש אלא גם מקצוע שיש מאחוריו ארגונים ואיגודים חזקים, דוגמת איגוד השמאים והארגון לקידום והעשרת השמאים. כל אחד מהם מביא אלמנטים שונים העוזרים לשמאים להתמצא בתחום, בלימודים, בקריירה, בחוק ובזכויות המגיעות להם.

מה זה איגוד השמאים

קודם כול נדבר על מה זה איגוד השמאים. איגוד השמאים הוא גוף שמאגד את השמאים מכל הסוגים. הוא כולל עצמאים, שכירים ובעלי משרדי שמאות. הארגון מייצג את השמאים מכל הענפים. זהו מוסד שמנוהל על ידי ועד מנהל הנבחר אחת לשנתיים, ובו לכל ענף שמאות יש נציג. הוא עוסק בין היתר במחלוקות עם גופים אחרים, דוגמת חברות ביטוח, מוסכים, עורכי דין ומבוטחים.

האיגוד עוזר גם במציאת שמאי מכריע למבוטחים מתוך אינדקס השמאים שלו ובעיקר נותן שירותים לחברי האיגוד. חשוב לציין שהאיגוד הוא איגוד מקצועי שאמור להיות לעזר לשמאים, אך אין כל חובה להיות באיגוד כדי לעסוק במקצועות שמאות, כמו שמאות רכוש למשל, שאין עליהם רגולציה (נכון לכתיבת שורות אלו)

איגוד השמאים עובד עם מכללת עדיף.

שם ומייל פה ונשלח לך את כל מה שצריך לדעת על
לימודי שמאות מקרקעין

Main website contact form

מה זה הארגון לקידום והעשרת שמאים

הארגון לקידום והעשרת שמאים הוא ארגון ששם לו למטרה ללוות את שמאי העתיד. הוא עוזר לשמאים צעירים ולסטודנטים ברישום לבחינות, בהכנה ללימודים, בליווי בלימודים, בהגשת עררים, בבקשה למלגות ובשמירה על איכות המקצוע.

נוסף על כך, הארגון לקידום והעשרת שמאים עוזר בהשמה של שמאים צעירים במשרדי השמאות הגדולים ובחברות הביטוח. באתר הארגון תוכלו להתעדכן במועדי הבחינות, בפתרונן, במשרות חדשות ועוד.

ענפי הארגון לקידום והעשרת שמאים כוללים את שמאות המקרקעין, שמאות הרכוש ושמאות הרכב. כמו כן ניתן לעקוב בארגון אחר הטבות לחברי הארגון.

הארגון עובד עם כל השמאים בישראל לרבות רכוש, רכב, מקרקעין, אמנות ועוד.

לאתר הארגון לקידום ולהעשרת שמאים

מה ההבדל בין איגוד השמאים לארגון לקידום והעשרת שמאים

כפי שניתן להבין, איגוד השמאים והארגון לקידום והעשרת שמאים פונים אל קהלים שונים. בעוד איגוד השמאים פונה לקהל השמאים מכל הגילים והתחומים ומשמש מעין איגוד מקצועי, הארגון לקידום והעשרת שמאים פונה לסטודנטים ולשמאים העושים את צעדיהם הראשונים בתחום. וכאמור, שמאי מורשה לא חייב להיות חבר אחד האיגודים.

איך מצטרפים לארגונים

כדי להצטרף לאיגוד השמאים יש להיות שמאי ביטוח, תושב ישראל שעוסק בישראל. תנאי נוסף הוא להיות בעל תעודת בגרות לפחות או תעודה מקבילה, בעל השכלה פורמלית בתחום אם החוק מחייב, ולאחר התמחות אצל מאמן מורשה שחבר האיגוד לפחות חמש שנים. בהתאם לצורך ייתכן שתידרשו לעמוד בבחינות ובריאיון.

טופס בקשת קבלה לאיגוד השמאים

בכדי להצטרף לארגון לקידום והעשרת שמאים יש להיות בעל השכלה פורמלית בהתאם לתחום: שמאות מקרקעין, שמאות רכוש, שמאות רכב או בוגר קורס בדק בית. וגם\או קורס ניהול פרוייקטים בבנייה

בתחום שמאות המקרקעין צריכים להיות בהליך לימודים, או לאחר התמחות של שנתיים אצל מאמן מורשה. כמו כן צריך לעמוד בהצלחה בדרישות הענף, ובכללן בחינות בכתב או בעל פה, ראיונות, עבודות הגשה וכל דרישה אחרת. על המצטרף לארגון להיות תושב ישראל, שמאי מקרקעין או מתעתד לעסוק במקצוע כמקצוע עיקרי.

בתחום שמאות הרכוש צריך להיות בעל השכלה פורמלית בתחום או במהלך הלימודים, להיות בעל תעודת בגרות או תעודה מקבילה, לעמוד בדרישות על פי התקנות, בהן בחינות בכתב או בעל פה, עבודות הגשה וראיונות. כמו כן על חברי הארגון להיות תושבי קבע בישראל, עוסקים במקצוע או מתעתדים לעסוק במקצוע כמקצוע עיקרי.

על המצטרפים לארגון להמציא את הטופס המצורף מטה לאחר שמולא, תעודות השכלה, שתי תמונות פספורט עדכניות. כמו כן יש לצרף המחאה על סך 500 שקלים לפקודות הארגון לקידום והעשרת שמאים עבור דמי חבר לשנה. סטודנטים של מכללת אפיק פטורים מדמי חבר בשנה הראשונה.

לסיכום, יש כמה ארגונים הפועלים למען סטודנטים לשמאות, בוגרי לימודי שמאות, מתמחים ומי שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום. המטרות של הארגונים שונות, אבל הן מקלות על בעלי המקצוע והופכות את השמאים לבודדים פחות מול הגורמים והמוסדות השונים.

לטופס הצטרפות לארגון לקידום והעשרת שמאים

האמת שלימודי שמאות רכוש זה תחום ענק המכיל מגוון של מסלולי לימוד, החל מקורס הערכת אומנות ועתיקות ועד לשמאות רכוש וחקלאות, עד מומחה לבית משפט וללא צורך בהסמכה ממשלתית כל שהיא.

השכר של שמאי רכוש משתנה וזה תלוי מאוד בהיקף תעודות ההסמכה שיש לכם.

אצלנו באפיק אונליין אתם מקבלים 5 תעודות הסמכה במסלול אחד, וגם המחירים באונליין משתלמים – שזה מטורף, והכל באונליין.

אז אם שאלתם את עצמכם האם כדאי ללמוד את התחום, אז ברור שכן, בין היתר מאחר וזה מקצוע מבוקש, שקל יחסית למצוא בו התמחות , ויש חוסר של שמאי רכוש וחקלאות בישראל ולכן שמאי רכוש דרושים בכל חלקי הארץ ואלו הסיבות האמיתיות ללמוד שמאות רכוש וחקלאות.

לגבי תנאי הקבלה ללימודי שמאות רכוש – זה פה. , וגם אפשר לקרוא איך למצוא עבודה כשמאי רכוש מפה.

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

פוסטים נוספים

שלחו לנו הודעה

Main website contact form
חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון

ההכשרה המקיפה בישראל

100% אונליין
5 תעודות מקצוע

לקבלת המדריך למייל:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון