שמאות רכוש ועולם הביטוח – מכללת אפיק

שמאות רכוש ועולם הביטוח - מכללת אפיק
יד, מחברת ועט. כיתוב: שמאות רכוש ועולם הביטוח

 עולם הביטוח ושמאות הרכוש קשורים זה לזה, ובמאמר זה נסביר קצת על שמאות רכוש ועולם הביטוח.  מתי הביטוח נולד? ב-2020? 2019? כמובן שלא. יש לו שורשים מקדמת דנא. הביטוח זה משהו שלא אנחנו המצאנו אותו. הוא התפתח במרוצת מאות השנים הללו. 

קורס איתור נזילות טצילום תרמ

מה זה ביטוח?

אבל בטרם דנים על שמאות רכוש ועולם הביטוח מה זה ביטוח בכלל? זהו ניסיון להתגונן מפני סיכונים שלא על ידי הקטנתם או חיסולם. יש דברים שאני לא יכול להקטין, אני לא יכול לחסל. אין לי שום השפעה על מה שקורה.  אני רק רוצה שמישהו אחר ישמור עליי, כי אני יודע שאני שכיר שמרוויח למשל  10,000 שקל, לכן אני לא יכול לעמוד לבד בנזק של 100 אלף שקל. אני צריך לעבוד שנה, אבל יש לי גם ילדים להאכיל. יש לי משכנתא לשלם. יש לי הוצאות. אני לבד, ולכן אני רוצה להתגונן . וכאן נכנס לתפקיד הביטוח. יש כמה סוגים של ביטוחים:

שמאות רכוש ועולם הביטוח – סוגי ביטוחים

 כשמדברים על שמאות רכוש ועולם הביטוח, מדברים גם על סוגי ביטוחים. יש למשל חוזה דו צדדי או ביטוח הדדי. לדוגמה צה”ל היה עושה ביטוח לכל אנשי הצבא.. היית רואה בתלוש “איילון, הפניקס, מנורה”. ידעת שהצבא מגן עליך. הצבא עשה ביטוח לכל אנשי הקבע. ואז גם לך היה ביטוח.

מה היה בפנים? אני לא יודע. גם אז לא ידעתי. גם היום אני כבר לא יודע. אבל החוזה הזה נקרא רב צדדי. כלומר יש ביטוח ויש אוכלוסייה מבוטחת. יש קבוצה של מאות, אלפים ועשרות ובלי סוף. 

יש סוג ביטוח של ביטוח חד צדדי. זה אומר שאני רוצה לבטח את עצמי.  לעומת זאת, יש חברות שמעדיפות במקום להוציא את הכסף החוצה, לשים את הכסף באיזשהו קרן ולעשות ביטוח. להפריש מתוך הפירמה סכום כסף. 

יש מצבים שבהם אנשים אומרים רגע, אני מוכן לקחת הימור, לא רוצה לכסות הכל. אני רוצה לכסות חלק. אני מפריש מהכסף שלי לטובת ביטוח עצמי. אני בטוח שאם קורה משהו הכסף בוודאות חוזר אלי.  במקרה זה צריך גם איתנות כדי לאפשר לעצמך להוציא את הכסף.  לא לכל אחד יש את היכולת לתת גב לעצמו במקרה הצורך.

רק פירמות מאוד חזקות, גדולות יכולות להרשות לעצמן לעשות פעולה חד צדדית. כשמא

שם ומייל פה ונשלח לך את כל מה שצריך לדעת על
לימודי שמאות רכוש

Main website contact form

ביטוח מדיני

כשמדברים על נושא שמאות רכוש ועולם הביטוח מובן שיש עוד נושאים. יש גם חקיקות מדיניות, חוק ביטוח לאומי, ביטוח בריאות ממלכתי. במקרה זה המדינה רוצה לבטח. היא  לוקחת מבן האדם ומפרישה.כשהוא מגיע לעת זקנה, מה שנקרא קצבת זקנה. המדינה עושה כל מיני פעולות כדי שכמה שפחות האוכלוסייה תהיה נטל על המדינה

.אז יש לנו  דו צדדיים –  זה שני אנשים, רב צדדי –  אחד מול הרבה. חד צדדי – אחד מול עצמו. וכן המדינה מול האוכלוסייה שלה. 

השורשים של עולם הביטוח

יש כמה ממדים שהם בעצם השורשים של עולם הביטוח. הראשון, הוא הממד הפסיכולוגי. 

הממד הפסיכולוגי בביטוח

בן אדם מפחד לקחת סיכון מתוך ההבנה שהוא לא יודע להתמודד איתו בכוחות עצמו. אז הוא רוצה ביטוח. יש מישהו  שאין לו ביטוח כלשהו? או כמה ביטוחים? למה אנחנו כבר מזמינים אנשים שעושים סדר בביטוחים? כי כבר איבדנו שליטה. לא יודעים מה יש, לא יודעים מה הוא מכסה, תמיד מתגלה כפל. 

תמיד הסוכן מגלה שהוא יכול לבטל משהו. סוכן הביטוח יגיד לכם, מה אתם השתגעתם? למה אתם משלמים פעמיים?  אז מכיוון שיש את הממד הפסיכולוגי, אנשים מהפחד לעמוד מול מצב של משבר מוכנים לשלם בכל חודש סכום מסוים, להשאיר כסף לבן ליום שחור.

הממד החברתי של הביטוח

יש את הממד החברתי, כלומר העברת הסיכון מהפרט אל פרטים רבים. מה זה אומר? כל אחד שם קצת, מפריש לביטוח. כמו הדוגמה של ה-10 אלפים שקל ו-1000 שקל. לקחתי ממך, לקחתי מעוד אחד, לקחתי מעוד אחד, אספתי את כל הכסף מכולכם. אני שומר על כולכם. לא לכולכם יקרה משהו.

אם עכשיו עשית ביטוח לשנה, בשנה הזאת לא לכולכם יקרה משהו. ולכן אני לוקח מהפרט אל הכלל. לוקח מהבודד אל הרבים ויש פה איזשהו סוג של הגנה משותפת.

הממד המתמטי של הביטוח

הממד המתמטי זה בעצם אותו אקטואר שאומר, חברים, זו הנקודה ששווה למכור. מתחת לזה לא מוכרים ביטוח. זו הנקודה שאם תגבו על כיסוי של 400 אלף שקל, סכום מסוים בכל חודש כפול 12 חודשים, ותבטחו איקס אנשים,  בסוף השנה תצאו ברווחים.

 ולכן, מה המיקוד של המבטח? כשיוצא להם נוסחה של סבירות נמוכה שהמקרה יקרה, ועלות גבוהה של הסיכון, אז יש טבלאות שקילה. יש נוסחאות. ושם הם אוהבים למכור.

הם קונים פרמיה יקרה אבל הם מבטחים הרבה. כלומר זו  פרמיה יקרה, אבל הסבירות שזה יקרה היא נמוכה. איך הם עושים את זה? באומנות מופתית. הם מציבים קריטריונים. מה אתה מבטח? מפעל, מה יש במפעל? מפעל עץ. איפה אתה שם את החומרים הדליקים שלך? אתה מבודד את זה מיתר המכונות היקרות? יש מערכת גילוי אש? יש מערכת כיבוי אש?  מה מרחקי בטיחות? עושים, בודקים ואם מבינים שמידת הסבירות שזה יקרה או לא יקרה היא נמוכה,   אבל בכל זאת יש סיכון גבוה, לוקחים פרמיה גבוהה.

אני מכניס מחיר גבוה לפרמיה ויודע שככל הנראה מספר רב של אנשים נמצאים בקטגוריה הזו שבעצם מחזיקים פירמות מהסוג שתיארתי עכשיו. אז  אם הנזק  יקרה רק לאחד מהם נספוג. האחרים יישארו לנו.  עד כאן על תחום שמאות רכוש ועולם הביטוח. רוצים ללמוד? מוזמנים להירשם לקורס שמאות רכוש.

האמת שלימודי שמאות רכוש זה תחום ענק המכיל מגוון של מסלולי לימוד, החל מקורס הערכת אומנות ועתיקות ועד לשמאות רכוש וחקלאות, עד מומחה לבית משפט וללא צורך בהסמכה ממשלתית כל שהיא.

השכר של שמאי רכוש משתנה וזה תלוי מאוד בהיקף תעודות ההסמכה שיש לכם.

אצלנו באפיק אונליין אתם מקבלים 5 תעודות הסמכה במסלול אחד, וגם המחירים באונליין משתלמים – שזה מטורף, והכל באונליין.

אז אם שאלתם את עצמכם האם כדאי ללמוד את התחום, אז ברור שכן, בין היתר מאחר וזה מקצוע מבוקש, שקל יחסית למצוא בו התמחות , ויש חוסר של שמאי רכוש וחקלאות בישראל ולכן שמאי רכוש דרושים בכל חלקי הארץ ואלו הסיבות האמיתיות ללמוד שמאות רכוש וחקלאות.

לגבי תנאי הקבלה ללימודי שמאות רכוש – זה פה. , וגם אפשר לקרוא איך למצוא עבודה כשמאי רכוש מפה.

תחום שמאות הרכוש מעניין אותך? מקליקים, ממלאים פרטים ומתחילים מיד – כל תעודת הסמכה וההכשרות ב 100% אונליין! כולל מבחנים ותרגולים. 

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון

ההכשרה המקיפה בישראל

100% אונליין
5 תעודות מקצוע

לקבלת המדריך למייל:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון