שמאי רכוש וטכנולוגיה ומתכונת לימודי שמאות רכוש – מכללת אפיק

שמאי רכוש וטכנולוגיה ומתכונת לימודי שמאות רכוש - מכללת אפיק
תמונת מחשבים. נוש: שמאי רכוש וטכנולוגיה

כמה מילים על שמאי רכוש וטכנולוגיה: התלמידים שמגיעים היום לאפיק הם לא מהדור שבאמת באמת נותק מהטכנולוגיה. חשוב לנו מאוד להוציא מאפיק שמאים טכנולוגיים, שיודעים לצאת מפה ולהקים אתר נחיתה  ולפרסם את עצמם באיזה אתר בפייסבוק. או אתר באינטרנט ולדעת למכור ולשווק את העסק שלהם. 

המטרה היא שיכירו אתכם, לפעמים זה מפה לאוזן. לפעמים זה חבר מביא חבר. אבל אין לי ספק שהיום המדיה הדיגיטלית בעצם מהווה פלטפורמה שמאפשרת להיחשף.  ברגע שיצאתם משערי מכללת אפיק, אתם רוצים לעסוק כבר במקצוע. על זה ניתן הרצאה עם טיפים. איך עושים? מה עושים ביום שאחרי. כדי שבאמת לא תעמדו עם הרבה מאוד סימני שאלה. 

לא רק שמאי רכוש וטכנולוגיה, גם פגישה עם בעלי תפקידים

במהלך ההכשרה בקורס שמאות רכוש אנחנו נבגוש עוד בעלי תפקידים. אנחנו רק שמאים, אנחנו לא אלוהים. אנחנו לא יודעים הכל. אנחנו מבינים בהכל, אבל אנחנו צריכים גם את החותמות של מומחים אחרים.

שמאי רכוש וטכנולוגיה. סטודנטית עם טלפון ומחשב   

נניח שהתעסקתם עם אירוע שריפה תצטרכו לדבר עם חוקר שריפות, מישהו שקשור, מהנדס חשמל. השמאי הוא האדם שיודע להביא את בעלי המקצוע ובונה חליפה שלמה שהיא בנויה מפרקים, מרכיבים. השמאי יושב בצנטרום של הסיפור הזה,  אבל הוא מפעיל את כל בעלי המקצוע שרלוונטיים לאירוע. 

אי לכך ובהתאם לזאת, יהיה בקורס שמאות רכוש מהנדס בניין שיספר איך הוא בודק דברים כשקרה משהו, תשתיתי, קונסטרוקטיבי. 

נביא לקורס קצין כיבוי החוקר שריפות שיסביר מה זה שריפה. זה עולם. זו תורה שלמה. אתם צריכים כבר להתחיל להבין את המושגים. אתם לא תהיו חוקרי שריפות, אתם לא תהיו מהנדסי בניין, אתם תהיו שמאי רכוש. אבל אתם צריכים להבין, מכל דבר את מה שאתם צריכים בסוף, כדי להצליח לחבר תמונה שהיא תמונה באמת חדה. אתם צריכים להיות מחודדים. אתם צריכים להיות מקצוענים בתחום שמאות רכוש. אתם תצאו מפה עם התעודה שלכם לעסוק במקצוע. מצפים מכם שתדעו להפעיל את בעל המקצוע הזה ואת ההוא ולאט לאט אנחנו נדבר על עוד דברים. נרחיב את היריעה יותר, ואני אסביר על כל בעלי המקצועות הללו. ובסופו של דבר, מטרה מרכזית של הקורס, הקניית הידע הנדרש לעיסוק בתחומי שמאות הרכוש. זה לא רק נושא שמאי רכוש וטכנולוגיה אלא להכיר תחומים רבים.

מתכונת קורס שמאי רכוש

כאן דיברנו על  מטרות הקורס. ועל נושאים שנלמדים על שמאי רכוש וטכנולוגיה.  גם הכרנו את  תפקיד השמאי. יש תחומים נוספים בעולמות השמאות שנדבר עליהם. נדבר קצת על עולם הביטוח, ניגע קצת בהקדמה. ועל אתיקה מקצועית. השיעורים הראשונים יעסקו בחוקים, זה שיעורים מעט כבדים כי יש שם עולם מושגים משפטי, כמו שלומדים עורכי הדין. אלו לא מילים שאנחנו שומעים אותם ברחוב – מושגים שהם לא שזורים בפה שלנו ביום יום. כמו מרשי ומרשו.

אבל בקורס שמאות רכוש אנחנו נשב ואני אפשט לכם את החוקים. ניגע בסעיפים הרלוונטיים נתמקד  בדברים שקשורים לחוקים סביב עולם השמאות, חוק חוזה אחיד, חוק החוזים, חוק חוזי הביטוח והנמקות מקצועיות בשלושתם. 

סוגי פוליסות ביטוח

נדבר על פוליסות הביטוח, על פוליסה מרכזית, פוליסת דירה, אחרי זה נעבור לפוליסת עסקים. כשנדבר על חקלאות נדבר על פוליסות ביטוח שנכתבו ונתפרו במיוחד לעולם החקלאות.

נושא שמאות חקלאות הוא מאוד רחב, ולכן לא ניכנס להכול. תצטרכו בבית לשבת ולקרוא את  מה שלא סיימנו, אם הגענו, סתם דוגמא לעמוד 30 ויש 40, 50 עמודים, תצטרכו להמשיך לקרוא. קריאה לא מספיקה. צריך לחזור על זה. האסימונים לא נופלים בפעם הראשונה. יש כמה מקרים שהם יחסית גנריים, ותפגשו את זה גם על פי עונות. בחורף לאן תרצו? הצפות. נזקי מים, בעיות איטום, המרזב סתום,  חדירת מים דרך כל מיני פתחים וחלחול של מים, מים לא נעצרים. המים מחפשים לאן לברוח. אז עוברים דרך תעלות החשמל ועושים קצר. עושים שריפה.  החורף זה עונת הבעיות הנושא של המים.

ואילו בקיץ יש בלגן מסוג אחר: שריפות, דליקות, וכו’. תצטרכו להתעסק גם עם פריצות וגניבות. 

 

שם ומייל פה ונשלח לך את כל מה שצריך לדעת על
לימודי שמאות רכוש

Main website contact form

אנקדוטה מעולם שמאות הרכוש

אנקדוטה: השבוע סיימתי להתעסק עם מקרה מעניין, של רכוש ששכן זרק בטעות מתוך מחסן של שכנה שלו, כי הוא לא הבין שזה שלה. הוא חדש בבניין,  אז הוא זרק לה את הרכוש. כשחיפשה כבר הלכו לפח וכבר אספו ולקחו את הרכוש. 

השכן חשב שזה מחסן שלו. המתווך בלבל אותו. הוא נכנס, הוא פרץ, המתווך  אמר זה שלך. תחליף, כנראה זה לא המפתח. כשראה דברים, אמר לו, זה של בעל הדירה הקודם, הוא לא צריך את זה, זה ישן תזרוק. בסוף מסתבר שבכלל זה לא המחסן שלו. הוא טעה במספר של המחסן. אז מזמינים אתכם לדבר כזה, להעריך את שווי הציוד שנזרק. צריך להביא, לבקש חשבוניות קנייה. במקרה הזה הכל מתועד במצלמות האבטחה של הבניין. אז ראיתי הכל דרך המצלמות, כל מה שהוציא עם העגלה של הסופר. וזה התאים גם לתוך התצהיר שהלקוחה הביאה. גם מבחינת הסוגים גם מבחינת הכמויות והיה לי קל מאוד לבנות את הרשימה של כתב הכמויות כדי להחזיר לה את השווי של כל מה שזרקו לה.

איך אפשר לדעת באיזה מצב הם היו?

לא משנה מה המצב שלהם היה. המטרה היא להביא לה חדש, כי אם עכשיו זרקו לה נעליים אני לא אביא לה נעליים משוק הפשפשים. אני אעשה הערכה כמה עולה זוג נעליים או סנדלים.  אני כמובן לא אביא לה עכשיו סנדלים משומשים. היא לא יוצאת מורווחת מזה.

כך גם בבית שנשרפה הדלת, דלת בת 20, נראה לכם שאני אביא ללקוח שלי דלת מפירוקים? אני אביא לו דלת חדשה. כי הוא לא נהנה מזה.,אגב אני יכול להגיד שהרבה פעמים תפגשו מקרים שבן אדם מעדיף את הישן שלו כי יש לו ערך סנטימנטלי. זה משהו שאבא שלו זכרונו לברכה הביאו לו. גם אם תביא לי מאה פעם חדש, אני רוצה את מה שאבא שלי הביא לי כשהייתי ילד. איך תכמת את השווי של הערך הסנטימנטלי של הפריט? אתה לא תצליח.

“תביא חדש, תפתור את הבעיה”?

לא תמיד. אתה צריך לרצות את הבן אדם, שהוא רוצה משהו שהוא חלק מהערך הסנטימנטלי שיש לו בלב. 

מה לא קשור אלינו בשמאות רכוש

 

יש גם דברים שלא קשורים אלינו, כמו פח”ע (קראו עוד על כך).  תראו את זה גם בפוליסה .יש דברים שבסוף המדינה לוקחת אחריות. יש דברים שחברת הביטוח לא לוקחת אחריות. אנחנו ניכנס לזה בשיעור שנקרא פוליסת הביטוח.

 

מס רכוש

במקרה של פיגוע חבלני או רקטה זה נזק חבלני, למשל אם כרגע חלילה נפגע בית בשדרות, מעורב מס רכוש, ארגון של המדינה ולא חברת הביטוח.. מס רכוש עשוי להשתמש בבוגרי שמאות רכוש. יש להם אנשים שלהם ומי שעובד איתם זה לא שכירים, אין להם הרבה שכירים אבל יש להם התקשרויות עם פרילאנסרים שאלו בוגרי קורס שמאות רכוש וגם על קורס ניהול פרוייקטים בבנייה

 

השאלות שצריך שמאי רכוש לשאול את עצמו

דיברתי על תיאור מקרים, נזקים, מים, אש, פריצה, גניבה, הערכות פריטים, על נושא שמאי רכוש וטכנולוגיהץ אבל בסוף, אני אנסה רגע לעשות לכם את זה פשוט. אתם צריכים לשאול את עצמכם, מה קרה? שאלות מאוד פשוטות אבל עם תשובות מאוד קשות.

 

מה קרה? למה?  ומה ההשפעה? אם אתם יודעים לענות על שלוש השאלות הללו, תצליחו לבנות תמונה, כשמאים.

                

בעיקר למה ה-למה היא שאלת המפתח בכל הסיפור.  כי אחר כך זה, בגלל ה-למה, זה מי משלם? למשל אם עכשיו, קנית מוצר חשמלי, והיה בו כשל טכני בתוך המוצר, וחוקר השריפות יגיד הבית נשרף כי המקרר היה בו קצר. הלקוח יגיד זה מקרר חדש, שבוע שעבר קניתי אותו, היה בו כשל פנימי. הוא הצית את עצמו. היה איזה מנגנון שם בפנים, מנגנון הגנה שלא עבד. היה שם איזה קצר חשמלי .האנשים לא  היו בבית וכשבאו הביתה כל הבית שלהם נשרף. בא חוקר שריפות מתחיל לבדוק מאיפה הכל התחיל. כשהוא הבין מאיפה הכל התחיל אתה מבין, חברת הביטוח, התפקיד שלה לא לטרטר את הלקוח שלה. תן לו את הכסף, גם ככה הוא במצוקה. גם ככה אין לו איפה לגור. אחר כך, תלך לחברת LG ליבואן הרשמי, תבע אותו. הוא יגלגל את  זה ליצרן, שישבור את הראש. תתבע את מי שהביא את זה. ויש פה תהליכים מאוד מאוד ברורים שצריך לסדר אותם כדי שבסוף האזרח הקטן לא יתחיל לרוץ בין כולם ולחפש את הכסף כדי לקנות ולשקם את מה שניזוק לו.  למדנו על קצה המזלג על שמאי רכוש וטכנולוגיה, מתכונת לימודי שמאות הרכוש, מומחים אחרים, סוגי נזקים ועוד. רוצים ללמוד עוד?

האמת שלימודי שמאות רכוש זה תחום ענק המכיל מגוון של מסלולי לימוד, החל מקורס הערכת אומנות ועתיקות ועד לשמאות רכוש וחקלאות, עד מומחה לבית משפט וללא צורך בהסמכה ממשלתית כל שהיא.

השכר של שמאי רכוש משתנה וזה תלוי מאוד בהיקף תעודות ההסמכה שיש לכם.

אצלנו באפיק אונליין אתם מקבלים 5 תעודות הסמכה במסלול אחד, וגם המחירים באונליין משתלמים – שזה מטורף, והכל באונליין.

אז אם שאלתם את עצמכם האם כדאי ללמוד את התחום, אז ברור שכן, בין היתר מאחר וזה מקצוע מבוקש, שקל יחסית למצוא בו התמחות , ויש חוסר של שמאי רכוש וחקלאות בישראל ולכן שמאי רכוש דרושים בכל חלקי הארץ ואלו הסיבות האמיתיות ללמוד שמאות רכוש וחקלאות.

לגבי תנאי הקבלה ללימודי שמאות רכוש – זה פה. , וגם אפשר לקרוא איך למצוא עבודה כשמאי רכוש מפה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

Main website contact form

ההכשרה המקיפה בישראל

100% אונליין
5 תעודות מקצוע

לקבלת המדריך למייל:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

Main website contact form