תפקיד שמאי רכוש – הגדרה ותחומי אחריות – מכללת אפיק

תפקיד שמאי רכוש - מהם תחומי אחריותו של שמאי רכוש? במה אפשר לעבוד? כמה מרוויחים? ועוד תשובות - מכללת אפיק
שדה: כיתוב: תפקיד שמאי רכוש וחקלאות

השמאי עוסק בהערכת שווי אובייקטיבית של רכוש, חדש או משומש, לצורך ביטוחו או לכל צורך אחר, למכירה, לבטוחה, לפירוק שותפות וכו’.

מתעניינים בתפקיד שמאי רכוש וצרכים הערכת שווי שלן נזק לרכוש? רוצים ללמוד? קליק פה 

תפקיד שמאי רכוש, בין היתר, לעסוק בכל מיני מקרים, למשל מקרה מאוד יפה של שני אחים בני 90 שפתחו לפני 40 שנה מפעל לכיפוף ברזלים, לבנייה, אלה שיש להם מלא מכונות ישנות.

שום דבר לא אלקטרוני. הכל מכאני. אבל הכל עובד. הכל תקין. הכל מתוחזק. אבל מה לעשות שהם הגיעו לגיל 90, וכבר אין להם כוח והם רוצים לפרק את השותפות. אחד רוצה להעביר את העסק לבן. השני בכלל לא בארץ, הוא בצרפת והוא רוצה את החצי שלו. ואז מזמינים שמאי רכוש לעשות הערכת שווי. זה מאוד מעניין, זה מקרה יפה לעשות בו הערכות, להסתכל על שווי פחת, להסתכל על שווי שימוש, לשבת ולבנות כתב כמויות, זה מאוד מעניין. אלו תיקים מאוד יפים, כל תיק, יש לו את הסיפור שלו. כל דבר יש לו את האתגר המקצועי שלו.

 

תפקיד שמאי רכוש – קובי רז, מרצה בקורס שמאות רכוש, קורס סוקר סיכונים לחברת ביטוח.

וזה מה שיפה בתפקיד שמאי רכוש: כל פעם שלקוח יזמין אתכם אתם צריכים כל הזמן לבוא עם ראש פתוח, עם קו מחשבה בריא, לשבת לדעת, מה להסתכל? איפה להסתכל? איך לראות? מה לעשות? כדי בסוף להביא את התוצאה, שזו הערכת השווי

במסגרת תפקיד שמאי רכוש – מה עושים בהערכת שווי?

הערכת שווי, לא משנה, גם אם עכשיו רוצים לפרק שותפות. רוצים עכשיו למכור, רוצים עכשיו להוציא להוצאה לפועל. קרה משהו וצריך לקנות חדש, אלף ואחת סיבות, אלף ואחד מקרים. תפקיד שמאי רכוש הוא לעסוק בהערכת רכוש, למעט מקרקעין. שמאי מקרקעין עוסק בשטח, מגרש, אדמה וכל הבנוי ונטוע עליו. 

כל מה שלא ניתן לניתוק. וכל מה שיש בתוך. אם זה כבר הופך להיות נתיק ונייד, זה עובר לתפקיד שמאי הרכוש.

 

הדרישה הסופית מהשמאי היא להפיק את חוות דעתו על נסיבות אירוע או לחלופין, ערך רכוש כלשהו ללא אירוע ספציפי בהתאמה לערך שוק. בסוף ערך שוק זו גם מילה מאוד נפוצה.

בתפקיד שמאי רכוש, יש ערך שיפוי, ערך כינון – מה זה?

יש מושג שחייבים להכיר אותם בעל פה, באמצע הלילה: ערך כינון, כינון זה ערכו כחדש. ושיפוי ערכו כמשומש. למשל מקרה של אדם שהיו לו כלי עבודה כל החיים שלו, קנה כלים, היה אוהב לעשות עבודת ידיים, היה לו מחסן, היה לו בפנים מלא ציוד, מכל מה שאתם רק יכולים להעלות על דעתכם. האדם התבגר. כבר אין לו באמת הרבה כוח לעבוד יותר בדברים האלה. פחות השתמש בדברים האלה. וקרה בסוף איזשהו נזק של שריפה והרבה כלים שלו ניזוקו. בערך כינון אומר הביטוח, אוקי, ביטחת, אני אשלם לך, אני אקנה לך חדש. אבל הוא לא מביא לך ישר חדש. הוא אומר לך קנה, תגיש לי חשבוניות ואני אשלם לך, אני אביא לך כסף. אומר האדם המבוגר, מה אני צריך לקנות את זה עכשיו? אני כבר, אין לי כוח, אני לא עושה בזה שום שימוש. אני אקנה סתם, זה יישאר בקרטון. העדיף לקחת ערך משומש, בכסף. הביטוח אמר, אוקי, הכינון עלה לך 50, המשומש עלה 30. תבחר, 50 לך תקנה, תביא חשבונית תקבל כסף. או 30, הרי זה היה משומש, השתמשת בזה. אז הוא העדיף את ה-30 בכיס, מאשר 50 עומד על המדף.

 

שם ומייל פה ונשלח לך את כל מה שצריך לדעת על
לימודי שמאות רכוש

Main website contact form

שמאות רכוש ורגולציה

יש הצעת חוק שמנסים להעביר אותה כבר כמה זמן, לא ממש מצליחים, מכמה סיבות. כי שוק השמאים או מספר השמאים בארץ הוא קטן ואין לו מספיק כוח, לעגן את זה בחקיקה, לעגן את זה ברגולציה. ותפקיד שמאי רכוש הוא מקצוע שעובד עשרות שנים, בלי סוף ולא מצריך רישיון. וזה ההבדל במקצוע הזה ממקרקעין ורכב. יש בזה יתרון. יש גם חיסרון. אבל היתרון הוא באמת שאתם נכנסים בתקופה מצוינת. כי אם בסוף זה כן ייתפס, אומנם אין מספיק עוצמה וכוח להעביר את החוק הזה ולעגן את זה, אבל יש טיוטה לחוק שמנסים להעלות אותה— אתם תהיו ביתרון כי למדתם את המסלול המקיף ביראל באונליין – 5 תעודות הסמכה בקורס אחד.

היא טובה לסטודנטים עכשיו כי אתם נכנסים לענף, שיחסית,  קודם כל  מתגמל מאוד. הוא מאפשר מאוד.  והכניסה אליו היא לא עם ראש בקיר כמו זה שלמד 7 שנים שבסוף שם  150 אלף שקל ללימודים וגם אין לו רישיון, אני חושב שלימודי שמאות רכוש עכשיו  הם בחירה נכונה.

תפקיד שמאי רכוש – תחומי הגדרה ואחריות. רונן סולומון, אחד ממרצי המסלול.

איך ממשיכים לאחר תפקיד שמאי רכוש

מי שירצה יוכל להמשיך גם למקצועות שמאות אחרים, כמו שמאות מקרקעין. אפשר לפתח את הכישורים, כך תוכלו לעשות יותר שירותי שמאות. 

למה תפקיד שמאי רכוש “מתגמל”?

שמאות רכוש תפקיד מתגמל, אבל זה הרבה תלוי בכם. אם אתה אדם שאתה לא עומד במילה שלך, והביטוח אוהב SLA של קרה משהו, קורא לך אתה מגיע, אתה לא מתחיל למכור לו סיפורים, אני לא יכול עכשיו אני עמוס בעבודה. 

הם מהר מאוד מאבדים את האמון בך ומעבירים את התיקים לאנשים שכן עומדים בזמנים שהם קבעו. זה דבר ראשון. דבר שני, אם אתה מקצועי או לא מקצועי. אם אתה מצליח לסגור את התיק. גם בביטוח, הם אוהבים לנקות את השולחן, טפל, תראה מה צריך, תגיד לנו כמה צריך להוציא את הצ’ק, לחתום שאין יותר בקשה לתביעות נוספות. בוא נתקדם הלאה, נעבור הלאה. אם אתה מעכב את התיק, והרי בסוף התיק לא יכול להיסגר עד שלא מוגש הדוח, ועד שאתה מביא את המצב שכולם מסכימים וכולם חותמים וכולם רוצים וכולם מרוצים, אתה מייצר צוואר בקבוק, ואם אתה מייצר צוואר בקבוק אל תשאל אותי את השאלה, כמה אני אכניס.

כי מהר מאוד מה שתכניס גם לא תכניס. זה הרבה תלוי ביכולת שלכם לשמור על שם טוב. השם טוב נשמר על מענה מהיר, עמידה ב- SLA, אלו זמני איכות וזמני תקן ומתן שירות. אמינות, שזה בכל דבר בחיים.

 אגב, זה לא רק בתפקיד שמאי רכוש. מספיק שפעם אחת זה ייפגע, אז אתם בבעיה מאוד מאוד קשה שיהיה קשה מאוד לשקם את זה. 

תפקיד שמאות רכוש – כמה מרוויחים?

כמה עושים כסף בתפקיד שמאי רכוש? זו שאלה מאוד פרובלמטית. אבל אני אומר עוד הפעם (קובי רז) , תשימו את עצמכם לאורך כל הדרך על שירות טוב, על מקצועיות, על אמינות, ובסוף לגמור את התיק כמה שיותר מהר. אתם צריכים להיכנס לעומקם של דברים, לעומקם של דברים כדי שכל הדברים האלה יוכלו להתקיים. ואם עכשיו תתחילו להתפזר לי, כי תרצו לאכול מפה ומפה ומפה, או תיחנקו, או תקיאו, אבל לא תיהנו. 

למאמר המלא כמה מרוויח שמאי רכוש

כמה זמן שמאים עובדים?

כמה זמן עובדים בתפקיד שמאי רכוש? זה תלוי איזה שמאי. קחו למשל שמאי ש- 10 שנים. הוא עובד. עושה, 2, 3 מקרים ביום. זה לא הרבה. הוא קם בבוקר, זה הסדר יום שלו, הוא יוצא בבוקר עם הכלב, חוזר הביתה, המשרד שלו בבית. פותח את המחשב, רואה כמה הפניות קיבל מחברות הביטוח, יש לו 5 תיקים פתוחים מול חברות ביטוח מוכרות, גדולות, חזקות. פותח את האינבוקס, בממוצע. 

אבל יש  גם חודש כמעט שאין לו כלום. אבל אני מסתכל על כל השנה. קחו את ה-365 ימים בשנה,  תורידו את הסופי שבוע, או לא משנה איך. בסוף 2, 3 ביום. איך שלא תחלקו את זה. גם אם עכשיו יש לו חודש מת. אז חודש אחר יהיה לו 6. בין 4 ל-6. אני מדבר רק על ממוצעים שנתיים. אגב, עצמאי לא סופר את השקלים במדרגות, הוא סופר בסוף שנה. בסוף שמאי לא מסתכל כמו שכיר על התלוש בסוף החודש. זה ראש אחר לגמרי. זה כבר תזרים, זה הכנסות חודשיות אחרי זה, זה מצטבר לשנתיות, אם זה עסק גדול ומצליח שהופך להיות בסוף חברה, בסוף אתה מושך רק משכורת.

תפקיד שמאי רכוש בחברת הביטוח

יש גם לחברות הביטוח שמאי רכוש אבל אין להן הרבה. והמעט שיש להן לא מספיקים לתת מענה לכל. ואז הם גם מעדיפים פרילנסרים. “אל תבקש ממני רכב, אל תבקש ממני דלקן, אל תבקש ממני קרן השתלמות”. אז השמאי מגיע בבוקר, אחרי שהוא ירד עם הכלב, חזר הביתה, מסתכל במחשב, וקיבל עכשיו 3 מיילים. כתובת, טלפון, שם המבוטח. מתקשר, בדרך כלל בבוקר אנשים לא בבית, הם בעבודה. רק אם זה באמת מקרה של crisis שבן אדם חייב להתעסק עם זה, אז הוא הולך ועכשיו נוסע ל-3 מוקדים.  מצלם, בודק, חוקר, שואל, לעיתים זה גם אירוע, זה לא 5 דקות. יש מצבים שבהם זה משהו קטן ויש מצבים שהוא מתעכב שם, כי הוא תלוי באחרים, הוא מחכה לאחרים שיבואו. בסופו של יום, אוסף במצלמה שלו בטלפון, את כל התמונות, יש לו דפי טיוטה שהוא רושם שם את כל הדברים. אוסף את כל המסמכים, שם בתיק והולך חוזר עם זה הביתה. נכנס למערכת אומדן, מתחיל לכתוב. אם זה תיק גדול הוא גם לא יסיים אותו באותו יום, כי לא תמיד אתה יכול לסגור את התיק אתה מחכה למסמכים נוספים, ולהכניס נספחים לדוח. ובסוף לעשות כתב כמויות ועוד ועוד ועוד. אבל בשורה התחתונה, שמאי בחברת ביטוח מגיע למשהו כמו בין 40 ל-60 תיקים בחודש. שזה יפה.

לימודי שמאות רכוש זה תחום ענק המכיל מגוון של מסלולי לימוד, החל מקורס הערכת אומנות ועתיקות ועד לשמאות רכוש וחקלאות, עד מומחה לבית משפט וללא צורך בהסמכה ממשלתית כל שהיא.

השכר של שמאי רכוש משתנה וזה תלוי מאוד בהיקף תעודות ההסמכה שיש לכם.

אצלנו באפיק אונליין אתם מקבלים 5 תעודות הסמכה במסלול אחד, וגם המחירים באונליין משתלמים – שזה מטורף, והכל באונליין.

אז אם שאלתם את עצמכם האם כדאי ללמוד את התחום, אז ברור שכן, בין היתר מאחר וזה מקצוע מבוקש, שקל יחסית למצוא בו התמחות , ויש חוסר של שמאי רכוש וחקלאות בישראל ולכן שמאי רכוש דרושים בכל חלקי הארץ ואלו הסיבות האמיתיות ללמוד שמאות רכוש וחקלאות.

לגבי תנאי הקבלה ללימודי שמאות רכוש – זה פה. , וגם אפשר לקרוא איך למצוא עבודה כשמאי רכוש מפה וגם על קורס ניהול פרוייקטים בבנייה.

לסיכום, תחום שמאות הרכוש ונזקי חקלאות מעניין אותך? מקליקים, ממלאים פרטים ומתחילים מיד  – תעודת הסמכה וההכשרות ב 100% אונליין! כולל מבחנים ותרגולים. 

Main website contact form
כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

Main website contact form

ההכשרה המקיפה בישראל

100% אונליין
5 תעודות מקצוע

לקבלת המדריך למייל:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

Main website contact form